Vad har ni i VB? Och väntetid?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jun 2013
    #1

    Vad har ni i VB? Och väntetid?

    Vad är erat vårdbidrag och hur lång tid tog de från de att ni skickade in ansökan tills dess att beslutet var fattat? Jag har en son som har autism och ADHD...

    tacksam för svar
  2. 1
    Vad har ni i VB? Och väntetid? Vad är erat vårdbidrag och hur lång tid tog de från de att ni skickade in ansökan tills dess att beslutet var fattat? Jag har en son som har autism och ADHD...

    tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Hur stort vårdbidrag man får är såklart relaterat till hur stora svårigheter barnet har, hur tidskrävande det är, ålder på barnet och en massa annat. Jag fick fullt vårdbidrag för dottern på nästan 18 när hon fick sin diagnos, atypisk autism, ägnade måååånga timmar dagligen åt hennes funktionshinder.
  4. 2
    Hur stort vårdbidrag man får är såklart relaterat till hur stora svårigheter barnet har, hur tidskrävande det är, ålder på barnet och en massa annat. Jag fick fullt vårdbidrag för dottern på nästan 18 när hon fick sin diagnos, atypisk autism, ägnade måååånga timmar dagligen åt hennes funktionshinder.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Har, efter överklagan, ett helt vb till tre barn:
    12 år atypisk autism, adhd, ts, ocd, trotssydrom, sömnstörning.
    14 år aspergers syndrom, add.
    16 år adhd.

    Skitdåligt anser jag, eftersom bara 12-åringen borde betinga ett helt. Har nyligen skickat in ansökan igen, får se vad fk anser denna gång.
  6. 3
    Har, efter överklagan, ett helt vb till tre barn:
    12 år atypisk autism, adhd, ts, ocd, trotssydrom, sömnstörning.
    14 år aspergers syndrom, add.
    16 år adhd.

    Skitdåligt anser jag, eftersom bara 12-åringen borde betinga ett helt. Har nyligen skickat in ansökan igen, får se vad fk anser denna gång.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Fick trekvarts en gång i tiden

    Det var ett fall med mycket uttalad autism och mycket påtaglig ADHD.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Fick trekvarts en gång i tiden Det var ett fall med mycket uttalad autism och mycket påtaglig ADHD.
  9. Misell
    #5
    Tycker också det låter konstigt att ni bara får ett helt på tre barn. Hoppas ni får igenom en ändring på det.
  10. 5
    Tycker också det låter konstigt att ni bara får ett helt på tre barn. Hoppas ni får igenom en ändring på det.
  11. Misell
    #6
    Vi har ett helt för sonen med autism och utvecklingsstörning. Jag tror det tog cirka 6 månader innan allt var klart, men sen fick man ju pengarna retroaktivt.
  12. 6
    Vi har ett helt för sonen med autism och utvecklingsstörning. Jag tror det tog cirka 6 månader innan allt var klart, men sen fick man ju pengarna retroaktivt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Jag har haft 1/4 vårdbidrag under 1,5 år ungefär. Sökte om det i maj då senaste året varit väldigt jobbigt och har nu fått ett preliminärbesked om att man kommer rekommendera 1/2 vårdbidrag för oss. Jag borde helt klart ha skickat in en uppdatering betydligt tidigare men orkade helt enkelt inte.

    Det tog en 2-3 månader mellan ansökan och beslut förra gången, det bör nog ta ungefär lika länge den här gången - men som någon tidigare skrev så får man ju pengarna retroaktivt.
  14. 7
    Jag har haft 1/4 vårdbidrag under 1,5 år ungefär. Sökte om det i maj då senaste året varit väldigt jobbigt och har nu fått ett preliminärbesked om att man kommer rekommendera 1/2 vårdbidrag för oss. Jag borde helt klart ha skickat in en uppdatering betydligt tidigare men orkade helt enkelt inte.

    Det tog en 2-3 månader mellan ansökan och beslut förra gången, det bör nog ta ungefär lika länge den här gången - men som någon tidigare skrev så får man ju pengarna retroaktivt.
  15. glittrande
    #8
    3/4 vårdbidrag för min son med autism, Tourette och ADHD.
  16. 8
    3/4 vårdbidrag för min son med autism, Tourette och ADHD.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar