Negativt test igen
_1310 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Negativt test igen

    Hej allihop! Har ju funderat på om jag hör hemma här eller inte då mensen inte anlänt men tog ett test idag på dag 37 i cykeln och fortfarande ingenting. Detta var ju inte planerat så vi har bara haft oskyddat sex (sprucken kondom) vid ett tillfälle och det är 19 dagar sedan och alltså MINST 12 dagar sedan befruktning (spermier kan i sällsynta fall leva en vecka har jag läst) så känns väl inte så troligt att jag är gravid, eller? Jag tyckte jag såg en svag svag skymt av det vertikala strecket ovanför det horisontella strecket (test som ska visa + eller -) men när jag visa maken sa han att det inte är något (han såg också det men trodde inte det var något tecken). Är såå besviken just nu fast att det inte är planerat Konstigt det där med hoppet som finns där hela tiden trots att hjärnan säger att det vore bättre att vänta lite.... Hoppas mensen dyker upp snart så jag vet att allt är bra för nu börjar man ju bli orolig att det är något annat fel Dessutom hade vi tänkt börja försöka aktivt till sommaren så då hade det ju varit skönt om den blev lite mer regelbunden innan dess. Kanske testar jag en gång till om 3-4 dagar om inget hänt bara för att se att jag hade fel angående skuggan på testet så jag kan släppa det helt och hållet! Lycka till här inne
  2. 1
    Negativt test igen Hej allihop! Har ju funderat på om jag hör hemma här eller inte då mensen inte anlänt men tog ett test idag på dag 37 i cykeln och fortfarande ingenting. Detta var ju inte planerat så vi har bara haft oskyddat sex (sprucken kondom) vid ett tillfälle och det är 19 dagar sedan och alltså MINST 12 dagar sedan befruktning (spermier kan i sällsynta fall leva en vecka har jag läst) så känns väl inte så troligt att jag är gravid, eller? Jag tyckte jag såg en svag svag skymt av det vertikala strecket ovanför det horisontella strecket (test som ska visa + eller -) men när jag visa maken sa han att det inte är något (han såg också det men trodde inte det var något tecken). Är såå besviken just nu fast att det inte är planerat Konstigt det där med hoppet som finns där hela tiden trots att hjärnan säger att det vore bättre att vänta lite.... Hoppas mensen dyker upp snart så jag vet att allt är bra för nu börjar man ju bli orolig att det är något annat fel Dessutom hade vi tänkt börja försöka aktivt till sommaren så då hade det ju varit skönt om den blev lite mer regelbunden innan dess. Kanske testar jag en gång till om 3-4 dagar om inget hänt bara för att se att jag hade fel angående skuggan på testet så jag kan släppa det helt och hållet! Lycka till här inne
  3. M m nr 4
    #2
    Vad tråkigt. Om jag var du skulle jag absolut testa igen om 3-4 dagar, men det låter kanske inte allt för sannolikt att du får ett plus. Förstår verkligen din besvikelse!
    Clear blue testen kan ibland ge sk spökstreck. Svaga, sytrådstunna streck som man i sin hoppfullhet ser som ett kaaaanske positivt test, men som tyvärr inte är något annat än ett spökstreck. Om strecket däremot är svagt men lika tjockt som det andra strecket så är det positivt även om det är riktigt, riktigt svagt.
    Lycka till med bebisverkstan i sommar (om det inte visar positivt om några dagar då)!
  4. 2
    Vad tråkigt. Om jag var du skulle jag absolut testa igen om 3-4 dagar, men det låter kanske inte allt för sannolikt att du får ett plus. Förstår verkligen din besvikelse!
    Clear blue testen kan ibland ge sk spökstreck. Svaga, sytrådstunna streck som man i sin hoppfullhet ser som ett kaaaanske positivt test, men som tyvärr inte är något annat än ett spökstreck. Om strecket däremot är svagt men lika tjockt som det andra strecket så är det positivt även om det är riktigt, riktigt svagt.
    Lycka till med bebisverkstan i sommar (om det inte visar positivt om några dagar då)!
  5. Anonym
    #3
    Tack för omtanken Jag tyckte att sträcket var tjockare men väldigt väldigt ljust och mest starkt i konturerna men som sagt får testa igen om några dagar bara för att få det helt bekräftat för tror ju inte att jag är gravid när det varit neg. 2 gånger. Det enda jag är förbryllad över är molvärken som kommer och går men kanske beror på att man funderar. Kroppen är ju bra på att få symtom på det man psykiskt känner/tänker. Antar att jag kanske inte haft ägglossning denna månad och siktar in på att den kommer i slutet av mars då. Annars får jag väl gå till en gynekolog och kolla så allt ser bra ut.
    Lycka till!
  6. 3
    Tack för omtanken Jag tyckte att sträcket var tjockare men väldigt väldigt ljust och mest starkt i konturerna men som sagt får testa igen om några dagar bara för att få det helt bekräftat för tror ju inte att jag är gravid när det varit neg. 2 gånger. Det enda jag är förbryllad över är molvärken som kommer och går men kanske beror på att man funderar. Kroppen är ju bra på att få symtom på det man psykiskt känner/tänker. Antar att jag kanske inte haft ägglossning denna månad och siktar in på att den kommer i slutet av mars då. Annars får jag väl gå till en gynekolog och kolla så allt ser bra ut.
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Hej Anonym,
    Vad tråkigt att testet visade negativt! Jag förstår din känsla av besvikelse trots att det inte var planerat...
    Testa igen om någon dag. Jag fick negativt på ett test o sen positivt en vecka senare (på tre test så nu tror jag på det..)
    Hoppas allt går fint!
  8. 4
    Hej Anonym,
    Vad tråkigt att testet visade negativt! Jag förstår din känsla av besvikelse trots att det inte var planerat...
    Testa igen om någon dag. Jag fick negativt på ett test o sen positivt en vecka senare (på tre test så nu tror jag på det..)
    Hoppas allt går fint!
  9. Anonym
    #5
    Tack jannaochjovan för omtanken Fick mensen igår, vilket var skönt för nu vet jag i alla fall helt säkert hur det ligger till! Så typiskt att cykeln förlängs den månaden som kondomen sprack :P Men som sagt nu kan jag återigen fokusera på planen vi hade från början. Gå ner några kilon och börja försöka få till en 2:a i juni, börja jobba igen i aug., skola in sonen på förskolan i aug. och då förhoppningsvis få bli mammaledig någon gång under 2014 Lycka till allihop!
  10. 5
    Tack jannaochjovan för omtanken Fick mensen igår, vilket var skönt för nu vet jag i alla fall helt säkert hur det ligger till! Så typiskt att cykeln förlängs den månaden som kondomen sprack :P Men som sagt nu kan jag återigen fokusera på planen vi hade från början. Gå ner några kilon och börja försöka få till en 2:a i juni, börja jobba igen i aug., skola in sonen på förskolan i aug. och då förhoppningsvis få bli mammaledig någon gång under 2014 Lycka till allihop!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar