Ny här!
_1312 Decemberbarn.
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Ny här!

    Hej allihop!
    Nu kändes det som dags för mig att hoppa in här. Andra pyret på g med ett första yrväder på snart 16 månader!
    Är i vecka 12+1 (bf 22/12) och imorgon blir det KUB/NUPP. Hade sen inskrivning hos bm för bara en vecka sedan och har nog inte riktigt tagit in att jag är gravid igen, trots trötthet och illamående. Antar att det blir mer verkligt imorgon, om det visar sig gå bra. Läskigt!! :S
  2. 1
    Ny här! Hej allihop!
    Nu kändes det som dags för mig att hoppa in här. Andra pyret på g med ett första yrväder på snart 16 månader!
    Är i vecka 12+1 (bf 22/12) och imorgon blir det KUB/NUPP. Hade sen inskrivning hos bm för bara en vecka sedan och har nog inte riktigt tagit in att jag är gravid igen, trots trötthet och illamående. Antar att det blir mer verkligt imorgon, om det visar sig gå bra. Läskigt!! :S
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Grattis och välkommen hit! Någon skillnad i graviditeterna än så länge?
  4. 2
    Grattis och välkommen hit! Någon skillnad i graviditeterna än så länge?
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Tack!

    Ja, jag är extremt illamående den här gången hela dagarna. Förra var jag bara illamående på morgnarna i några veckor. Men min bm säger att man blir gravid "på riktigt" först andra graviditeten. Fast jag hade en ganska jobbig första graviditet, så jag hoppas hon har fel.
    Mer cravings nu. Och kanske tröttare. Svårt att veta - med en drygt ettåring får man ju aldrig vila. Har väldigt låga järndepåer, så jag måste äta järntabletter redan nu.

    Hur är det för er andra? Märker ni nån skillnad?
  6. 3
    Tack!

    Ja, jag är extremt illamående den här gången hela dagarna. Förra var jag bara illamående på morgnarna i några veckor. Men min bm säger att man blir gravid "på riktigt" först andra graviditeten. Fast jag hade en ganska jobbig första graviditet, så jag hoppas hon har fel.
    Mer cravings nu. Och kanske tröttare. Svårt att veta - med en drygt ettåring får man ju aldrig vila. Har väldigt låga järndepåer, så jag måste äta järntabletter redan nu.

    Hur är det för er andra? Märker ni nån skillnad?
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Välkommen!
    Jag väntar också min tvåa och den här graviditeten har varit mycket jobbigare. Min nya bm och min gamla sa dock att det är bra att jag har mått dåligt för då är det en stark graviditet. Nu börjar jag må allt bättre men tröttheten sitter i.
  8. 4
    Välkommen!
    Jag väntar också min tvåa och den här graviditeten har varit mycket jobbigare. Min nya bm och min gamla sa dock att det är bra att jag har mått dåligt för då är det en stark graviditet. Nu börjar jag må allt bättre men tröttheten sitter i.
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Min första och nuvarande (väntar 4an) har varit lika än så länge. Andra och tredje påminde lite om varandra, el jag fick symptom då iaf, mådde dåligt långt med andra och med tredje mådde jag dåligt hela tiden!
    Sugen blir man alltid, kött är en favorit gillar inte det annars.
  10. 5
    Min första och nuvarande (väntar 4an) har varit lika än så länge. Andra och tredje påminde lite om varandra, el jag fick symptom då iaf, mådde dåligt långt med andra och med tredje mådde jag dåligt hela tiden!
    Sugen blir man alltid, kött är en favorit gillar inte det annars.
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Tror du det är könsbundet eller bara helt slumpartat?
  12. 6
    Tror du det är könsbundet eller bara helt slumpartat?
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Grattis och välkommen :-)! Själv väntar jag mitt fjärde barn.
  14. 7
    Grattis och välkommen :-)! Själv väntar jag mitt fjärde barn.
  15. Medlem sedan
    Jun 2011
    #8
    Vad roligt med så många som väntar fjärde!!
    Min syster fick just sitt femte - helgalet, men åh så härligt!
  16. 8
    Vad roligt med så många som väntar fjärde!!
    Min syster fick just sitt femte - helgalet, men åh så härligt!
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Grattis och välkommen hit, Trasslet! Jag väntar också mitt andra barn, har en liten på 18 månader sen innan. Denna graviditeten är än så länge värre än den första. Är illamående och trött (men kan bero på att man numera är småbarnsförälder hehe). Hoppas att det gick bra på KUB/NUPP idag :-)
  18. 9
    Grattis och välkommen hit, Trasslet! Jag väntar också mitt andra barn, har en liten på 18 månader sen innan. Denna graviditeten är än så länge värre än den första. Är illamående och trött (men kan bero på att man numera är småbarnsförälder hehe). Hoppas att det gick bra på KUB/NUPP idag :-)
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    Välkommen hit! Vad kul med en till som ska få andra barnet. Jag känner samma som du, har inte riktigt fattat att jag är gravid än. Min svärfar har just gått bort så vi har haft massor med det vilket gjort att vi inte fokuserat på graviditeten alls. Men nu har jag helt plötsligt värsta magen och KUB är om en vecka så det är nog bara att börja inse fakta
  20. 10
    Välkommen hit! Vad kul med en till som ska få andra barnet. Jag känner samma som du, har inte riktigt fattat att jag är gravid än. Min svärfar har just gått bort så vi har haft massor med det vilket gjort att vi inte fokuserat på graviditeten alls. Men nu har jag helt plötsligt värsta magen och KUB är om en vecka så det är nog bara att börja inse fakta
  21. Medlem sedan
    Dec 2011
    #11
    4nej det tror jag inte, första två var pojkar och sista en tjej. Vi trodde det när vi vänta tvåan, vi och alla andra, hade hört det att man skulle må mer illa med tjejer. Tror mer det har att göra med hur livet i övrigt ser ut, + lite temprament oxå kanske? Graviditeten och förlossningarna har änna hängt ihop.
  22. 11
    4nej det tror jag inte, första två var pojkar och sista en tjej. Vi trodde det när vi vänta tvåan, vi och alla andra, hade hört det att man skulle må mer illa med tjejer. Tror mer det har att göra med hur livet i övrigt ser ut, + lite temprament oxå kanske? Graviditeten och förlossningarna har änna hängt ihop.
  23. Medlem sedan
    Jun 2011
    #12
    Hej och välkommen hit!
    Våra bägge barn är nästan exakt lika gamla
    Min dotter är född i jan 2012 och detta gryn uppskattas att titta ut runt den 20 dec!
    Om du bor i södra Stockholm och är 34 år börjar det bli lite läskigt
    Skämt åsido!- varmt välkommen hit!!❤
  24. 12
    Hej och välkommen hit!
    Våra bägge barn är nästan exakt lika gamla
    Min dotter är född i jan 2012 och detta gryn uppskattas att titta ut runt den 20 dec!
    Om du bor i södra Stockholm och är 34 år börjar det bli lite läskigt
    Skämt åsido!- varmt välkommen hit!!❤
  25. Medlem sedan
    Jun 2011
    #13
    Haha, vad roligt! Södra Stockholm och 33 år. Nära!! ;D
  26. 13
    Haha, vad roligt! Södra Stockholm och 33 år. Nära!! ;D
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar