Värre väntan...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Värre väntan...

    ...den här gången eftersom det gick som det gick sist. Till skillnad från då så har jag valt att göra KUB denna gång, så vill bara att tiden ska gå fort tills det är dags. Vill veta om det finns någon som växer och mår bra där inne. Hoppas verkligen att det äntligen är min tur att bli mamma...
  2. 1
    Värre väntan... ...den här gången eftersom det gick som det gick sist. Till skillnad från då så har jag valt att göra KUB denna gång, så vill bara att tiden ska gå fort tills det är dags. Vill veta om det finns någon som växer och mår bra där inne. Hoppas verkligen att det äntligen är min tur att bli mamma...
  3. Muffan
    #2
    Hej där.. jag hittade dig
    Tänkte smyga in här lite..även om jag fortfarande är lite osäker på att jag verkligen plussat..
    Hur mår du i denna graviditet? Du ska göra kub test. Vsd innebär det igentligen. Är dåligt påläst där.
    Kul att vi kanske kan följas åt även i denna grupp
  4. 2
    Hej där.. jag hittade dig
    Tänkte smyga in här lite..även om jag fortfarande är lite osäker på att jag verkligen plussat..
    Hur mår du i denna graviditet? Du ska göra kub test. Vsd innebär det igentligen. Är dåligt påläst där.
    Kul att vi kanske kan följas åt även i denna grupp
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Skulle du inte smyga in i ankomst februari?

    Kub är kombinerat ultraljud och blodprov som visar sannolikhet för kromosomavvikelser. Efter som jag fick ett uteblivet missfall sist som visade sig i v 15, så vill jag inte riskera att gå så länge utan vetskap igen. Med Kub får jag kolla läget i v 11-12, och se om det bor någon i mig som mår bra. Och om det visar risk så kan man i alla fall vara lite förvarnad...
    Jag mår bra än så länge...

    Du har alltså inte tagit fler test än då?
  6. 3
    Skulle du inte smyga in i ankomst februari?

    Kub är kombinerat ultraljud och blodprov som visar sannolikhet för kromosomavvikelser. Efter som jag fick ett uteblivet missfall sist som visade sig i v 15, så vill jag inte riskera att gå så länge utan vetskap igen. Med Kub får jag kolla läget i v 11-12, och se om det bor någon i mig som mår bra. Och om det visar risk så kan man i alla fall vara lite förvarnad...
    Jag mår bra än så länge...

    Du har alltså inte tagit fler test än då?
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Jag kommer få göra ett tidigt VUL i v. 6. (4+4 idag) Blev lovad det på kvinnokliniken efter vårt senaste mf/ofostriga grav. Förhoppningsvis får vi se en liten böna då. Hoppas verkligen att vi allihop ska få slippa mer tråkigheter nu.

    Längtar så efter att få passera v. 12 och att magen ska börja växa.
  8. 4
    Jag kommer få göra ett tidigt VUL i v. 6. (4+4 idag) Blev lovad det på kvinnokliniken efter vårt senaste mf/ofostriga grav. Förhoppningsvis får vi se en liten böna då. Hoppas verkligen att vi allihop ska få slippa mer tråkigheter nu.

    Längtar så efter att få passera v. 12 och att magen ska börja växa.
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Härligt!

    Jag är nöjd med att få kolla läget kring v 12, det är ändå först då jag tror jag kan börja slappna av (om det ser bra ut).

    Vill som du att tiden ska gå fort! Hoppas så himla mycket att det ska gå vägen!
  10. 5
    Härligt!

    Jag är nöjd med att få kolla läget kring v 12, det är ändå först då jag tror jag kan börja slappna av (om det ser bra ut).

    Vill som du att tiden ska gå fort! Hoppas så himla mycket att det ska gå vägen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    I våras fick jag missfall i v 10, men det hade slutat växa i v 5. Nu är jag i v 6 och kan inte låta bli att undra om det fortfarande lever. Hoppas verkligen på ett litet syskon...
  12. 6
    I våras fick jag missfall i v 10, men det hade slutat växa i v 5. Nu är jag i v 6 och kan inte låta bli att undra om det fortfarande lever. Hoppas verkligen på ett litet syskon...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar