KUB idag :-)
_1312 Decemberbarn.
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    KUB idag :-)

    Idag har jag fått se vår jättefina bebis. Man ser jättemycket nu. Jag är så imponerad. Trodde inte alls man skulle se så här mycket. Har gjort VUL och UL tidigare i tidigare graviditeter runt v.8-9... Nu i v.13 var det stor skillnad. Även om de inte alls kan se allt det som man kan vid RUL. Jag fick en låg risk när det gällde kromosomavikelser 1:5000. Så det kändes otroligt skönt! Min sambo kunde inte vara med så jag låg där själv. Det var långa sekunder innan hon hade räknat klart. Vi fick vårt bf-datum flyttat också från 16 dec till 11 dec. Alltid något :-). Så idag gick jag in v.13 men på torsdag redan så är jag i v.14 :-). Det går fort. Hon kunde också bara se ett foster. Mycket skönt! Jag har faktiskt varit lite orolig för plural med tanke på min mage som verkligen ökade i omfång från v.5. Det märks att det är lill* 4:an...
    RUL sen ska jag på 25 juli.

    Inför KUB-testet fick jag också besöka bm 24 maj. Min bm (som är ny för mig) verkar jättebra. Tror jag kommer att trivas med henne. Fick också ta massa blodprover m.m. inför KUB men också alla dessa test de tar i början för att fastställa blodgrupp m.m.
    Nästa bm-besök blir i början av juli. Så det känns som att det blir en lång tid nu utan något och sen kommer allt på en gång sen.

    Känner mig mycket lättad efter dagens UL-besök. Jättemysigt att få se den lill* och underbart att allt såg bra ut so far.

    Hoppas att ni andra har det bra.
  2. 1
    KUB idag :-) Idag har jag fått se vår jättefina bebis. Man ser jättemycket nu. Jag är så imponerad. Trodde inte alls man skulle se så här mycket. Har gjort VUL och UL tidigare i tidigare graviditeter runt v.8-9... Nu i v.13 var det stor skillnad. Även om de inte alls kan se allt det som man kan vid RUL. Jag fick en låg risk när det gällde kromosomavikelser 1:5000. Så det kändes otroligt skönt! Min sambo kunde inte vara med så jag låg där själv. Det var långa sekunder innan hon hade räknat klart. Vi fick vårt bf-datum flyttat också från 16 dec till 11 dec. Alltid något :-). Så idag gick jag in v.13 men på torsdag redan så är jag i v.14 :-). Det går fort. Hon kunde också bara se ett foster. Mycket skönt! Jag har faktiskt varit lite orolig för plural med tanke på min mage som verkligen ökade i omfång från v.5. Det märks att det är lill* 4:an...
    RUL sen ska jag på 25 juli.

    Inför KUB-testet fick jag också besöka bm 24 maj. Min bm (som är ny för mig) verkar jättebra. Tror jag kommer att trivas med henne. Fick också ta massa blodprover m.m. inför KUB men också alla dessa test de tar i början för att fastställa blodgrupp m.m.
    Nästa bm-besök blir i början av juli. Så det känns som att det blir en lång tid nu utan något och sen kommer allt på en gång sen.

    Känner mig mycket lättad efter dagens UL-besök. Jättemysigt att få se den lill* och underbart att allt såg bra ut so far.

    Hoppas att ni andra har det bra.
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Åh vad härligt att få kika in! Vi var också på KUB test förra veckan ( då det var beräknat att jag skulle vara i v 12) men lill* var för liten, yngre än de hade trott, så det var bara att lomma hem och komma tillbaka om två veckor, då jag borde vara i v13. Det kändes lite snopet att bli "tillbakaflyttad" när jag var så nöjd över att ha passerat de magiska tolv veckorna men det var fint att få se en alldeles egen liten människa där inne!
  4. 2
    Åh vad härligt att få kika in! Vi var också på KUB test förra veckan ( då det var beräknat att jag skulle vara i v 12) men lill* var för liten, yngre än de hade trott, så det var bara att lomma hem och komma tillbaka om två veckor, då jag borde vara i v13. Det kändes lite snopet att bli "tillbakaflyttad" när jag var så nöjd över att ha passerat de magiska tolv veckorna men det var fint att få se en alldeles egen liten människa där inne!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Vad kul att allt såg så bra ut! Nu kan du andas ut och bara njuta
  6. 3
    Vad kul att allt såg så bra ut! Nu kan du andas ut och bara njuta
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar