jag är ny här
_1311 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    jag är ny här

    hej

    Tänkte presentera mig lite.
    Jag plussade förra helgen och är i vecka 5+6. Vi har försökt plussa i fyra år och hade precis hamnat i kö till provrör när mensen inte dök upp.
    Jag är nog fortfarande i chock och eftersom jag haft bruna flytningar i 4 dagar och även lite blod i lördags så känner jag ingen glädje. Bara oro och hjärtklappning. Men jag försöker tänka positivt trots allt.
    Har första tid till barnmorskan 22/4. Känns som en evighet tills dess.
    Jag tror bf är runt 27-29 nov.
    Det är första barnet.

    Tänkte samtidigt höra om någon här bor i eller i närheten av malmö?
  2. 1
    jag är ny här hej

    Tänkte presentera mig lite.
    Jag plussade förra helgen och är i vecka 5+6. Vi har försökt plussa i fyra år och hade precis hamnat i kö till provrör när mensen inte dök upp.
    Jag är nog fortfarande i chock och eftersom jag haft bruna flytningar i 4 dagar och även lite blod i lördags så känner jag ingen glädje. Bara oro och hjärtklappning. Men jag försöker tänka positivt trots allt.
    Har första tid till barnmorskan 22/4. Känns som en evighet tills dess.
    Jag tror bf är runt 27-29 nov.
    Det är första barnet.

    Tänkte samtidigt höra om någon här bor i eller i närheten av malmö?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Hej
    Grattis till ett efterlängtad plus!
    Oj vilken tuff start på en graviditet. Hoppas det visar sig vara ofarliga flytningar/blödningar.
    Har du varit i kontakt med BM angående detta?
  4. 2
    Hej
    Grattis till ett efterlängtad plus!
    Oj vilken tuff start på en graviditet. Hoppas det visar sig vara ofarliga flytningar/blödningar.
    Har du varit i kontakt med BM angående detta?
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    Hej
    Ja eller hur. Väldigt overkligt.
    Nä men jag ringde kk och dem sa att jag skulle avvakta för det kunde vara helt normalt. Och att det var för tidigt att kunna se nåt hjärta än.
    Så jag får hålla ut.
  6. 3
    Hej
    Ja eller hur. Väldigt overkligt.
    Nä men jag ringde kk och dem sa att jag skulle avvakta för det kunde vara helt normalt. Och att det var för tidigt att kunna se nåt hjärta än.
    Så jag får hålla ut.
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Hej

    "dem sa att jag skulle avvakta"
    Jaha, inte det lättaste kanske men du verkar inte ha mycket att välja på.
    Det blir till att hålla tummarna och försöka tänka på något annat under tiden .
  8. 4
    Hej

    "dem sa att jag skulle avvakta"
    Jaha, inte det lättaste kanske men du verkar inte ha mycket att välja på.
    Det blir till att hålla tummarna och försöka tänka på något annat under tiden .
  9. Medlem sedan
    Apr 2013
    #5
    Ja det var inte lugnande direkt.
    Men man kan inte göra något ändå.
    Man vill ju så gärna att det ska gå bra.
    Tänkte ringa en privat klinik och boka ett vul.
    Så man får lite klarhet i alla fall.
  10. 5
    Ja det var inte lugnande direkt.
    Men man kan inte göra något ändå.
    Man vill ju så gärna att det ska gå bra.
    Tänkte ringa en privat klinik och boka ett vul.
    Så man får lite klarhet i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Hej
    Hur har det gått?
  12. 6
    Hej
    Hur har det gått?
  13. Medlem sedan
    Apr 2013
    #7
    Hej
    Jo inga fler flytningar och inget blod. Hungrig, illamående och ömma bröst. Positivt.

    Men det är fan omöjligt att boka ett tidigt ultraljud i Malmö. 3 dagars ringande runt och det bara kändes som om man var fast i ingenmansland. Fy för sjukvården.
    Men nu har jag bytt barnmorskemottagning och ska dit den 18 på inskrivning. Och den 20 ska jag på ultraljud och se så hjärtat slår och att fostret är rätt storlek.
    Så det känns super.
    Tackar som frågar.
  14. 7
    Hej
    Jo inga fler flytningar och inget blod. Hungrig, illamående och ömma bröst. Positivt.

    Men det är fan omöjligt att boka ett tidigt ultraljud i Malmö. 3 dagars ringande runt och det bara kändes som om man var fast i ingenmansland. Fy för sjukvården.
    Men nu har jag bytt barnmorskemottagning och ska dit den 18 på inskrivning. Och den 20 ska jag på ultraljud och se så hjärtat slår och att fostret är rätt storlek.
    Så det känns super.
    Tackar som frågar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar