Livet är verkligen en berg- och dalbana!
Medelålders 45+
  1. lell
    #1

    Livet är verkligen en berg- och dalbana!

    Fast det är ju ganska spännande - egentligen! Men lite less blir jag ju på nuvarande situation; Sjukskriven! Från ett jobb jag älskar! Fan! Maken snart arbetslös! Fan! För bara ett halvår sedan såg vår livssituation mycket bra ut; två heltidsarbetande med bra lön och två vuxna barn varav den ena utflugen. Vi såg framför oss nöjen och resor, ett härligt nytt spännande kapitel i vårt gemensamma liv, vi hade "plötsligt" mer pengar än någonsin (jag har kämpat med arbetslöshet, tillfälliga jobb osv i perioder men fick mitt "drömjobb" för något år sedan). Jag ska opereras i september, en längre sjukskrivning väntar och jag känner mig väldigt osäker på framtiden! Tänk om vikarien är jättebra så att min arbetsgivare blir ledsen för att jag ska komma tillbaka? Tänk om jag inte klarar av att jobba 100 %? Tänk om något händer under operationen så att jag blir skadad för livet, jag som vill fjällvandra, promenera i alla italienska städer, cykla i Provence, gå pilgrimsleden från Santiago de Compostela? Men allt det där ska vi ska fixa såklart (kanske med rullstol och när vi fått ihop lite pengar, visst?)! Jag ville bara skriva av mig lite, jag har ju tid nuförtiden... (Hur gör man radbrytningar?)
  2. 1
    Livet är verkligen en berg- och dalbana! Fast det är ju ganska spännande - egentligen! Men lite less blir jag ju på nuvarande situation; Sjukskriven! Från ett jobb jag älskar! Fan! Maken snart arbetslös! Fan! För bara ett halvår sedan såg vår livssituation mycket bra ut; två heltidsarbetande med bra lön och två vuxna barn varav den ena utflugen. Vi såg framför oss nöjen och resor, ett härligt nytt spännande kapitel i vårt gemensamma liv, vi hade "plötsligt" mer pengar än någonsin (jag har kämpat med arbetslöshet, tillfälliga jobb osv i perioder men fick mitt "drömjobb" för något år sedan). Jag ska opereras i september, en längre sjukskrivning väntar och jag känner mig väldigt osäker på framtiden! Tänk om vikarien är jättebra så att min arbetsgivare blir ledsen för att jag ska komma tillbaka? Tänk om jag inte klarar av att jobba 100 %? Tänk om något händer under operationen så att jag blir skadad för livet, jag som vill fjällvandra, promenera i alla italienska städer, cykla i Provence, gå pilgrimsleden från Santiago de Compostela? Men allt det där ska vi ska fixa såklart (kanske med rullstol och när vi fått ihop lite pengar, visst?)! Jag ville bara skriva av mig lite, jag har ju tid nuförtiden... (Hur gör man radbrytningar?)
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Hoppas det snart går upp igen då!

    Det var onekligen berg- och dalbana! Vi får väl hoppas att maken hittar nytt jobb snart och att du blir frisk. Tur i oturen kanske att ni just kommit i ett läge där ni hade gott om pengar så att det fanns marginaler?

    Radbrytningar? Inget problem men jag antar att du skriver på en (svindyr... ) iPad eller något ditåt? Jag har aldrig testat någon sådan så jag vet inte om det finns sätt att komma runt problemet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Hoppas det snart går upp igen då! Det var onekligen berg- och dalbana! Vi får väl hoppas att maken hittar nytt jobb snart och att du blir frisk. Tur i oturen kanske att ni just kommit i ett läge där ni hade gott om pengar så att det fanns marginaler?

    Radbrytningar? Inget problem men jag antar att du skriver på en (svindyr... ) iPad eller något ditåt? Jag har aldrig testat någon sådan så jag vet inte om det finns sätt att komma runt problemet.
  5. lell
    #3
    Tack! Jomenvisst - och livet är lite enklare nu när barnen är vuxna om det skulle vara nödvändigt att flytta eller veckopendla för att få ett jobb. Vi är ganska flexibla där.

    Det här med radbrytningar var inget problem när jag väl hittade inställningen
  6. 3
    Tack! Jomenvisst - och livet är lite enklare nu när barnen är vuxna om det skulle vara nödvändigt att flytta eller veckopendla för att få ett jobb. Vi är ganska flexibla där.

    Det här med radbrytningar var inget problem när jag väl hittade inställningen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar