Graviditetshepatos
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Graviditetshepatos

    Har varit och tagit prover och det är graviditetshepatos som jag har Nu måste jag in och övervakas med ctg monitor varannan dag och ta nya blodprover var 3-4 dag för att kolla lever och gallresultaten. Både lever professorn och min gynläkare har sagt att det blir igångsättning i v 37 för att inte riskerna något. Det är 20 dagar innan beräknat, det är bara runt hörnet ju och jag är inte färdig med boandet. Men är så glad att de har mig under uppsikt och vill att jag kommer in extra så inget händer mini. Han ligger antagligen i säte som det känns nu så det kanske blir kejsarsnitt med. Har inte känt honom så bra de senaste dagarna men enligt ctg är hjärtljuden bra. Men även BM tyckte att han rörde sig lite. Vill bara att han kommer ut levande och vid bra hälsa lillebror.
    Nu får jag Ursofalk och allergimedicin för allt och hoppas jag känner mig lite bättre och lugnare. Hoppas allt är bra med er där ute.

    Kram Milla
  2. 1
    Graviditetshepatos Har varit och tagit prover och det är graviditetshepatos som jag har Nu måste jag in och övervakas med ctg monitor varannan dag och ta nya blodprover var 3-4 dag för att kolla lever och gallresultaten. Både lever professorn och min gynläkare har sagt att det blir igångsättning i v 37 för att inte riskerna något. Det är 20 dagar innan beräknat, det är bara runt hörnet ju och jag är inte färdig med boandet. Men är så glad att de har mig under uppsikt och vill att jag kommer in extra så inget händer mini. Han ligger antagligen i säte som det känns nu så det kanske blir kejsarsnitt med. Har inte känt honom så bra de senaste dagarna men enligt ctg är hjärtljuden bra. Men även BM tyckte att han rörde sig lite. Vill bara att han kommer ut levande och vid bra hälsa lillebror.
    Nu får jag Ursofalk och allergimedicin för allt och hoppas jag känner mig lite bättre och lugnare. Hoppas allt är bra med er där ute.

    Kram Milla
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    skönt att dom tog om proverna!! Inte kul dock med diagnosen...
    Men skönt att dom nu håller ordentlig koll på dig. Kommer att gå bra tror jag.
  4. 2
    skönt att dom tog om proverna!! Inte kul dock med diagnosen...
    Men skönt att dom nu håller ordentlig koll på dig. Kommer att gå bra tror jag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2013
    #3
    Usch!
    Skönt att dom har koll på dig iaf, allt går säkert bra ska du se
  6. 3
    Usch!
    Skönt att dom har koll på dig iaf, allt går säkert bra ska du se
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Hoppas på att allt ska gå bra för er!
  8. 4
    Hoppas på att allt ska gå bra för er!
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Åh nej, fy vad jobbigt!
    Men som du skriver, skönt att de vill ha dig under så bra uppsikt.
    Det kommer säkert gå bra detta, varesig det blir igångsättning eller kejsarssnitt, det viktigaste är ju att ni mår prima till slut båda två!

    Håller tummarna att det ska gå så bra som det bara kan för er!
  10. 5
    Åh nej, fy vad jobbigt!
    Men som du skriver, skönt att de vill ha dig under så bra uppsikt.
    Det kommer säkert gå bra detta, varesig det blir igångsättning eller kejsarssnitt, det viktigaste är ju att ni mår prima till slut båda två!

    Håller tummarna att det ska gå så bra som det bara kan för er!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar