HJÄLP!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    HJÄLP!

    Vad är det för saker man behöver ordna med innan bebisen kommer? Alltså typ papper till försäkringskassan och sånt. Önskar att det var sånt här man lärde sig i skolan så det inte var så krångligt, haha. Har fått hem papper om inkomst och papper som ska fyllas i om graviditetspenning, är det något mera som ska fixas? Förutom föräldrapenningen!
  2. 1
    HJÄLP! Vad är det för saker man behöver ordna med innan bebisen kommer? Alltså typ papper till försäkringskassan och sånt. Önskar att det var sånt här man lärde sig i skolan så det inte var så krångligt, haha. Har fått hem papper om inkomst och papper som ska fyllas i om graviditetspenning, är det något mera som ska fixas? Förutom föräldrapenningen!
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Hm det enda jag vet är försäkring som gäller både nu under graviditeten och sen första tiden efter annars vet jag inget annat?!
  4. 2
    Hm det enda jag vet är försäkring som gäller både nu under graviditeten och sen första tiden efter annars vet jag inget annat?!
  5. Medlem sedan
    Nov 2012
    #3
    Har dålig koll själv. Behöver också skicka in papper om inkomst men nåt sånt har jag inte fått.. Blir väl till att ringa nån dag.
  6. 3
    Har dålig koll själv. Behöver också skicka in papper om inkomst men nåt sånt har jag inte fått.. Blir väl till att ringa nån dag.
  7. Medlem sedan
    Jul 2012
    #4
    Vad ska man ha för försäkring då?
  8. 4
    Vad ska man ha för försäkring då?
  9. Medlem sedan
    Jan 2012
    #5
    Jag har en försäkring på if som heter snart född. Den gäller från och med v26 till ett halvår efter födseln. Tog självklart den för att den verkade bra osv men framförallt för att dom är jäkligt trevliga på if det tycker jag faktiskt är superviktigt
  10. 5
    Jag har en försäkring på if som heter snart född. Den gäller från och med v26 till ett halvår efter födseln. Tog självklart den för att den verkade bra osv men framförallt för att dom är jäkligt trevliga på if det tycker jag faktiskt är superviktigt
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Glöm inte att lämna lapp till jobbet om att du ska vara föräldraledig!
  12. 6
    Glöm inte att lämna lapp till jobbet om att du ska vara föräldraledig!
  13. Medlem sedan
    Jul 2012
    #7
    Är det någon speciell lapp jag ska lämna?
  14. 7
    Är det någon speciell lapp jag ska lämna?
  15. Medlem sedan
    May 2011
    #8
    Nja det är väl beroende på hur man gör på ditt jobb. På mitt måste man lämna in "ledighetsansökan" senast 2 månader innan. Är anställd kommunalt och då finns det en lapp som heter "ansökan om ledighet" där man fyller i att ledigheten beror på föräldraledighet.
  16. 8
    Nja det är väl beroende på hur man gör på ditt jobb. På mitt måste man lämna in "ledighetsansökan" senast 2 månader innan. Är anställd kommunalt och då finns det en lapp som heter "ansökan om ledighet" där man fyller i att ledigheten beror på föräldraledighet.
  17. Medlem sedan
    Nov 2012
    #9
    Om du och pappan till barnet inte är gifta måste ni kontakta kommunen för att fylla i papper om faderskapsintyg annars har inte pappan några rättigheter om det händer dig nåt. Vet inte om det är aktuellt för dig men i fall det är det.
  18. 9
    Om du och pappan till barnet inte är gifta måste ni kontakta kommunen för att fylla i papper om faderskapsintyg annars har inte pappan några rättigheter om det händer dig nåt. Vet inte om det är aktuellt för dig men i fall det är det.
  19. Medlem sedan
    Jul 2012
    #10
    Det måste vi fixa, det var bra att du skrev!
  20. 10
    Det måste vi fixa, det var bra att du skrev!
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Skriver man fadersskaps intyg innan bebis är född nu för tiden? har en sju åring och henne fick pappan skriva på när hon var några veckor,
  22. 11
    Skriver man fadersskaps intyg innan bebis är född nu för tiden? har en sju åring och henne fick pappan skriva på när hon var några veckor,
  23. Medlem sedan
    Jul 2012
    #12
    Jag vet inte, jag har hittat blanketter där man ska fylla i barnets personnummer så jag tror att det är som du gjorde med din sjuåring. Men jag ska ringa och kolla!
  24. 12
    Jag vet inte, jag har hittat blanketter där man ska fylla i barnets personnummer så jag tror att det är som du gjorde med din sjuåring. Men jag ska ringa och kolla!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar