Bebisverkstaden har börjat,weii!
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2013
    #1

    Bebisverkstaden har börjat,weii!

    är bara lycklig just nu.
    Jag & min sambo bestämde förra veckan att vi skulle börja försöka skaffa barn.
    Har levt på ruset i en vecka nu,är bara lycklig.

    Men jag vet inte riktigt när jag har ägglossning och grejer eftersom jag har en oregelbunden mens och har iofs inte käkat ppiller på 1 ½ år ungefär.

    Så om allt går rätt till så kanske man har en liten knodd i magen till hösten/vintern

    Är de nåt man måste tänka på?
    Vi har redan börjat lägga upp våran ekonomi lite bättre och har sparat ett tag nu,så pengar är iaf inget problem,vilket känns jätte skönt.

    Men tänkte mer på hur mkt vi måste ha sex osv? just nu har vi de varnnan dag,tror jag har ägglossning nästa vecka.
    Sen vet jag att de kan ta ett tag innan man väl bli gravid.

    Vill ha tips och råd från er nu när verkstaden har börjat på riktigt.. (:
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  2. 1
    Bebisverkstaden har börjat,weii! är bara lycklig just nu.
    Jag & min sambo bestämde förra veckan att vi skulle börja försöka skaffa barn.
    Har levt på ruset i en vecka nu,är bara lycklig.

    Men jag vet inte riktigt när jag har ägglossning och grejer eftersom jag har en oregelbunden mens och har iofs inte käkat ppiller på 1 ½ år ungefär.

    Så om allt går rätt till så kanske man har en liten knodd i magen till hösten/vintern

    Är de nåt man måste tänka på?
    Vi har redan börjat lägga upp våran ekonomi lite bättre och har sparat ett tag nu,så pengar är iaf inget problem,vilket känns jätte skönt.

    Men tänkte mer på hur mkt vi måste ha sex osv? just nu har vi de varnnan dag,tror jag har ägglossning nästa vecka.
    Sen vet jag att de kan ta ett tag innan man väl bli gravid.

    Vill ha tips och råd från er nu när verkstaden har börjat på riktigt.. (:
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Hej! Så härligt för er!



    Tycker att man ska försöka att leva som vanligt, ha sex dagarna kring ägglossningen såklart men även njuta av varandra tiden där emellan.

    Lycka till!
  4. 2
    Hej! Så härligt för er!



    Tycker att man ska försöka att leva som vanligt, ha sex dagarna kring ägglossningen såklart men även njuta av varandra tiden där emellan.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2013
    #3


    Vet som sagt inte riktigt när jag har ägglossning.

    Men har haft en skumkänsla i magen i två dar nu.
    Bobbisen spänner lite och känns större än vanligt :S
    Och magen är svullen. Och det känns som lite lätt mensvärk fast ändå inte.
    Och igår högg de till som en mensvärk fast ja ändå inte..

    Får nog ta ett litet test sen..
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  6. 3


    Vet som sagt inte riktigt när jag har ägglossning.

    Men har haft en skumkänsla i magen i två dar nu.
    Bobbisen spänner lite och känns större än vanligt :S
    Och magen är svullen. Och det känns som lite lätt mensvärk fast ändå inte.
    Och igår högg de till som en mensvärk fast ja ändå inte..

    Får nog ta ett litet test sen..
  7. Medlem sedan
    Jan 2012
    #4
    Ja ta ett test eller två så ser du ju.
  8. 4
    Ja ta ett test eller två så ser du ju.
  9. Medlem sedan
    Jun 2013
    #5
    Hmm.. jag vet inte alltså inte hur saker och ting ska "kännas" men tråkigt nog efter att jag skrev sist så fick jag mens ):

    Men ja,nu är de ännu en skum känsla som har trätt fram.
    Vi hade sex i..torsdags tror jag de va. Men då kommer min följd fråga; kan man bli gravid 2 dagar efter mensen är över?
    Har googlat lite men blir helt vilse i pannkakan av de.

    Har dessutom haft mensvärksliknade smärta i magen,både mitt i magen och på höger och vänster sida i tja,2-3 dagar nu.

    Vågar inte testa.. men antigen är jag gravid eller så har jag nåt tarmproblem
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  10. 5
    Hmm.. jag vet inte alltså inte hur saker och ting ska "kännas" men tråkigt nog efter att jag skrev sist så fick jag mens ):

    Men ja,nu är de ännu en skum känsla som har trätt fram.
    Vi hade sex i..torsdags tror jag de va. Men då kommer min följd fråga; kan man bli gravid 2 dagar efter mensen är över?
    Har googlat lite men blir helt vilse i pannkakan av de.

    Har dessutom haft mensvärksliknade smärta i magen,både mitt i magen och på höger och vänster sida i tja,2-3 dagar nu.

    Vågar inte testa.. men antigen är jag gravid eller så har jag nåt tarmproblem
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Kanske har du ägglossning? Verkar mer rimligt tidsmässigt, och vissa kan få värk då (och man känner efter mer och "upptäcker" kroppen på ett annat sätt när man försöker bli gravid)...
  12. 6
    Kanske har du ägglossning? Verkar mer rimligt tidsmässigt, och vissa kan få värk då (och man känner efter mer och "upptäcker" kroppen på ett annat sätt när man försöker bli gravid)...
  13. Medlem sedan
    Jun 2013
    #7
    Mm, de kan ju va så.
    Vet inte riktigt eftersom jag nyligen hade mens.
    Läser nog för mkt på nätet ibland, haha.
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  14. 7
    Mm, de kan ju va så.
    Vet inte riktigt eftersom jag nyligen hade mens.
    Läser nog för mkt på nätet ibland, haha.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Tjoho! Jag hänger på här. Vi har dividerat hela våren huruvida vi skall försöka baka ett syskon till vår dotter eller vänta men nu sedan några veckor har vi bestämt oss, mensen har varit och har precis börjat känna av äl-symptom. Gick rätt så lätt att bli gravid med dottern och då försökte vi inte ens, nu kör vi på och verkligen försöker så hoppas hoppas att det går fort denna gången också. Kul om man kunde följa någon helt från start och genom hela graviditeten och sedan där efter också. Hoppas på massa plus nu! <3
  16. 8
    Tjoho! Jag hänger på här. Vi har dividerat hela våren huruvida vi skall försöka baka ett syskon till vår dotter eller vänta men nu sedan några veckor har vi bestämt oss, mensen har varit och har precis börjat känna av äl-symptom. Gick rätt så lätt att bli gravid med dottern och då försökte vi inte ens, nu kör vi på och verkligen försöker så hoppas hoppas att det går fort denna gången också. Kul om man kunde följa någon helt från start och genom hela graviditeten och sedan där efter också. Hoppas på massa plus nu! <3
  17. Medlem sedan
    Jun 2013
    #9


    Känner mig sådär konstig igen och har gjort i ett par veckor.
    Är as trött, somnade tom i soffan häromdagen, magen är gasig och känns typ svullen ibland. Mår illa på kvällarna och ibland på eftermiddagen.
    Men vågar inte tro för mkt just nu.

    Fast om inte tant röd kommer denna månaden så får man väl ta sig ett bytt litet test.
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  18. 9


    Känner mig sådär konstig igen och har gjort i ett par veckor.
    Är as trött, somnade tom i soffan häromdagen, magen är gasig och känns typ svullen ibland. Mår illa på kvällarna och ibland på eftermiddagen.
    Men vågar inte tro för mkt just nu.

    Fast om inte tant röd kommer denna månaden så får man väl ta sig ett bytt litet test.
  19. Medlem sedan
    Jun 2013
    #10
    Allstå,jag vet inte vart jag ska ta vägen.

    Ska ha mens imon och har mått illa i ca 1 ½ vecka nu och tänkte "äsch jag göra en test för att se om det nåt eller om det bara är mensen som retas med mig"

    Och blev ganska förvånad när det var ett plus!

    Ska jag göra ett till test imon eller vad ska jag göra?

    Är givetvis asglad och sambon är as glad
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  20. 10
    Allstå,jag vet inte vart jag ska ta vägen.

    Ska ha mens imon och har mått illa i ca 1 ½ vecka nu och tänkte "äsch jag göra en test för att se om det nåt eller om det bara är mensen som retas med mig"

    Och blev ganska förvånad när det var ett plus!

    Ska jag göra ett till test imon eller vad ska jag göra?

    Är givetvis asglad och sambon är as glad
  21. Medlem sedan
    Jul 2013
    #11
    Grattis! Om du fick ett plus så brukar det stämma, men jag förstår dig. Jag gjorde 3st test innan jag kände att jag kunde vara säker :-)
  22. 11
    Grattis! Om du fick ett plus så brukar det stämma, men jag förstår dig. Jag gjorde 3st test innan jag kände att jag kunde vara säker :-)
  23. Medlem sedan
    Oct 2013
    #12
    Gud va härligt för dig och din sambo! Stort grattis. Jag vet inte om man ska göra test två dagar i rad eller vad som är bäst. Kanske någon annan som vet? Men framför allt, grattis
  24. 12
    Gud va härligt för dig och din sambo! Stort grattis. Jag vet inte om man ska göra test två dagar i rad eller vad som är bäst. Kanske någon annan som vet? Men framför allt, grattis
  25. Medlem sedan
    Jun 2013
    #13

    Gjorde ett test till samma dag som jag skulle ha mens och det var ett plus då med.

    Och ska på vårt "första" besök och prata med en barnmorska på onsdag så..får se hur det går efter det!

    Allt är verkligen spännande nu och ja,är tom glad för att man mår skit (;
    Metaphors are like cupcakes, they make no sense.
  26. 13

    Gjorde ett test till samma dag som jag skulle ha mens och det var ett plus då med.

    Och ska på vårt "första" besök och prata med en barnmorska på onsdag så..får se hur det går efter det!

    Allt är verkligen spännande nu och ja,är tom glad för att man mår skit (;
  27. Redo för 2:an
    #14
    Grattis petra1989!!!!!!
  28. 14
    Grattis petra1989!!!!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar