Kub
_1310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Kub

    Jag var gravid och födde min dotter i Sthlm och där var det en del av graviditeten att göra KUBen vilket jag har förstått att det inte är här i Gbg.
    Vi fick inte så bra resultat på det (ingen vet varför vi e unga o friska o har inget i släkten) och gjorde ett fostervattenprov. Eftersom vi fick dåligt på förra vill vi göra det den här gången också.
    Såg på barnmorskegruppens hemsida att det kostar 1500:- att göra KUB.
    Någon som vet om det kostar om man inte går privat?

    Tack för svar
  2. 1
    Kub Jag var gravid och födde min dotter i Sthlm och där var det en del av graviditeten att göra KUBen vilket jag har förstått att det inte är här i Gbg.
    Vi fick inte så bra resultat på det (ingen vet varför vi e unga o friska o har inget i släkten) och gjorde ett fostervattenprov. Eftersom vi fick dåligt på förra vill vi göra det den här gången också.
    Såg på barnmorskegruppens hemsida att det kostar 1500:- att göra KUB.
    Någon som vet om det kostar om man inte går privat?

    Tack för svar
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Hej!
    Om du är 35 år och uppåt så skall du erbjudas KUB annars kostar det tyvärr :/
    (sedan kanske de tar en patientavgift det vet jag inte)
    Är själv 31 och blev hänvisad till BMG om jag vill göra Kub.
  4. 2
    Hej!
    Om du är 35 år och uppåt så skall du erbjudas KUB annars kostar det tyvärr :/
    (sedan kanske de tar en patientavgift det vet jag inte)
    Är själv 31 och blev hänvisad till BMG om jag vill göra Kub.
  5. Anonym en stund
    #3
    Kolla med din BM om du inte kan få en remiss. Jag bor i och för sig i Sthlm men när jag väntade mitt första barn fick jag en remiss (och då kostade det inget) för att gör KUB trots att jag "bara" var 26 år. Jag ville göra det för att min bror har en allvarlig utvecklingsstörning och för mig känns det viktigt att kunna förbereda mig så mycket som möjligt på eventuella funktionsnedsättningar, om man nu skulle ha otur att drabbas. Om du har fått dåliga siffror förut borde det ju kunna vara ett argument för att få en remiss.
  6. 3
    Kolla med din BM om du inte kan få en remiss. Jag bor i och för sig i Sthlm men när jag väntade mitt första barn fick jag en remiss (och då kostade det inget) för att gör KUB trots att jag "bara" var 26 år. Jag ville göra det för att min bror har en allvarlig utvecklingsstörning och för mig känns det viktigt att kunna förbereda mig så mycket som möjligt på eventuella funktionsnedsättningar, om man nu skulle ha otur att drabbas. Om du har fått dåliga siffror förut borde det ju kunna vara ett argument för att få en remiss.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Jag är under 35 så jag ska nog kolla m dem om inte jag kan få en remiss. Annars får jag betala för den.
    Tack för era svar
  8. 4
    Jag är under 35 så jag ska nog kolla m dem om inte jag kan få en remiss. Annars får jag betala för den.
    Tack för era svar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar