Peppa mig..
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Peppa mig..

    Egentligen vet jag inte varför jag känner mig så nere. Nästan skäms för att jag ens skriver här och "beklagar mig". Jag lever ett bra liv med mina fina barn. Har bra jobb och god ekonomi. Min skilsmässa för 4 år sedan drog mig ner på botten men jag har idag blivit en starkare och bättre människa. Pappan till barnen vill inte veta av dem förutom någon gång i månaden om det passar han och hans nya familj. Jag är ledsen och arg över att han gör detta mot våra barn och överlåter allt ansvar på mig. Jag känner mig helt slut. Helt tom. Mitt liv fokuserar till 100 % på barnen och det är toppen men jag har tappat bort MIG..jag vet inte..vill inte..
  2. 1
    Peppa mig.. Egentligen vet jag inte varför jag känner mig så nere. Nästan skäms för att jag ens skriver här och "beklagar mig". Jag lever ett bra liv med mina fina barn. Har bra jobb och god ekonomi. Min skilsmässa för 4 år sedan drog mig ner på botten men jag har idag blivit en starkare och bättre människa. Pappan till barnen vill inte veta av dem förutom någon gång i månaden om det passar han och hans nya familj. Jag är ledsen och arg över att han gör detta mot våra barn och överlåter allt ansvar på mig. Jag känner mig helt slut. Helt tom. Mitt liv fokuserar till 100 % på barnen och det är toppen men jag har tappat bort MIG..jag vet inte..vill inte..
  3. Anonym
    #2
    Har du möjlighet till någon form av avlastning, barnvakt? Vänner eller föräldrar i närheten som kan hjälpa dig? Då kanske du skulle kunna komma iväg på någon aktivitet, eller bara gå ut och träffa vänner någon gång ibland? Sånt behövs ju för att vardagen ska flyta lite lättare. Kanske du kan gå lite tidigare från jobbet, någon gång i veckan för att träna eller så, medan barnen fortfarande är på dagis eller i skolan?

    Trist att pappan inte vill ta sitt ansvar och träffa barnen oftare.

    Kram och hoppas att det snart blir bättre för dig.
  4. 2
    Har du möjlighet till någon form av avlastning, barnvakt? Vänner eller föräldrar i närheten som kan hjälpa dig? Då kanske du skulle kunna komma iväg på någon aktivitet, eller bara gå ut och träffa vänner någon gång ibland? Sånt behövs ju för att vardagen ska flyta lite lättare. Kanske du kan gå lite tidigare från jobbet, någon gång i veckan för att träna eller så, medan barnen fortfarande är på dagis eller i skolan?

    Trist att pappan inte vill ta sitt ansvar och träffa barnen oftare.

    Kram och hoppas att det snart blir bättre för dig.
  5. Samma här
    #3
    Jag är i en exakt samma situation, jag har det lite svårare då pappan INTE alls vill veta av barnen, jag har totala ansvaret för de.
    Jag förstår dig, som ovan skrev, om du kommer iväg en dag i veckan när barnen är på förskolan/skolan och du gör något som är helt bara för dig så kommer du att se ljuset i tunneln.
    Jag försöker så gott jag kan att gå ut själv eller träffa kompisar, ute och fika, gå på en kvällskurs eller helgkurs, något som du verkligen tycker om.
    När jag gör sånt som får mig att må bra, det är då jag märker hur min energi på mig och barnen blir bättre, det ger inte bara dig bättre känsla utan det ser till att barnen mår bättre.
    Jag känner så mycket igen att du är helt slut och känner dig tom, men när du gör sånt som jag skrev ovan kommer du att känna livet igen och den kicken en gång i veckan eller varannan vecka ger mer än vad du kan förväntar dig.
    Mina råd till dig kommer från direkt personligt erfarenhet för att jag sitter i exakt samma sits.
    Lycka till
  6. 3
    Jag är i en exakt samma situation, jag har det lite svårare då pappan INTE alls vill veta av barnen, jag har totala ansvaret för de.
    Jag förstår dig, som ovan skrev, om du kommer iväg en dag i veckan när barnen är på förskolan/skolan och du gör något som är helt bara för dig så kommer du att se ljuset i tunneln.
    Jag försöker så gott jag kan att gå ut själv eller träffa kompisar, ute och fika, gå på en kvällskurs eller helgkurs, något som du verkligen tycker om.
    När jag gör sånt som får mig att må bra, det är då jag märker hur min energi på mig och barnen blir bättre, det ger inte bara dig bättre känsla utan det ser till att barnen mår bättre.
    Jag känner så mycket igen att du är helt slut och känner dig tom, men när du gör sånt som jag skrev ovan kommer du att känna livet igen och den kicken en gång i veckan eller varannan vecka ger mer än vad du kan förväntar dig.
    Mina råd till dig kommer från direkt personligt erfarenhet för att jag sitter i exakt samma sits.
    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Dec 2012
    #4
    Gäller vara stark och kämpa på slutet är det värt det


    http://click.adrecord.com/?p=168&c=12231.jpg
  8. 4
    Gäller vara stark och kämpa på slutet är det värt det


Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar