Och kniiiip!
_1303 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Och kniiiip!

    I morgon har jag BF. Och en av mina barnmorskor åker utomlands och är borta till söndag kväll. Eftersom bebben inte behagade komma i måndags när det var fullmåne och allt innebär det att jag tänker försöka knipa ihop till på måndg i alla fall! Önska mig lycka till med det! Har iofs inga direkta kännaingar alls, men det är ju nummer 4, så det är lite svårt att förutspå hur det kommer att bli. Bara rassla till eller bli långdraget och lurigt? Ingen vet...

    Hur går det för er?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Och kniiiip! I morgon har jag BF. Och en av mina barnmorskor åker utomlands och är borta till söndag kväll. Eftersom bebben inte behagade komma i måndags när det var fullmåne och allt innebär det att jag tänker försöka knipa ihop till på måndg i alla fall! Önska mig lycka till med det! Har iofs inga direkta kännaingar alls, men det är ju nummer 4, så det är lite svårt att förutspå hur det kommer att bli. Bara rassla till eller bli långdraget och lurigt? Ingen vet...

    Hur går det för er?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Har du "egna" barnmorskor som ska vara med på förlossningen? Hoppas iaf för din skull att bebis stannar tills på måndag.

    Jag har BF 13 mars och har inga känningar alls. Sitter mest och nojjar över att det känns som att bebis voltar omkring lite hur den vill i magen. Ena dagen upp, andra ner liksom.
  4. 2
    Har du "egna" barnmorskor som ska vara med på förlossningen? Hoppas iaf för din skull att bebis stannar tills på måndag.

    Jag har BF 13 mars och har inga känningar alls. Sitter mest och nojjar över att det känns som att bebis voltar omkring lite hur den vill i magen. Ena dagen upp, andra ner liksom.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    ja...

    Eftersom jag kommer föda hemma så har jag ju mina egna barnmorskor! Väldigt lyxigt! (förutom att vi får betala själva då eftersom vi bor i fel län...) Så nu kniper jag!

    Oj, hoppas din lilla buse bestämmer sig för att ligga still snart då! Med huvudet ner!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    ja... Eftersom jag kommer föda hemma så har jag ju mina egna barnmorskor! Väldigt lyxigt! (förutom att vi får betala själva då eftersom vi bor i fel län...) Så nu kniper jag!

    Oj, hoppas din lilla buse bestämmer sig för att ligga still snart då! Med huvudet ner!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Ja jag har ut tiden den 5/3, så nog närmar det sig. Känner ingenting ännu och det är ju som du säger. Man vet inte riktigt hur det kommer att bli denna gång, är ju nr 4 för mig med.
    Var till MVC idag och allt såg ut bra. Nu hade bebis äntligen gått från rörlig till ruckbar, så BM konstaterade att jag kommer nog kanske gå över tiden denna gång (har gjort det med de andra tre).
    Försöker hitta på lite av varje på dagarna. Det har varit skönt att ha äldsta damen hemma på sportlov denna vecka. Men jag har målat spjälsängen vit(den var så gråsolkig av ålder), bakat lite grann för att stoppa i frysen. Då är det bara att ta fram fika sen när bebis är här, när familj och vänner kommer förbi.
  8. 4
    Ja jag har ut tiden den 5/3, så nog närmar det sig. Känner ingenting ännu och det är ju som du säger. Man vet inte riktigt hur det kommer att bli denna gång, är ju nr 4 för mig med.
    Var till MVC idag och allt såg ut bra. Nu hade bebis äntligen gått från rörlig till ruckbar, så BM konstaterade att jag kommer nog kanske gå över tiden denna gång (har gjort det med de andra tre).
    Försöker hitta på lite av varje på dagarna. Det har varit skönt att ha äldsta damen hemma på sportlov denna vecka. Men jag har målat spjälsängen vit(den var så gråsolkig av ålder), bakat lite grann för att stoppa i frysen. Då är det bara att ta fram fika sen när bebis är här, när familj och vänner kommer förbi.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Jag går här och väntar. Bf+1 idag. Gick över 12 dagar med sonen så jag vet vad jag kan vänta mig. Men jag vill ha min lilla skrutta nu.

    Håller tummarna för din skull
  10. 5
    Jag går här och väntar. Bf+1 idag. Gick över 12 dagar med sonen så jag vet vad jag kan vänta mig. Men jag vill ha min lilla skrutta nu.

    Håller tummarna för din skull
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Jaha ja då förstår jag verkligen. Hur många ska vara med på förlossningen? Åker ni in till sjukhuset sen efteråt för nån koll eller hur gör man?
    Ska bli intressant att höra om din förlossningsberättelse sen :-)
  12. 6
    Jaha ja då förstår jag verkligen. Hur många ska vara med på förlossningen? Åker ni in till sjukhuset sen efteråt för nån koll eller hur gör man?
    Ska bli intressant att höra om din förlossningsberättelse sen :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    oftast...

    Väljer man att ha två barnmorskor med, och det kommer vi att ha (men man kan ju välja att vara ensam också om man skulle vilja det). Vi kommer absolut inte att åka in efteråt om allt är som det ska , men antagligen göra den vanliga läkarundersökningen inom 72 timmar. PKU kommer en av barnmorskorna hem och tar. Skönt att slippa hembesök av BVC tycker jag!

    Jag får återkomma med födelseberättelse sen då!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    oftast... Väljer man att ha två barnmorskor med, och det kommer vi att ha (men man kan ju välja att vara ensam också om man skulle vilja det). Vi kommer absolut inte att åka in efteråt om allt är som det ska , men antagligen göra den vanliga läkarundersökningen inom 72 timmar. PKU kommer en av barnmorskorna hem och tar. Skönt att slippa hembesök av BVC tycker jag!

    Jag får återkomma med födelseberättelse sen då!
  15. Medlem sedan
    Aug 2012
    #8
    Är det någon i södertälje som ska föda i mars ?
  16. 8
    Är det någon i södertälje som ska föda i mars ?
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Svar till Shehulk!

    Aff lägger ju svaren helt kocko när man svarar i telefonen ju!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  18. 9
    Svar till Shehulk! Aff lägger ju svaren helt kocko när man svarar i telefonen ju!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Va spännande. Jag förstår precis känslan över att vara hemma i trygga miljön. Nu är det så mycket med logistik och grejjer som man måste planera samt att sjukhusmiljön är så instängd och hämmande på många sätt. Lycka till!
  20. 10
    Va spännande. Jag förstår precis känslan över att vara hemma i trygga miljön. Nu är det så mycket med logistik och grejjer som man måste planera samt att sjukhusmiljön är så instängd och hämmande på många sätt. Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar