Mammakläder?!!
_1311 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Mammakläder?!!

    Jag tycker nog det är lite tidigt att köpa mammajeans i vecka 10 (9+1 idag) men jag kan verkligen inte knäppa mina jeans längre! Det här med gummisnodd funkar väl men byxorna åker ner hela tiden. Ja har en fin liten kula redan när jag vaknar på morgonen och den svullnar mer och mer under dagen.
    Jag är smal så kulan syns verkligen, använder bara mina största tröjor för att dölja den på jobbet, det funkar så där kan jag säga..
    Jag vet att det fortfarande bara är allmänn svullnad och inte en "riktig" bebismage men ändå - jag älskar den!! :-)

    Hur ser era magar ut än så länge?
    Kram!!
  2. 1
    Mammakläder?!! Jag tycker nog det är lite tidigt att köpa mammajeans i vecka 10 (9+1 idag) men jag kan verkligen inte knäppa mina jeans längre! Det här med gummisnodd funkar väl men byxorna åker ner hela tiden. Ja har en fin liten kula redan när jag vaknar på morgonen och den svullnar mer och mer under dagen.
    Jag är smal så kulan syns verkligen, använder bara mina största tröjor för att dölja den på jobbet, det funkar så där kan jag säga..
    Jag vet att det fortfarande bara är allmänn svullnad och inte en "riktig" bebismage men ändå - jag älskar den!! :-)

    Hur ser era magar ut än så länge?
    Kram!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Här är också en "bula". Känns konstigt då jag i morgon går in i v 13 och med mitt första barn såg jag ut såhär i v 22 kanske. Var inte riktigt beredd på att magen skulle komma såå fort denna gång. Men men det är mysigt iaf. Känns som kroppen liksom har ett "minne" av hur den ser ut när man är gravid
  4. 2
    Här är också en "bula". Känns konstigt då jag i morgon går in i v 13 och med mitt första barn såg jag ut såhär i v 22 kanske. Var inte riktigt beredd på att magen skulle komma såå fort denna gång. Men men det är mysigt iaf. Känns som kroppen liksom har ett "minne" av hur den ser ut när man är gravid
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Mitt 4e barn och är nu i vecka 11. Magen ser ut som en 35 veckors mage, svullen och uppblåst. Tycker det är väldigt jobbigt
  6. 3
    Mitt 4e barn och är nu i vecka 11. Magen ser ut som en 35 veckors mage, svullen och uppblåst. Tycker det är väldigt jobbigt
  7. Anonym
    #4
    Jag är gravid för första gången. Är nu i vecka 14 (13+0). Jag har inte kunnat ha vanliga jeans på ett par veckor. Denna veckan har flera frågat om jag är gravid. Går inte längre dölja. Fast det vill jag ju inte heller! Jag vill skrika ut till alla jag ser att jag äntligen är gravid! Jag är så lycklig!!!
    /Frida
  8. 4
    Jag är gravid för första gången. Är nu i vecka 14 (13+0). Jag har inte kunnat ha vanliga jeans på ett par veckor. Denna veckan har flera frågat om jag är gravid. Går inte längre dölja. Fast det vill jag ju inte heller! Jag vill skrika ut till alla jag ser att jag äntligen är gravid! Jag är så lycklig!!!
    /Frida
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Jag är i vecka 11 och min mage är som en pösmunk, hela vägen uppifrån och ner. Tack vare att jag hade stora kläder innan plusset kan jag fortfarande ha dem men jag tycker redan det är jätteobehagligt om något stramar det allra minsta över magen, kan räcka att täcket ligger direkt på så känns det jobbigt .
    Förra graviditeten syntes det inte alls förrän långt senare men nu slog det till direkt nästan. Beror väl på slappa tarmar och svullnad men ser ju ut som jag var mycket mer långt gången än jag är.
    De gamla mammabyxorna åker snart fram, det är ett som är säkert .
  10. 5
    Jag är i vecka 11 och min mage är som en pösmunk, hela vägen uppifrån och ner. Tack vare att jag hade stora kläder innan plusset kan jag fortfarande ha dem men jag tycker redan det är jätteobehagligt om något stramar det allra minsta över magen, kan räcka att täcket ligger direkt på så känns det jobbigt .
    Förra graviditeten syntes det inte alls förrän långt senare men nu slog det till direkt nästan. Beror väl på slappa tarmar och svullnad men ser ju ut som jag var mycket mer långt gången än jag är.
    De gamla mammabyxorna åker snart fram, det är ett som är säkert .
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Är i vecka 11 och var redan haft mammabyxor i två veckor
    Har mage och den kom fort då de är andra barnet
  12. 6
    Är i vecka 11 och var redan haft mammabyxor i två veckor
    Har mage och den kom fort då de är andra barnet
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Hej Ingela! Skönt att se dig, har undrat var du har hållt hus och varit lite orolig..
    Kag är också i v 11 nu och mammajeansen är supersköna!
    Hittade på H&M för 199kr. Bra pris!
  14. 7
    Hej Ingela! Skönt att se dig, har undrat var du har hållt hus och varit lite orolig..
    Kag är också i v 11 nu och mammajeansen är supersköna!
    Hittade på H&M för 199kr. Bra pris!
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Hej

    Jag har mått så pyton så jag har inte orkat med någonting alls. Har varit sjukskriven ett tag då jag mått så otroligt illa och spytt och haft mig titt som tätt .
    Mår du bra annars?
  16. 8
    Hej

    Jag har mått så pyton så jag har inte orkat med någonting alls. Har varit sjukskriven ett tag då jag mått så otroligt illa och spytt och haft mig titt som tätt .
    Mår du bra annars?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar