Hej!
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Hej!

    Nu är det dags för mig att kliva in i den här delen av forumet. Jag plussade igår knappt två månader efter att jag och min fästman slutade med p-piller. Jag kan knappt fatta att det gick så fort. Var tvungen att testa igen vid lunch och ännu en gång imorse. Alla test visade positivt! Nu hoppas vi bara att det håller hela vägen.
    :-)
  2. 1
    Hej! Nu är det dags för mig att kliva in i den här delen av forumet. Jag plussade igår knappt två månader efter att jag och min fästman slutade med p-piller. Jag kan knappt fatta att det gick så fort. Var tvungen att testa igen vid lunch och ännu en gång imorse. Alla test visade positivt! Nu hoppas vi bara att det håller hela vägen.
    :-)
  3. Anonym
    #2
    Grattis! =)
  4. 2
    Grattis! =)
  5. Bebisbus
    #3
    Grattis till plusset!
  6. 3
    Grattis till plusset!
  7. Medlem sedan
    Apr 2013
    #4
    Nu är jag bara rädd att det ska bli missfall. Jag vet att det inte gör någon nytta att oroa sig men statistiken känns lite sådär.. och tolv veckor är lång tid att vänta. Hur känner/tänker ni kring detta?
  8. 4
    Nu är jag bara rädd att det ska bli missfall. Jag vet att det inte gör någon nytta att oroa sig men statistiken känns lite sådär.. och tolv veckor är lång tid att vänta. Hur känner/tänker ni kring detta?
  9. Bebisbus
    #5
    Det är nog naturligt att oroa sig. Men som du säger gör inte det någon nytta. Är ju lite så, händer det så händer det. Det kan ju hända även efter 12 veckor även om risken minskar.

    Jag känner efter att ha haft två tidigare graviditeter som gått bra, att risken ökar nu för missfall eller för att bebisen ska vara sjuk. Men sannolikheten är ju precis densamma nu som tidigare gånger. Bara hjärnan som spökar till det. Och just nu oroar jag mig nog mest för när illamåendet ska sätta igång, hur mycket och hur länge...

    Rätt vad det är har vi passerat 12 veckor! Jag längtar dit extra mycket för då har jag skön sommarsemester också
  10. 5
    Det är nog naturligt att oroa sig. Men som du säger gör inte det någon nytta. Är ju lite så, händer det så händer det. Det kan ju hända även efter 12 veckor även om risken minskar.

    Jag känner efter att ha haft två tidigare graviditeter som gått bra, att risken ökar nu för missfall eller för att bebisen ska vara sjuk. Men sannolikheten är ju precis densamma nu som tidigare gånger. Bara hjärnan som spökar till det. Och just nu oroar jag mig nog mest för när illamåendet ska sätta igång, hur mycket och hur länge...

    Rätt vad det är har vi passerat 12 veckor! Jag längtar dit extra mycket för då har jag skön sommarsemester också
  11. Medlem sedan
    Jun 2013
    #6
    Vad roligt Jag plussade den 6/6. Var också vårt första försök och trodde verkligen inte att det skulle gå så smidigt och fort Visst blir man så glad?
  12. 6
    Vad roligt Jag plussade den 6/6. Var också vårt första försök och trodde verkligen inte att det skulle gå så smidigt och fort Visst blir man så glad?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar