syskonpresenter
_1303 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    syskonpresenter

    Jag har funderat på att köpa varsin present till mina barn när de blir storasyskon. Jag har en nioåring och en treåring. Har nån utav er andra tänkt/köpt nåt?
  2. 1
    syskonpresenter Jag har funderat på att köpa varsin present till mina barn när de blir storasyskon. Jag har en nioåring och en treåring. Har nån utav er andra tänkt/köpt nåt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    När jag fick andra och tredje barnet så köpte vi presenter till syskonen, just för att de oxå skulle få något extra. Det kommer ju så mycket paket till bebisen.
    Sen så har de oxå fått hjälpa till att öppna bebisens paket - den kan ju inte göra det Även farmor/mormor har haft med något litet paket till de andra när de kommit på besök, för att inte stora syskonen ska känna sig utanför.

    Det bli ju å mycket uppmärksamhet på den nya bebisen att äldre syskon kan känna sig undanskuffade. En present till syskonen kan man presentera som ett "stora syster/bror paket", just för att nu har de ju blivit storasyskon och det är ju jätteviktigt

    Nu är mina barn så stora att presenter inte behövs. Istället så planerar de att köpa presenter till det nya syskonet (bebis fick ju faktiskt en julklapp av dem - ett mjukisdjur som redan är nedpackad i bebisväskan).
  4. 2
    När jag fick andra och tredje barnet så köpte vi presenter till syskonen, just för att de oxå skulle få något extra. Det kommer ju så mycket paket till bebisen.
    Sen så har de oxå fått hjälpa till att öppna bebisens paket - den kan ju inte göra det Även farmor/mormor har haft med något litet paket till de andra när de kommit på besök, för att inte stora syskonen ska känna sig utanför.

    Det bli ju å mycket uppmärksamhet på den nya bebisen att äldre syskon kan känna sig undanskuffade. En present till syskonen kan man presentera som ett "stora syster/bror paket", just för att nu har de ju blivit storasyskon och det är ju jätteviktigt

    Nu är mina barn så stora att presenter inte behövs. Istället så planerar de att köpa presenter till det nya syskonet (bebis fick ju faktiskt en julklapp av dem - ett mjukisdjur som redan är nedpackad i bebisväskan).
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Nä...

    vi kommer inte att köpa något. Mina äldre barn är så stora så jag tycker inte det behövs alls. De fyller 11, 9 och 7 i år.
    När jag fick nummer två däremot så var äldsta 1 år och 9 månader, och då fick hon en babydocka. Tänkte vi skulle ha varsin bebis. Kan avslöja att hon inte lekte med den en enda gång...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Nä... vi kommer inte att köpa något. Mina äldre barn är så stora så jag tycker inte det behövs alls. De fyller 11, 9 och 7 i år.
    När jag fick nummer två däremot så var äldsta 1 år och 9 månader, och då fick hon en babydocka. Tänkte vi skulle ha varsin bebis. Kan avslöja att hon inte lekte med den en enda gång...
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Vi (bebis ?!) har köpt Ikeas billiga tågbana i trä. Det ska storebror få. Bebis ska få en gratis libero blomma som prasslar utav storebror. Mest symboliskt.
    Sen vet jag att farmor iaf har köpt en liten present till storebror
  8. 4
    Vi (bebis ?!) har köpt Ikeas billiga tågbana i trä. Det ska storebror få. Bebis ska få en gratis libero blomma som prasslar utav storebror. Mest symboliskt.
    Sen vet jag att farmor iaf har köpt en liten present till storebror
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Vi har tänkt att köpa en present till storebror (snart 3 år) från bebisen, men har inte fått inhandlat den ännu.
  10. 5
    Vi har tänkt att köpa en present till storebror (snart 3 år) från bebisen, men har inte fått inhandlat den ännu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar