Tips om tics?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Tips om tics?

    Min snart 10 årige son med högfunk. autism och ev. ADHD (vi bor i Spanien, här är det lite si och så med diagnoser) har fått ett jättejobbigt tics. Under en förkylning började han dra upp "snoret" i näsan och har nu 2 månader efteråt kvar detta beteende. Han liksom andas in- väldigt djupt - så att näsborrarna drar ihop sig ca tre gånger på raken typ var 10:e-20:e sekund. Det blir lite som att hyperventilera och känns inte alls bra.

    Har pratat med olika terapeuter och provat:
    1. negligera och se om det kanske går över - 1 månad senare är det kvar
    2. avleda och be honom andas på detta sättet på en bestämd plats och bara på denna plats- han förstod inte konceptet och fortsatte andas likadant överallt
    3. försöka medvetandegöra och kontrollera. INGET FUNKAR!

    Det har blivit ett automatiserat tics. Han själv säger att han inte är medveten om att han gör detta.
    Han har haft svårare med koncentrationen sen detta började. Kan dock bero på andra saker. Assistent som slutat, slutet av terminen, varmt osv...Något tips av en ticsexpert???
  2. 1
    Tips om tics? Min snart 10 årige son med högfunk. autism och ev. ADHD (vi bor i Spanien, här är det lite si och så med diagnoser) har fått ett jättejobbigt tics. Under en förkylning började han dra upp "snoret" i näsan och har nu 2 månader efteråt kvar detta beteende. Han liksom andas in- väldigt djupt - så att näsborrarna drar ihop sig ca tre gånger på raken typ var 10:e-20:e sekund. Det blir lite som att hyperventilera och känns inte alls bra.

    Har pratat med olika terapeuter och provat:
    1. negligera och se om det kanske går över - 1 månad senare är det kvar
    2. avleda och be honom andas på detta sättet på en bestämd plats och bara på denna plats- han förstod inte konceptet och fortsatte andas likadant överallt
    3. försöka medvetandegöra och kontrollera. INGET FUNKAR!

    Det har blivit ett automatiserat tics. Han själv säger att han inte är medveten om att han gör detta.
    Han har haft svårare med koncentrationen sen detta började. Kan dock bero på andra saker. Assistent som slutat, slutet av terminen, varmt osv...Något tips av en ticsexpert???
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Prova metamorfos-tekniken som fungerar balanserande. Lätt beröring fötter, händer o huvud.
    sänd mejl adress till min sida, så kan du få en arbets-beskrivning - det är enkelt och lättsamt.
  4. 2
    Prova metamorfos-tekniken som fungerar balanserande. Lätt beröring fötter, händer o huvud.
    sänd mejl adress till min sida, så kan du få en arbets-beskrivning - det är enkelt och lättsamt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hej,
    Tack för ditt svar.Har provat på metamorfos-tekniken lite, lite på min son tidigare (3 år sen??) genom att kolla videos på Youtube. Blev rekommenderad det av en tjej som jag träffade på en yogaklass. Skickar dig ett privat mail imorgon för nu är jag supertrött. Tack så länge zzzzzz.
  6. 3
    Hej,
    Tack för ditt svar.Har provat på metamorfos-tekniken lite, lite på min son tidigare (3 år sen??) genom att kolla videos på Youtube. Blev rekommenderad det av en tjej som jag träffade på en yogaklass. Skickar dig ett privat mail imorgon för nu är jag supertrött. Tack så länge zzzzzz.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Vet du vem som gjort materialet du sett på Youtube? Känns som ett lite svårt sätt att lära ut tekniken på - det är så mycket runt ikring som man behöver informera om. Men bra om det sprids förståss - det är många som kan ha nytta av MT.
  8. 4
    Vet du vem som gjort materialet du sett på Youtube? Känns som ett lite svårt sätt att lära ut tekniken på - det är så mycket runt ikring som man behöver informera om. Men bra om det sprids förståss - det är många som kan ha nytta av MT.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Det finns hur många videos som helst med metamorfos "massager". Jag som söker på spanska hittar 50 och fler... Masaje metamorfico och det finns dom som är väldigt professionella...
  10. 5
    Det finns hur många videos som helst med metamorfos "massager". Jag som söker på spanska hittar 50 och fler... Masaje metamorfico och det finns dom som är väldigt professionella...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar