Åka eller inte åka?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Åka eller inte åka?

    Vi har god tid på oss att planera och förbereda, men frågan är om vi kan åka på svågerns bröllop i september nästa år. Sonen (11 år, AS och ADHD) klarar inte större folksamlingar särskilt bra, och 18 timmar med flyg är lite saftigt även för övriga familjen. Men det vore så himla häftigt...
    Bröllopet ska vara i södra Brasilien, jag har har inte ens övervägt att åka till sydamerika tidigare. Men gud vad häftigt det skulle vara att åka dit! Vi har haft ett riktigt skitår då sonen haft jättejobbigt med allt vad skola heter och vi har bland annat tvingats skjutsa honom till skolan varje skoldag för att han alls ska ta sig dit och det är sannolikt nästa år ser likadan ut. Utomlands vill han åka nån gång (helst snart) - men jag tror inte han funderat på hur lång tid det tar att ta sig nånstans lite längre bort egentligen. Jag tror inte att vi kommer kunna lämna barnen hemma och åka själva - ska vi dit så åker vi allihopa, men det blir till att spara rejält innan dess. Men som jag skrev tidigare - oj så häftigt det vore att komma dit!
    Är det nån som har lite erfarenheter av att resa långt med barn med AS och ADHD som inte är erfarna resenärer sedan tidigare?
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  2. 1
    Åka eller inte åka? Vi har god tid på oss att planera och förbereda, men frågan är om vi kan åka på svågerns bröllop i september nästa år. Sonen (11 år, AS och ADHD) klarar inte större folksamlingar särskilt bra, och 18 timmar med flyg är lite saftigt även för övriga familjen. Men det vore så himla häftigt...
    Bröllopet ska vara i södra Brasilien, jag har har inte ens övervägt att åka till sydamerika tidigare. Men gud vad häftigt det skulle vara att åka dit! Vi har haft ett riktigt skitår då sonen haft jättejobbigt med allt vad skola heter och vi har bland annat tvingats skjutsa honom till skolan varje skoldag för att han alls ska ta sig dit och det är sannolikt nästa år ser likadan ut. Utomlands vill han åka nån gång (helst snart) - men jag tror inte han funderat på hur lång tid det tar att ta sig nånstans lite längre bort egentligen. Jag tror inte att vi kommer kunna lämna barnen hemma och åka själva - ska vi dit så åker vi allihopa, men det blir till att spara rejält innan dess. Men som jag skrev tidigare - oj så häftigt det vore att komma dit!
    Är det nån som har lite erfarenheter av att resa långt med barn med AS och ADHD som inte är erfarna resenärer sedan tidigare?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Ingen erfarenhet av att resa långt med barnen, men min spontana tanke är ÅK!!!
    Det är gott om tid kvar att förbereda sig och för honom att utvecklas på.
    Jag förstår din oro samtidigt, vad gör man om allt går åt pipan liksom... Men är ni två vuxna så skulle i varje fall jag satsa!
  4. 2
    Ingen erfarenhet av att resa långt med barnen, men min spontana tanke är ÅK!!!
    Det är gott om tid kvar att förbereda sig och för honom att utvecklas på.
    Jag förstår din oro samtidigt, vad gör man om allt går åt pipan liksom... Men är ni två vuxna så skulle i varje fall jag satsa!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar