vattenavgång v26+0
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    vattenavgång v26+0

    Igår 8/4 kl 12.30 gick mitt vatten och jag har varit sängliggandes i lund sedan dess. . Fick ligga på förlossningen i ett dygn men då jag inte har några direkta värkar har jag fått flytta upp på avdelningen där jag nu ligger och hoppas på att allt ska bli bra. Lillen har inget vatten kvar alls och det som kommer som nytt rinner direkt ut i en gul grön sörja då han troligen bajsat i vattnet :/ har fått en aning feber och lillens puls har varit lite för hög så det har varit ett himmla spring här hela kvällen och jag finner ingen ro. Vi går och hoppas på att hålet i livmodern klibbar ihop så han får behålla vattnet för lungernas skull och så han kan få möjlighet att fixera sig.. då han just nu ligger väldigt lågt och på tvären. . Hans ryggrad är nere vid och skulle verkarna gå igång får vi in på kejsarsnitt så han inte råkar illa ut...usch.. hoppas verkligen han kan få vatten och ligga kvar några veckor till!
  2. 1
    vattenavgång v26+0 Igår 8/4 kl 12.30 gick mitt vatten och jag har varit sängliggandes i lund sedan dess. . Fick ligga på förlossningen i ett dygn men då jag inte har några direkta värkar har jag fått flytta upp på avdelningen där jag nu ligger och hoppas på att allt ska bli bra. Lillen har inget vatten kvar alls och det som kommer som nytt rinner direkt ut i en gul grön sörja då han troligen bajsat i vattnet :/ har fått en aning feber och lillens puls har varit lite för hög så det har varit ett himmla spring här hela kvällen och jag finner ingen ro. Vi går och hoppas på att hålet i livmodern klibbar ihop så han får behålla vattnet för lungernas skull och så han kan få möjlighet att fixera sig.. då han just nu ligger väldigt lågt och på tvären. . Hans ryggrad är nere vid och skulle verkarna gå igång får vi in på kejsarsnitt så han inte råkar illa ut...usch.. hoppas verkligen han kan få vatten och ligga kvar några veckor till!
  3. Medlem sedan
    Jan 2013
    #2
    Vad jobbigt! håller mina tummar för er å önskar att allt går bra <3 styrkekramar
  4. 2
    Vad jobbigt! håller mina tummar för er å önskar att allt går bra <3 styrkekramar
  5. Medlem sedan
    Nov 2012
    #3
    Tack <3 läkarna säger att vi har väldigt goda chanser att klara oss bra båda två även om vi kommer få stanna här några månader nu...
  6. 3
    Tack <3 läkarna säger att vi har väldigt goda chanser att klara oss bra båda två även om vi kommer få stanna här några månader nu...
  7. Medlem sedan
    Jan 2012
    #4
    Men usch! Fy vad hemskt! Håller även jag tummarna för att det ska gå bra för er! De är ju duktiga de där läkarna så de vet ju oftast vad de snackar om
    Stor kram!
  8. 4
    Men usch! Fy vad hemskt! Håller även jag tummarna för att det ska gå bra för er! De är ju duktiga de där läkarna så de vet ju oftast vad de snackar om
    Stor kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2012
    #5
    Tack, vi kan behöva så många tummar vi kan Mmm dom har verkligen bra koll på oss här så litar på dom till 100% väldigt drygt att ha säng tvång bara, kryper i hela kroppen och längtar efter att få komma ut och få frisk luft!!
  10. 5
    Tack, vi kan behöva så många tummar vi kan Mmm dom har verkligen bra koll på oss här så litar på dom till 100% väldigt drygt att ha säng tvång bara, kryper i hela kroppen och längtar efter att få komma ut och få frisk luft!!
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Åh, fy vad läskigt! Håller tummar och tår att allt ska gå så bra som möjligt mer er båda Skönt att sjukvården finns!

    Du får be din karl att köra ut din säng, så du får lite luft ;D Haha!
  12. 6
    Åh, fy vad läskigt! Håller tummar och tår att allt ska gå så bra som möjligt mer er båda Skönt att sjukvården finns!

    Du får be din karl att köra ut din säng, så du får lite luft ;D Haha!
  13. Medlem sedan
    Jan 2013
    #7
    Skönt att få goda besked, du får uppdatera hur det går för dig!
  14. 7
    Skönt att få goda besked, du får uppdatera hur det går för dig!
  15. Medlem sedan
    Nov 2012
    #8
    Tack ja verkligen!!! Har redan försökt övertala dom att låta mig rullas ut en stund :P men det skulle tydligen bumpa för mycket så det får jag inte :/ lite taskigt, enligt min mening :P
  16. 8
    Tack ja verkligen!!! Har redan försökt övertala dom att låta mig rullas ut en stund :P men det skulle tydligen bumpa för mycket så det får jag inte :/ lite taskigt, enligt min mening :P
  17. Medlem sedan
    Nov 2012
    #9
    Det ska jag göra lär ju ha tid till det nu när jag har sängtvång. :P min feber har gått ner iaf och dom chansar på att han kan stanna i livmodern till v.28 iaf. Ska bara försöka få han att glida rätt så risken att han skadas inte är så stor.
  18. 9
    Det ska jag göra lär ju ha tid till det nu när jag har sängtvång. :P min feber har gått ner iaf och dom chansar på att han kan stanna i livmodern till v.28 iaf. Ska bara försöka få han att glida rätt så risken att han skadas inte är så stor.
  19. Medlem sedan
    Nov 2012
    #10
    Det ska jag göra lär ju ha tid till det nu när jag har sängtvång. :P min feber har gått ner iaf och dom chansar på att han kan stanna i livmodern till v.28 iaf. Ska bara försöka få han att glida rätt så risken att han skadas inte är så stor.
  20. 10
    Det ska jag göra lär ju ha tid till det nu när jag har sängtvång. :P min feber har gått ner iaf och dom chansar på att han kan stanna i livmodern till v.28 iaf. Ska bara försöka få han att glida rätt så risken att han skadas inte är så stor.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Vad jobbigt Håller tummarna för er så allt går bra!
  22. 11
    Vad jobbigt Håller tummarna för er så allt går bra!
  23. Medlem sedan
    Nov 2012
    #12
    Tack ♥
  24. 12
    Tack ♥
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    Styrke kramar till Dig! Hoppas verkligen bäbis stannar kvar i magen lite till! Att allt går bra. Vi tänker på dig här inne och håller alla tummar och tår vi ha att bäbis ska stanna lite till. Ta nu hand om dig. får be mannen ta dit tv-spel, spel mm så att du har något att roa dig med. Kramisar
  26. 13
    Styrke kramar till Dig! Hoppas verkligen bäbis stannar kvar i magen lite till! Att allt går bra. Vi tänker på dig här inne och håller alla tummar och tår vi ha att bäbis ska stanna lite till. Ta nu hand om dig. får be mannen ta dit tv-spel, spel mm så att du har något att roa dig med. Kramisar
  27. Medlem sedan
    Nov 2012
    #14
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!
  28. 14
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!
  29. Medlem sedan
    Nov 2012
    #15
    I lördags den 13/4 kl 8.46 kom min lilla pojk till världen med ett akut kejsarsnitt... han vägde 1046g, stor pojk för sin vecka vi båda mår bra och han vårdas på neonatal avdelningen med stora framsteg har redan fått ha ute honom ur kovösen och myst..
  30. 15
    I lördags den 13/4 kl 8.46 kom min lilla pojk till världen med ett akut kejsarsnitt... han vägde 1046g, stor pojk för sin vecka vi båda mår bra och han vårdas på neonatal avdelningen med stora framsteg har redan fått ha ute honom ur kovösen och myst..
  31. Medlem sedan
    Jan 2013
    #16
    Åh, vilken tur att ni båda mår bra! Jag håller tummarna för att det fortsätter så för er lilla familj
    Stort grattis till en liten pojk! Kramar
  32. 16
    Åh, vilken tur att ni båda mår bra! Jag håller tummarna för att det fortsätter så för er lilla familj
    Stort grattis till en liten pojk! Kramar
  33. Medlem sedan
    Jun 2011
    #17
    Jättegrattis och gud vad skönt att ni mår bra båda två!
    Vilken vecka var du i nu när han kom då?

    Wohoo, vi kan redan börja på en födelselista i gruppen ;D
  34. 17
    Jättegrattis och gud vad skönt att ni mår bra båda två!
    Vilken vecka var du i nu när han kom då?

    Wohoo, vi kan redan börja på en födelselista i gruppen ;D
  35. Medlem sedan
    Jan 2012
    #18
    Grattisgrattis! Skönt att allt gick bra ändå! Håller tummarna för bra fortsättning också men ska nog inte bra några problem! Mysigt att redan få ha hållt och myst med sin bebis! Stort grattis igen! Kram!
  36. 18
    Grattisgrattis! Skönt att allt gick bra ändå! Håller tummarna för bra fortsättning också men ska nog inte bra några problem! Mysigt att redan få ha hållt och myst med sin bebis! Stort grattis igen! Kram!
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Grattis! Skönt att det gick bra och Hoppas allt fortsätter att gå bra! Ta nu hand om er. Vilken vecka kom han i? <3
  38. 19
    Grattis! Skönt att det gick bra och Hoppas allt fortsätter att gå bra! Ta nu hand om er. Vilken vecka kom han i? <3
  39. Medlem sedan
    Nov 2012
    #20
    Tack han kom i 26+5
  40. 20
    Tack han kom i 26+5
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar