Oväntat plus igår
Februaribarn 2014
  1. Bebisbus
    #1

    Oväntat plus igår

    Oj, ja. Igår fick jag ett plus på stickan. En gammal sticka som gick ut i april 2014. Men jag tror den ändå, för symptomen är tydliga. Har två barn. Mannen är bortrest men väntas hem ikväll. Vet inte hur han kommer reagera. Vi har inte planerat detta men varit öppna för det. Kört med "säkra" perioder Fast han har pratat mycket om en trea senaste tiden. Åh, nu blev jag nervös! Hur ska jag berätta? Ser nog fram mot att få barn igen även om perioden med illamåendet är riktigt pyton och jag lovade både mig själv och mannen att inte göra om en förlossning när värkarna väl började med tvåan...

    Phu. Beräkningarna säger 4 februari, men både ettan och tvåan föddes tidigare än bf, så det kanske blir januari istället... Hänger väl med en fot i varje grupp.

    Önskar iaf alla andra härinne lycka till och att vi snart blir fler som plussar
  2. 1
    Oväntat plus igår Oj, ja. Igår fick jag ett plus på stickan. En gammal sticka som gick ut i april 2014. Men jag tror den ändå, för symptomen är tydliga. Har två barn. Mannen är bortrest men väntas hem ikväll. Vet inte hur han kommer reagera. Vi har inte planerat detta men varit öppna för det. Kört med "säkra" perioder Fast han har pratat mycket om en trea senaste tiden. Åh, nu blev jag nervös! Hur ska jag berätta? Ser nog fram mot att få barn igen även om perioden med illamåendet är riktigt pyton och jag lovade både mig själv och mannen att inte göra om en förlossning när värkarna väl började med tvåan...

    Phu. Beräkningarna säger 4 februari, men både ettan och tvåan föddes tidigare än bf, så det kanske blir januari istället... Hänger väl med en fot i varje grupp.

    Önskar iaf alla andra härinne lycka till och att vi snart blir fler som plussar
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    Har du berättat än? Jag tänker mig att han tog det bra eftersom han själv pratat om en trea?
  4. 2
    Har du berättat än? Jag tänker mig att han tog det bra eftersom han själv pratat om en trea?
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Hur har det gått Bebisbus?
    Jag har lite tvärtom - bf i slutet av januari, men förväntar mig ett februaribarn eftersom sonen kom 15 dagar efter bf efter igångsättning.
  6. 3
    Hur har det gått Bebisbus?
    Jag har lite tvärtom - bf i slutet av januari, men förväntar mig ett februaribarn eftersom sonen kom 15 dagar efter bf efter igångsättning.
  7. Bebisbus
    #4
    Jo det har gått väldigt bra! Berättade inget på kvällen när han kom hem, för det var så sent och han var trött. Men på morgonen låg vi i sängen och pratade och han kom själv in på barnprat. Passade då på och frågade om han ville ha en till. Ja var svaret. Vill du ha en till nu, frågade jag? Vadå, är du gravid, frågade han Fick många pussar och kramar efter jag hade svarat ja!

    Vi tycker båda att det ska bli riktigt roligt, men samtidigt läskigt. Hur är det att ha tre barn liksom? Vi började kolla på vagnar och prata namn redan samma dag...
  8. 4
    Jo det har gått väldigt bra! Berättade inget på kvällen när han kom hem, för det var så sent och han var trött. Men på morgonen låg vi i sängen och pratade och han kom själv in på barnprat. Passade då på och frågade om han ville ha en till. Ja var svaret. Vill du ha en till nu, frågade jag? Vadå, är du gravid, frågade han Fick många pussar och kramar efter jag hade svarat ja!

    Vi tycker båda att det ska bli riktigt roligt, men samtidigt läskigt. Hur är det att ha tre barn liksom? Vi började kolla på vagnar och prata namn redan samma dag...
  9. Bebisbus
    #5
    Och jag menar förstås att gravtestet gick ut 2012 i april, inte 2014! Kändes lite som när man skrapar en lott med utgånget datum...
  10. 5
    Och jag menar förstås att gravtestet gick ut 2012 i april, inte 2014! Kändes lite som när man skrapar en lott med utgånget datum...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar