Tips om att gå vidare?
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Tips om att gå vidare?

    Jag (kvinnan) ville separera från maken, vi har tre barn ihop, av olika anledningar så skulle vi försöka igen, gick på familjerådgivning vilket där upptäckte jag hur jag verkligen känner och hur jag såg på förhållandet och hur jag ser på den nu.

    Jag försöker förklara för honom nu att jag inte har känslor kvar och jag känner mig så redo att gå vidare som ensam mamma, men han åter betraktar oss som försöker och kan inte släppa taget, vi flyttade isär för ca 2månader sedan och nu säger han att han såg på vår ekonomi som gemensam. ????

    Jag har försökt och han verkar ha tagit det väldigt starkt och kan inte släppa hur vi hade det och vill att det blir vi igen, jag vill inte och känner inte att jag kan... Jag klarar inte av att leva med honom igen...

    Hur ska jag kunna hjälpa honom släppa och acceptera det nya livet?
    Jag förstår att det blev som chock för honom med separationen mm, han säger hela tiden att han har bara sett oss för all framtid, han vill inte ha någon annan och han vill bara ha mig, men han har tills idag inte ens frågat vad är det verkligen som fick mig att flytta isär... Det enda han har klagat på är hur hemsk hans liv ser ut idag och han försöker visa mig sin kärlek och han klarar inte av att vänta, han vill att vi bli vi igen nu osv.

    Hur ska jag göra?
    Hur ska jag hjälpa honom att gå vidare?
  2. 1
    Tips om att gå vidare? Jag (kvinnan) ville separera från maken, vi har tre barn ihop, av olika anledningar så skulle vi försöka igen, gick på familjerådgivning vilket där upptäckte jag hur jag verkligen känner och hur jag såg på förhållandet och hur jag ser på den nu.

    Jag försöker förklara för honom nu att jag inte har känslor kvar och jag känner mig så redo att gå vidare som ensam mamma, men han åter betraktar oss som försöker och kan inte släppa taget, vi flyttade isär för ca 2månader sedan och nu säger han att han såg på vår ekonomi som gemensam. ????

    Jag har försökt och han verkar ha tagit det väldigt starkt och kan inte släppa hur vi hade det och vill att det blir vi igen, jag vill inte och känner inte att jag kan... Jag klarar inte av att leva med honom igen...

    Hur ska jag kunna hjälpa honom släppa och acceptera det nya livet?
    Jag förstår att det blev som chock för honom med separationen mm, han säger hela tiden att han har bara sett oss för all framtid, han vill inte ha någon annan och han vill bara ha mig, men han har tills idag inte ens frågat vad är det verkligen som fick mig att flytta isär... Det enda han har klagat på är hur hemsk hans liv ser ut idag och han försöker visa mig sin kärlek och han klarar inte av att vänta, han vill att vi bli vi igen nu osv.

    Hur ska jag göra?
    Hur ska jag hjälpa honom att gå vidare?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Bästa sättet e nog att verkligen visa att ni har separerat, Lev ditt liv och blanda dig inte in i hans förutom där det gäller frågor ang barnen.
  4. 2
    Bästa sättet e nog att verkligen visa att ni har separerat, Lev ditt liv och blanda dig inte in i hans förutom där det gäller frågor ang barnen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar