Nu händer allt..!
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Nu händer allt..!

    Ja, jisses..! Nu är Troya i någon lära-sig-allt-fas! Den senaste veckan har hon lärt sig vinka och säger "Hej" ibland samtidigt, hon klappar händerna, hon säger "titta" eller "tittut" eller vad det nu är, hon har även börjat trycka sig bakåt så hon glider baklänges på mage (har klippt sönder halksockar och trätt på på knäna, så hon kanske kommer upp på knäna snart), sen har hon även börjat ta små steg när man håller henne i händerna.

    Hon har dock inget intresse av att resa sig upp mot saker eller så..! :P
  2. 1
    Nu händer allt..! Ja, jisses..! Nu är Troya i någon lära-sig-allt-fas! Den senaste veckan har hon lärt sig vinka och säger "Hej" ibland samtidigt, hon klappar händerna, hon säger "titta" eller "tittut" eller vad det nu är, hon har även börjat trycka sig bakåt så hon glider baklänges på mage (har klippt sönder halksockar och trätt på på knäna, så hon kanske kommer upp på knäna snart), sen har hon även börjat ta små steg när man håller henne i händerna.

    Hon har dock inget intresse av att resa sig upp mot saker eller så..! :P
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    Bastian fick till krypandet i fredags, men han säger inga ord. Klappar händerna och kan gå själv med gå-vagnen om man lägger en vikt i.
    Han har börjat "blinka", knipa ihop ögonen å sen titta, ibland tjyvkikar han för att se vad som händer när han blundar.

    Det är häftigt att se hur de utvecklas och hur olika de utvecklas =)
  4. 2
    Bastian fick till krypandet i fredags, men han säger inga ord. Klappar händerna och kan gå själv med gå-vagnen om man lägger en vikt i.
    Han har börjat "blinka", knipa ihop ögonen å sen titta, ibland tjyvkikar han för att se vad som händer när han blundar.

    Det är häftigt att se hur de utvecklas och hur olika de utvecklas =)
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Oj, vad spännande! Roligt att hon börjar säga ord:-) Det enda Kevin kan säga är mamma ibland men det vill jag inte byta bort mot något annat ord, haha. Men vem vet, det kanske kommer snart för han babblar en massa.

    Bra ide med gåvagnen. Det ska jag testa. Ha älskar att ställa sej mot saker och går ibland längs med soffbordet. Får ibland för sej att gå från soffbordet till soffan och släpper taget men då ramlar han. Har inte vågat låta honom gå med gåvagnen eftersom den rullar så snabbt men han hade nog tyckt det va jättekul.
  6. 3
    Oj, vad spännande! Roligt att hon börjar säga ord:-) Det enda Kevin kan säga är mamma ibland men det vill jag inte byta bort mot något annat ord, haha. Men vem vet, det kanske kommer snart för han babblar en massa.

    Bra ide med gåvagnen. Det ska jag testa. Ha älskar att ställa sej mot saker och går ibland längs med soffbordet. Får ibland för sej att gå från soffbordet till soffan och släpper taget men då ramlar han. Har inte vågat låta honom gå med gåvagnen eftersom den rullar så snabbt men han hade nog tyckt det va jättekul.
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Vi drog åt "broms"-skruven på bakdäcket så att den inte går så snabbt framåt och vikten är egentligen bara för att den inte ska tippa. Det är en femkilostyngd, men han fixar det väldigt bra.
  8. 4
    Vi drog åt "broms"-skruven på bakdäcket så att den inte går så snabbt framåt och vikten är egentligen bara för att den inte ska tippa. Det är en femkilostyngd, men han fixar det väldigt bra.
  9. Medlem sedan
    Apr 2012
    #5
    Jaha, visste inte att det fanns en sådan. Vi har en brio.
  10. 5
    Jaha, visste inte att det fanns en sådan. Vi har en brio.
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    vi har en miki tror jag, se om det sitter någon skruv på hjulaxeln
  12. 6
    vi har en miki tror jag, se om det sitter någon skruv på hjulaxeln
  13. Medlem sedan
    Apr 2012
    #7
    Det fanns faktiskt en skruv. Vad bra. Tack för tipset! Ska testa i morron om han kan gå med den:-)
  14. 7
    Det fanns faktiskt en skruv. Vad bra. Tack för tipset! Ska testa i morron om han kan gå med den:-)
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8

    här är det full rulle också

    Walter säger några ord, häj(hej), bappa(pappa), aam(Garm bår hund).
    Och så säger han itte när han vet att han pillar på saker som är nej. Vi har sagt typ -nej, inte röra...
    Vinka lärde han sig förra veckan, men bara till pappa när han åker till jobbet.
    Igår pekade han för första gången för att visa nåt(datorn som var på och lyse fint).
    Han kryper snabbt som blixten och ännu fortare om någon går efter honom för att hämta tillbaka honom, reser sig upp, går utefter möbler och kastar ner allt som kommer i hans väg, går med gåvagnen, klättrar(via gåvagnen och upp i bokhyllan), släpper och står själv, har dessutom rest på sig rakt upp från golvet utan stöd en gång. Kort sagt, jag har häcken full!
  16. 8
    här är det full rulle också Walter säger några ord, häj(hej), bappa(pappa), aam(Garm bår hund).
    Och så säger han itte när han vet att han pillar på saker som är nej. Vi har sagt typ -nej, inte röra...
    Vinka lärde han sig förra veckan, men bara till pappa när han åker till jobbet.
    Igår pekade han för första gången för att visa nåt(datorn som var på och lyse fint).
    Han kryper snabbt som blixten och ännu fortare om någon går efter honom för att hämta tillbaka honom, reser sig upp, går utefter möbler och kastar ner allt som kommer i hans väg, går med gåvagnen, klättrar(via gåvagnen och upp i bokhyllan), släpper och står själv, har dessutom rest på sig rakt upp från golvet utan stöd en gång. Kort sagt, jag har häcken full!
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Här går det undan, minsann!
  18. 9
    Här går det undan, minsann!
  19. Medlem sedan
    Nov 2011
    #10
    Ja visst är det roliga tider nu!!

    Elvin ställer sig upp mot saker o går även lite när han håller i något och med oss. Han kryper som en tok, river ut böcker och allt annat han får tag på, bankar med saker, klappar händerna m.m.

    Vi är ute varje dag och idag fick han för första gången vara nere på marken iklädd nya överdragsbyxor, regnjacka och skor. Så sött!! Han kröp och undersökte allt. Han var i 7 himlen. Tanken vara att mina hundar skulle tränas men jag sprang mest runt o fotograferade hans första tur på gräset Tror nästan jag var mer glad än han
  20. 10
    Ja visst är det roliga tider nu!!

    Elvin ställer sig upp mot saker o går även lite när han håller i något och med oss. Han kryper som en tok, river ut böcker och allt annat han får tag på, bankar med saker, klappar händerna m.m.

    Vi är ute varje dag och idag fick han för första gången vara nere på marken iklädd nya överdragsbyxor, regnjacka och skor. Så sött!! Han kröp och undersökte allt. Han var i 7 himlen. Tanken vara att mina hundar skulle tränas men jag sprang mest runt o fotograferade hans första tur på gräset Tror nästan jag var mer glad än han
  21. Medlem sedan
    Jun 2011
    #11
    Troya fick sitta på en fäll på gräsmattan på påskhelgen, det var också himla intressant trots att hon inte kan krypa än. ^^ De får se saker från en ny vinkel, klart det är intressant ;D
  22. 11
    Troya fick sitta på en fäll på gräsmattan på påskhelgen, det var också himla intressant trots att hon inte kan krypa än. ^^ De får se saker från en ny vinkel, klart det är intressant ;D
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Abraham har krypt i drygt 2 månader, kan dra upp sig och för flytta sig ståendes, klättra upp på saker. Kan klappa händer, klä av sig själv.

    Han kan säga mamma, pappa, hej, du, hörre du och nej
    Han kan gå själv med hjälp av gåvagn, öppna skåp, lådor, och äta själv om man ställer fram en skål med fruktbitar ^_^
  24. 12
    Abraham har krypt i drygt 2 månader, kan dra upp sig och för flytta sig ståendes, klättra upp på saker. Kan klappa händer, klä av sig själv.

    Han kan säga mamma, pappa, hej, du, hörre du och nej
    Han kan gå själv med hjälp av gåvagn, öppna skåp, lådor, och äta själv om man ställer fram en skål med fruktbitar ^_^
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar