Glucosbelastning
Januaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Glucosbelastning

    Det fick jag göra idag...
    har gjort det 2 ggr med båda tjejerna innan, så inget nytt
    förutom att man nu fick välja smak - citron el apelsin...
    godare... Njae
    jag tog citronen o det smakade som avslagen citronläsk utblandat med en hel flaska vit sirap...
    på tom mage kan det definitivt vara lite tufft
    fast det värsta är ju inte att man ska vara så hungrig.... Det är helt klart värst att man inte får dricka nåt.....
    från 0.00 fram till 11 på formiddan drack jag bara det där sliskiga :-/
    nu sitter jag o pimplar vatten -GOTT
    jag hade 4.9 vid första kontrollen och sen efter två timmar hade jag 6.8, så även denna gång blev det en ok-stämpel i baken....
    nu dröjer det många ggr innan nästa omgång ska göras
    Alexandra 20081211 o Josephine 20100613
    Våra små O-djur - http://smaodjur.blogspot.com/

    FB; Kristina Kicki Karlsen
  2. 1
    Glucosbelastning Det fick jag göra idag...
    har gjort det 2 ggr med båda tjejerna innan, så inget nytt
    förutom att man nu fick välja smak - citron el apelsin...
    godare... Njae
    jag tog citronen o det smakade som avslagen citronläsk utblandat med en hel flaska vit sirap...
    på tom mage kan det definitivt vara lite tufft
    fast det värsta är ju inte att man ska vara så hungrig.... Det är helt klart värst att man inte får dricka nåt.....
    från 0.00 fram till 11 på formiddan drack jag bara det där sliskiga :-/
    nu sitter jag o pimplar vatten -GOTT
    jag hade 4.9 vid första kontrollen och sen efter två timmar hade jag 6.8, så även denna gång blev det en ok-stämpel i baken....
    nu dröjer det många ggr innan nästa omgång ska göras
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    Jag gjorde en glucosbelastning igår och hade mindre "tur", här på Åland ska man efter 2h ha under 6 och jag hade 9,1 :/
    Känns ju sådär, så nu pickar jag fingret minst 7ggr/dagen och efter helgen ska det utredas om jag behöver sprutor. *suck*
    Den mängden "socker" jag drack motsvarar nog ungefär vad jag får i mig sammanlagt på en vecka så undra f*n på att värdena var åt skogen. Efter att ha pickat och mätt värdena idag så kan jag konstatera att jag faktiskt ligger något under dom rekommenderade värdena!

    Vad skönt för dig att allt var ok! =)
  4. 2
    Jag gjorde en glucosbelastning igår och hade mindre "tur", här på Åland ska man efter 2h ha under 6 och jag hade 9,1 :/
    Känns ju sådär, så nu pickar jag fingret minst 7ggr/dagen och efter helgen ska det utredas om jag behöver sprutor. *suck*
    Den mängden "socker" jag drack motsvarar nog ungefär vad jag får i mig sammanlagt på en vecka så undra f*n på att värdena var åt skogen. Efter att ha pickat och mätt värdena idag så kan jag konstatera att jag faktiskt ligger något under dom rekommenderade värdena!

    Vad skönt för dig att allt var ok! =)
  5. Trean 2014
    #3
    Skönt att du fick ok-stämpel i baken! Vad är egentligen anledningen till att man behöver göra glucosbelastning? Är det för att du fått höga värden vid kapillära blodprov (stick i fingret) eller?
    Kul att du är från Åland KlaraSmulan, jag är uppvuxen där! Flyttade dock därifrån 1999 och bor nu i Stockholms området.
  6. 3
    Skönt att du fick ok-stämpel i baken! Vad är egentligen anledningen till att man behöver göra glucosbelastning? Är det för att du fått höga värden vid kapillära blodprov (stick i fingret) eller?
    Kul att du är från Åland KlaraSmulan, jag är uppvuxen där! Flyttade dock därifrån 1999 och bor nu i Stockholms området.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Anledningen för mig är mitt för höga bmi...
    Jag är helt enkelt för kort för min vikt he he he
    Har fåt ok alla nu 5 ggr o inga övergödda bebisar men men
    Jag får två timmars lugn o ro att virka 😊
  8. 4
    Anledningen för mig är mitt för höga bmi...
    Jag är helt enkelt för kort för min vikt he he he
    Har fåt ok alla nu 5 ggr o inga övergödda bebisar men men
    Jag får två timmars lugn o ro att virka 😊
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Nä,fy...
    Vad konstigt att man ser så olika på vad som är ok eller inte...
    Men om värdena är bra varför måste man fortsätta med stick o än värre sprutor???
    Hoppas verkligen det går bra för dig.
    Kram
  10. 5
    Nä,fy...
    Vad konstigt att man ser så olika på vad som är ok eller inte...
    Men om värdena är bra varför måste man fortsätta med stick o än värre sprutor???
    Hoppas verkligen det går bra för dig.
    Kram
  11. Anonym
    #6
    Usch vad jobbigt för dig men skönt med bra svar. Var på inskrivning i onsdags och då låg blodsockret på 8.0 men hade ätit lunch precis innan besöket så BM trodde det nog berodde på det men ska kolla nästa gång igen för säkerhets skull men hoppas inte det är någon graviditetsdiabetes på g Lycka till med fortsättningen!
  12. 6
    Usch vad jobbigt för dig men skönt med bra svar. Var på inskrivning i onsdags och då låg blodsockret på 8.0 men hade ätit lunch precis innan besöket så BM trodde det nog berodde på det men ska kolla nästa gång igen för säkerhets skull men hoppas inte det är någon graviditetsdiabetes på g Lycka till med fortsättningen!
  13. Anonym
    #7
    Jag ska göra en glukosbelastning den 10e.Har högt bmi och har en son som föddes stor(4600 g ,54 cm) -97 ,men ingen grav diabetes,men alltid bra o kolla
  14. 7
    Jag ska göra en glukosbelastning den 10e.Har högt bmi och har en son som föddes stor(4600 g ,54 cm) -97 ,men ingen grav diabetes,men alltid bra o kolla
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar