Pojke eller flicka?
_1312 Decemberbarn.
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Pojke eller flicka?

    Hittade ett ( i min mening) lite roligt test på en annan sida. Bikarbonatstestet som går ut på följade: Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

    Det verkar ha stämt på dom flesta i just den tråden och eftersom jag är SÅ nyfiken och vi i alla fall har tänkt ta reda på det på nästa UL så tänker jag testa som en kul grej och se om det stämmer sen. :P
    Någon annan som vill och vågar? =)
  2. 1
    Pojke eller flicka? Hittade ett ( i min mening) lite roligt test på en annan sida. Bikarbonatstestet som går ut på följade: Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

    Det verkar ha stämt på dom flesta i just den tråden och eftersom jag är SÅ nyfiken och vi i alla fall har tänkt ta reda på det på nästa UL så tänker jag testa som en kul grej och se om det stämmer sen. :P
    Någon annan som vill och vågar? =)
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    Hmmm... Svårtytt det där ju, för mig blir det en tunn tunn "skumkrona" bara, undrar vad det kan betyda?!
  4. 2
    Hmmm... Svårtytt det där ju, för mig blir det en tunn tunn "skumkrona" bara, undrar vad det kan betyda?!
  5. Medlem sedan
    Sep 2012
    #3
    Jaha en pojke för min del så som det skummade och fräste i mitt test
    Känslan säger dock en tjej men det spelar ju såklart ingen som helst roll
    Det blir till att vänta till UL i alla fall för att få ett litet mer vetenskapligt besked
  6. 3
    Jaha en pojke för min del så som det skummade och fräste i mitt test
    Känslan säger dock en tjej men det spelar ju såklart ingen som helst roll
    Det blir till att vänta till UL i alla fall för att få ett litet mer vetenskapligt besked
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Vilket roligt test, det ska jag prova när jag kommer hem
  8. 4
    Vilket roligt test, det ska jag prova när jag kommer hem
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Kemiläraren i mig sitter och ler :-). Jösses vad folk hittar på. Det spelar ingen roll vad man väntar för kön det kommer bubbla ändå. Prova med vanligt vatten också så förstår ni vad jag menar.

    Slog upp det på Wikipedia om man vill läsa mer.

    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bakpulver
  10. 5
    Kemiläraren i mig sitter och ler :-). Jösses vad folk hittar på. Det spelar ingen roll vad man väntar för kön det kommer bubbla ändå. Prova med vanligt vatten också så förstår ni vad jag menar.

    Slog upp det på Wikipedia om man vill läsa mer.

    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bakpulver
  11. Medlem sedan
    Apr 2013
    #6
    Tja jag provade igen imorse, och det hände INGENTING. Flicka då alltså bikarbonaten bara låg kvar på botten, inget skum, inget bubbel ingenting hände. Ska bli roligt att se om det stämmer med vad läkaren kan se på RUL i sommar sen :P
  12. 6
    Tja jag provade igen imorse, och det hände INGENTING. Flicka då alltså bikarbonaten bara låg kvar på botten, inget skum, inget bubbel ingenting hände. Ska bli roligt att se om det stämmer med vad läkaren kan se på RUL i sommar sen :P
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Då blir det en flicka här.
    Det blir verkligen roligt att se om det stämmer för oss som har provat.
  14. 7
    Då blir det en flicka här.
    Det blir verkligen roligt att se om det stämmer för oss som har provat.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Vad lustigt! Jag får omvärdera mitt uttalande då ;-). Kändes för osannolikt för att stämma. Provade ni med vatten också?
  16. 8
    Vad lustigt! Jag får omvärdera mitt uttalande då ;-). Kändes för osannolikt för att stämma. Provade ni med vatten också?
  17. Medlem sedan
    Apr 2013
    #9
    Jag har provat med vatten också, med bikarbonat (E500) och vatten så händer inget alls en annan femma med bakpulver (E450 och E500) det bubblar och fräser. Det brukar jag göra rent mina smycken med just för att det har en förmåga att få smutsen att bubbla upp till ytan. =)
  18. 9
    Jag har provat med vatten också, med bikarbonat (E500) och vatten så händer inget alls en annan femma med bakpulver (E450 och E500) det bubblar och fräser. Det brukar jag göra rent mina smycken med just för att det har en förmåga att få smutsen att bubbla upp till ytan. =)
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Blev väldigt nyfiken så jag var tvungen att testa. Det hände ingenting. Det blir ju spännande att se om det här stämmer.
  20. 10
    Blev väldigt nyfiken så jag var tvungen att testa. Det hände ingenting. Det blir ju spännande att se om det här stämmer.
  21. Medlem sedan
    Apr 2013
    #11
    Lite roligt är också roligt

    Lista:
    Bebissug: Pojke
    Inndra: Flicka
    M@ry: Flicka
    KlaraSmulan: Flicka
  22. 11
    Lite roligt är också roligt

    Lista:
    Bebissug: Pojke
    Inndra: Flicka
    M@ry: Flicka
    KlaraSmulan: Flicka
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar