Magproblem - oroliga mamma o inget gehör
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Magproblem - oroliga mamma o inget gehör

    Våran lilla kille har varit så sjukt lös i magen sedan i tisdags. Det är vatten och maten kommer ut blandat i vattnet men ser i övrigt exakt likadan ut som när den for in. Det verkar inte alls som att han processar maten över huvud taget. Varje morgon har det runnit genom blöja, pyjamas och lakan. Det luktar så sjukt illa, typ som surströmming. Raparna luktar även dom likadant. Vår BVC har semester och har inte fått tag i någon annan, 1177 har varit så otrevliga och oförstående att jag lagt på. Känns inte akut då han inte visar tecken på att må dåligt i övrigt (lite mer gnällig på sin höjd).

    Det är även en tand på g men känns inte som att det ska bli så här dåligt och hålla på så här länge.
    Nu under helgen har huden känts väldigt lös och går att dra ut lite mer än vanligt. Är orolig att han tappat i vikt... Vet typ inte vad jag gör snart...

    Eller jo. Jag går så klart till vårdcentralen imorgon och går inte därifrån innan jag får hjälp. Men uh, vad tror ni? Något ni känner igen?
  2. 1
    Magproblem - oroliga mamma o inget gehör Våran lilla kille har varit så sjukt lös i magen sedan i tisdags. Det är vatten och maten kommer ut blandat i vattnet men ser i övrigt exakt likadan ut som när den for in. Det verkar inte alls som att han processar maten över huvud taget. Varje morgon har det runnit genom blöja, pyjamas och lakan. Det luktar så sjukt illa, typ som surströmming. Raparna luktar även dom likadant. Vår BVC har semester och har inte fått tag i någon annan, 1177 har varit så otrevliga och oförstående att jag lagt på. Känns inte akut då han inte visar tecken på att må dåligt i övrigt (lite mer gnällig på sin höjd).

    Det är även en tand på g men känns inte som att det ska bli så här dåligt och hålla på så här länge.
    Nu under helgen har huden känts väldigt lös och går att dra ut lite mer än vanligt. Är orolig att han tappat i vikt... Vet typ inte vad jag gör snart...

    Eller jo. Jag går så klart till vårdcentralen imorgon och går inte därifrån innan jag får hjälp. Men uh, vad tror ni? Något ni känner igen?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2

    halloj

    Vad sa de på vc?
    Det kan ju vara en långdragen magsjuka eller påverkan av värmen..
  4. 2
    halloj Vad sa de på vc?
    Det kan ju vara en långdragen magsjuka eller påverkan av värmen..
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    De sa att jag skulle välja annat än fullkornsalternativ... Men det löserju inte problemet att han inte verkar processa maten.

    Värmen är det inte för den är väldigt frånvarande här hos oss. Men ja, magsjuka kan det ju vara. Det har jag inte ens tänkt på...
  6. 3
    De sa att jag skulle välja annat än fullkornsalternativ... Men det löserju inte problemet att han inte verkar processa maten.

    Värmen är det inte för den är väldigt frånvarande här hos oss. Men ja, magsjuka kan det ju vara. Det har jag inte ens tänkt på...
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Hur har det gått? Är så sällan på dator just nu att jag glömmer titta i här.
    Låter ju inge vidare med både lukt och läckage, så jäkligt har inte vårt tandbajs varit, utan bara "koskitlöst" och stinky.
  8. 4
    Hur har det gått? Är så sällan på dator just nu att jag glömmer titta i här.
    Låter ju inge vidare med både lukt och läckage, så jäkligt har inte vårt tandbajs varit, utan bara "koskitlöst" och stinky.
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5

    Inget svar

    Vi har inte fått något svar från BVC än, men idag är första dagen utan rinnbajs. Och första natten på ca 3 veckor som han fått sova igenom utan blöjbyte. Så jag tror att han löst problemet själv faktiskt.

    Är dock besviken på BVC som inte tar mig på tillräckligt stort allvar för att ens ringa upp. Förstår att de har mycket och att det finns det som har högre prio, men inte ska vi behöva gå en vecka utan att de ringer tillbaka.
  10. 5
    Inget svar Vi har inte fått något svar från BVC än, men idag är första dagen utan rinnbajs. Och första natten på ca 3 veckor som han fått sova igenom utan blöjbyte. Så jag tror att han löst problemet själv faktiskt.

    Är dock besviken på BVC som inte tar mig på tillräckligt stort allvar för att ens ringa upp. Förstår att de har mycket och att det finns det som har högre prio, men inte ska vi behöva gå en vecka utan att de ringer tillbaka.
  11. Medlem sedan
    Nov 2011
    #6
    Trist! Men skönt att det har vänt! Håller tummarna att det håller sig så!
  12. 6
    Trist! Men skönt att det har vänt! Håller tummarna att det håller sig så!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar