Plussat idag :-)
_1312 Decemberbarn.
  1. Marymamman
    #1

    Plussat idag :-)

    Jag har inte fattat även om detta barn är planerat - tog ut spiralen i januari. Misstänker att jag hade ett för tidigt missfall i mars. Så nu den här gången har jag känt mig jättegravid eller extremt PMS-ig :-). Har redan förbrukat några gravtest i veckan (har fått plus tidigt med 2:an) där sista i onsdags såg ut som en svag skugga. Igår kväll så hade jag superont - molande mage - och den känslan var kvar nu när jag vaknade imorse. Så det blev ett nytt test nu på fm som visade på två tydliga streck.

    Har haft massa tidiga gravsymptom: mycket molande i magen, ömma bröst, halvillamående, huvudvärk, ont i ländryggen, mycket arg, fick tårar i ögonen när jag läste godnattsaga om Bambi igår osv.

    Jag har 3 barn sen tidigare, pojke 10,5 år, flicka 7,5 år och och pojke 2 år. Det känns otroligt stort att vänta 4:e barnet. Hoppas nu att allt går vägen. MEN jösses vad mycket vi måste fixa med - dela av ett rum till två nya rum, sätta in fler säten i bilen (det går att göra den till 7-sitsig), eventuellt ny vagn.

    Det ska bli jätteroligt att följa er alla. Passar på att gratta alla ni som jag ser redan har skrivit in er. Såg att det var någon mer som jag också som väntar sitt 4:e.

    Fyrabarnsmor - låter mycket stort :-) - om allt går vägen runt den 16 december.

    Trevlig söndag till er alla!
  2. 1
    Plussat idag :-) Jag har inte fattat även om detta barn är planerat - tog ut spiralen i januari. Misstänker att jag hade ett för tidigt missfall i mars. Så nu den här gången har jag känt mig jättegravid eller extremt PMS-ig :-). Har redan förbrukat några gravtest i veckan (har fått plus tidigt med 2:an) där sista i onsdags såg ut som en svag skugga. Igår kväll så hade jag superont - molande mage - och den känslan var kvar nu när jag vaknade imorse. Så det blev ett nytt test nu på fm som visade på två tydliga streck.

    Har haft massa tidiga gravsymptom: mycket molande i magen, ömma bröst, halvillamående, huvudvärk, ont i ländryggen, mycket arg, fick tårar i ögonen när jag läste godnattsaga om Bambi igår osv.

    Jag har 3 barn sen tidigare, pojke 10,5 år, flicka 7,5 år och och pojke 2 år. Det känns otroligt stort att vänta 4:e barnet. Hoppas nu att allt går vägen. MEN jösses vad mycket vi måste fixa med - dela av ett rum till två nya rum, sätta in fler säten i bilen (det går att göra den till 7-sitsig), eventuellt ny vagn.

    Det ska bli jätteroligt att följa er alla. Passar på att gratta alla ni som jag ser redan har skrivit in er. Såg att det var någon mer som jag också som väntar sitt 4:e.

    Fyrabarnsmor - låter mycket stort :-) - om allt går vägen runt den 16 december.

    Trevlig söndag till er alla!
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Grattis!! Och välkommen hit
  4. 2
    Grattis!! Och välkommen hit
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Hej!
    Stort grattis!

    Jag väntar också mitt fjärde ska bli så spännande, inte många som har fyra barn i omgivningen.
    Vi har BF 4 December, så vi slipper julafton iaf.

    Mina pojkar är snart 8, precis fyllt 3 och vår lilla tjej har precis fyllt 1.

    Vi behöver också ny "vinter" bil, vad har ni för någon? Vad tycker ni är positivt/negativt med den?
  6. 3
    Hej!
    Stort grattis!

    Jag väntar också mitt fjärde ska bli så spännande, inte många som har fyra barn i omgivningen.
    Vi har BF 4 December, så vi slipper julafton iaf.

    Mina pojkar är snart 8, precis fyllt 3 och vår lilla tjej har precis fyllt 1.

    Vi behöver också ny "vinter" bil, vad har ni för någon? Vad tycker ni är positivt/negativt med den?
  7. Marymamman
    #4
    Tack så mycket :-)! Grattis till dig också. Vi har en mycket spännande resa framför oss.
  8. 4
    Tack så mycket :-)! Grattis till dig också. Vi har en mycket spännande resa framför oss.
  9. Marymamman
    #5
    Tack så mycket :-)! GRATTIS till dig med.

    December är en underbar månad att få barn i. Ett av mina barn är född i december. Det blev en riktig julklapp :-).

    Det känns så stort med fyra barn. Precis som du skriver så är det inte många som har det i sin närhet. Häftig titel också - fyrabarnsmamma :-).

    Vi har en Peugeot 307 SW med just nu 5 säten men man kan sätta in 2 säten till i bakluckan - det finns redan bälten där för det. Så för vår del handlar det om att köpa ett säte till och sen omregistrera bilen på bilprovningen. Vi kanske ruttnar på utrymmet och vill ha större sen men då får det bli en större bil då...

    Kul det ska bli att följa varandra!
  10. 5
    Tack så mycket :-)! GRATTIS till dig med.

    December är en underbar månad att få barn i. Ett av mina barn är född i december. Det blev en riktig julklapp :-).

    Det känns så stort med fyra barn. Precis som du skriver så är det inte många som har det i sin närhet. Häftig titel också - fyrabarnsmamma :-).

    Vi har en Peugeot 307 SW med just nu 5 säten men man kan sätta in 2 säten till i bakluckan - det finns redan bälten där för det. Så för vår del handlar det om att köpa ett säte till och sen omregistrera bilen på bilprovningen. Vi kanske ruttnar på utrymmet och vill ha större sen men då får det bli en större bil då...

    Kul det ska bli att följa varandra!
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    Dom flesta vi känner har två barn, så dom tycker man är rätt grym redan
    har inte berättat för någon än men ska bli kul att se deras miner el har berättat för en vän till mig som tyckte jag såg ovanligt trött och lycklig ut, haha...

    den ska vi kolla upp, men man behöver ju större bagage oxå inte bara fler säten när barnaskaran växer, men verkar som en smart lösning.

    Fått inhandlat knytets första kläder iaf, vagnen ska vi hämta den 26 ska bli spännande.

    Från en stb fyrabarnsmamma till en annan hihi
    givetvis ni andra oxå!
  12. 6
    Dom flesta vi känner har två barn, så dom tycker man är rätt grym redan
    har inte berättat för någon än men ska bli kul att se deras miner el har berättat för en vän till mig som tyckte jag såg ovanligt trött och lycklig ut, haha...

    den ska vi kolla upp, men man behöver ju större bagage oxå inte bara fler säten när barnaskaran växer, men verkar som en smart lösning.

    Fått inhandlat knytets första kläder iaf, vagnen ska vi hämta den 26 ska bli spännande.

    Från en stb fyrabarnsmamma till en annan hihi
    givetvis ni andra oxå!
  13. Marymamman
    #7
    Vad mysigt att få handla lite :-).

    Precis - bagage är nog också bra. Får bli någon takbox till en början. Vi ska nog byta till större bil sen så småningom men i och med att vår bil redan är utrustad med bälten i bagaget så får det bli en sådan lösning nu till en början - extra sits + omregistrering för fler personer. Känns som smidigast :-)
  14. 7
    Vad mysigt att få handla lite :-).

    Precis - bagage är nog också bra. Får bli någon takbox till en början. Vi ska nog byta till större bil sen så småningom men i och med att vår bil redan är utrustad med bälten i bagaget så får det bli en sådan lösning nu till en början - extra sits + omregistrering för fler personer. Känns som smidigast :-)
  15. Medlem sedan
    Dec 2011
    #8
    Jaa, det är något speciellt med babystrumpor <3 känns tryggt att halva bbväskan är packad iaf

    Takbox låter smart, hade jag inte ens tänkt på. Annars är det väl inte så mycket nytt, förutom några nya finnar, hehe.

    Hur går det för er andra?
  16. 8
    Jaa, det är något speciellt med babystrumpor <3 känns tryggt att halva bbväskan är packad iaf

    Takbox låter smart, hade jag inte ens tänkt på. Annars är det väl inte så mycket nytt, förutom några nya finnar, hehe.

    Hur går det för er andra?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar