Oengarerad pappa!
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Oengarerad pappa!

    Har en son som är 11 år. Pappan och jag lever ihop men han är helt oengagerad.

    Vi har haft diskussioner tusen gånger om att han ska engarera sig mer. Att han får "sänka" sig till sonens intresse och göra saker som sonen tycker är kul. Har väljer hela tiden sina egna intresse framför familjen. Lägger mycket pengar på sina intresse och tycker att sonen ska följa med på hans intresse men sonen tycker inte det är roligt! Han sätter en massa regler och gränser och åker sedan hemifrån. Blir sedan förbannad när jag inte följer detta.

    Jag håller på att bli vansinnig. Han gör inget hemma men det kan jag leva med...det som gör ont är att han inte väljer sin son!

    Har ni några råd eller tips hur jag ska få honom att fatta?!?!?!
  2. 1
    Oengarerad pappa! Har en son som är 11 år. Pappan och jag lever ihop men han är helt oengagerad.

    Vi har haft diskussioner tusen gånger om att han ska engarera sig mer. Att han får "sänka" sig till sonens intresse och göra saker som sonen tycker är kul. Har väljer hela tiden sina egna intresse framför familjen. Lägger mycket pengar på sina intresse och tycker att sonen ska följa med på hans intresse men sonen tycker inte det är roligt! Han sätter en massa regler och gränser och åker sedan hemifrån. Blir sedan förbannad när jag inte följer detta.

    Jag håller på att bli vansinnig. Han gör inget hemma men det kan jag leva med...det som gör ont är att han inte väljer sin son!

    Har ni några råd eller tips hur jag ska få honom att fatta?!?!?!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Engagemang kan inte kommenderas fram

    Om han inte har visat något engagemang under 11 år hittills så har jag mycket svårt att se hur det skall ändras. Då verkar det ju helt enkelt vara en del av hans personlighet att sätta sig själv främst.

    Beklagar att jag ger ett ärligt svar....

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Engagemang kan inte kommenderas fram Om han inte har visat något engagemang under 11 år hittills så har jag mycket svårt att se hur det skall ändras. Då verkar det ju helt enkelt vara en del av hans personlighet att sätta sig själv främst.

    Beklagar att jag ger ett ärligt svar....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar