Förvärkar?
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Förvärkar?

    Hej,
    jag har BF 20 juli, men igår började jag känna lite molnande mensvärk. I natt kunde jag knappt sova alls för det kom och gick, och idag har det blivit värre, gör ondare och kommer oftare, men inte regelbundet. Ibland 9 min mellan, ibland 20-30 min... Vissa gör jätteont, vissa lite mindre ont.
    Är det förvärkar som snart leder till förlossning? Eller kan det hålla på så här några veckor?
    Tycker det är så svårt och veta om det "bara" är förvärkar eller om det är början på förlossning...

    Någon som har liknande erfarenheter, nu eller från tidigare förlossningar?
    Överallt man läser står det att "man vet" när det är dags.. men tycker det är svårt att veta hur ont det egentligen ska göra för att det ska vara på riktigt :P


    //Sara
  2. 1
    Förvärkar? Hej,
    jag har BF 20 juli, men igår började jag känna lite molnande mensvärk. I natt kunde jag knappt sova alls för det kom och gick, och idag har det blivit värre, gör ondare och kommer oftare, men inte regelbundet. Ibland 9 min mellan, ibland 20-30 min... Vissa gör jätteont, vissa lite mindre ont.
    Är det förvärkar som snart leder till förlossning? Eller kan det hålla på så här några veckor?
    Tycker det är så svårt och veta om det "bara" är förvärkar eller om det är början på förlossning...

    Någon som har liknande erfarenheter, nu eller från tidigare förlossningar?
    Överallt man läser står det att "man vet" när det är dags.. men tycker det är svårt att veta hur ont det egentligen ska göra för att det ska vara på riktigt :P


    //Sara
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Det kan komma igång snart eller så kan det pågå några veckor, det går inte att säga. Men det låter lovandet.
    Prova ta en varm dusch eller panodil och se om det går över eller om det fortsätter. Om det fortsätter så är förlossningen troligtvis på gång snart.
    Och du kommer nog märka när det är riktigt på gång, det gör riktigt ont.
  4. 2
    Det kan komma igång snart eller så kan det pågå några veckor, det går inte att säga. Men det låter lovandet.
    Prova ta en varm dusch eller panodil och se om det går över eller om det fortsätter. Om det fortsätter så är förlossningen troligtvis på gång snart.
    Och du kommer nog märka när det är riktigt på gång, det gör riktigt ont.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Hej! Gäst från annan ankomstgrupp. Med min son så hade jag sådana symtom ett dygn innan det satte igång på riktigt men då hade jag även en teckningsblödning (slemblandad) och kan säkert vara väldigt olika hur lång tid man har det sådär. Jag hade gått över 2 veckor nästan när jag fick de symtomen. Lycka till!
  6. 3
    Hej! Gäst från annan ankomstgrupp. Med min son så hade jag sådana symtom ett dygn innan det satte igång på riktigt men då hade jag även en teckningsblödning (slemblandad) och kan säkert vara väldigt olika hur lång tid man har det sådär. Jag hade gått över 2 veckor nästan när jag fick de symtomen. Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Apr 2013
    #4
    Tack för svar!
    Jag tog Alvedon och duschade varmt igår, men fortsatte.
    Dock stannade det av lite och blev lugnare på natten. Men i morse drog det igång igen. Men lika oregelbundet.
    Har vanlig kontroll hos BM idag, får se vad hon säger!
  8. 4
    Tack för svar!
    Jag tog Alvedon och duschade varmt igår, men fortsatte.
    Dock stannade det av lite och blev lugnare på natten. Men i morse drog det igång igen. Men lika oregelbundet.
    Har vanlig kontroll hos BM idag, får se vad hon säger!
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Vad sa din BM?
  10. 5
    Vad sa din BM?
  11. Medlem sedan
    Apr 2013
    #6
    Fick svaret att det kunde dra igång om någon dag eller några veckor. Svårt att säga.
    Men på eftermiddagen /kvällen drog det igång ännu mer, och morgonen efter föddes vår lilla son! ❤
  12. 6
    Fick svaret att det kunde dra igång om någon dag eller några veckor. Svårt att säga.
    Men på eftermiddagen /kvällen drog det igång ännu mer, och morgonen efter föddes vår lilla son! ❤
  13. Anonym
    #7
    Grattis till eran son Sarakaroline87. Väntar själv med att få träffa våran lilla/e nya familjemedlem har BF den 26 Juli. Har gott över med de andra tre så räknar med att jag gör det även denna gången. Nu ligger den med huvudet ner också slapp vändningsförsök tack vare altenativa metoder. Finns en punkt vid lilletåns nagelrott som kan hjälpa att se till så att bebisen vänder sig rätt. Funkade för mig i alla fall.
  14. 7
    Grattis till eran son Sarakaroline87. Väntar själv med att få träffa våran lilla/e nya familjemedlem har BF den 26 Juli. Har gott över med de andra tre så räknar med att jag gör det även denna gången. Nu ligger den med huvudet ner också slapp vändningsförsök tack vare altenativa metoder. Finns en punkt vid lilletåns nagelrott som kan hjälpa att se till så att bebisen vänder sig rätt. Funkade för mig i alla fall.
  15. Medlem sedan
    Apr 2013
    #8
    Tack så mycket!
    Då är det inte jättelångt kvar. Spännande!
    Lycka till, och hoppas du inte behöver gå över för länge
  16. 8
    Tack så mycket!
    Då är det inte jättelångt kvar. Spännande!
    Lycka till, och hoppas du inte behöver gå över för länge
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Grattis!!
  18. 9
    Grattis!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Grattis!
  20. 10
    Grattis!
  21. Medlem sedan
    Jul 2012
    #11
    Grattis!
  22. 11
    Grattis!
  23. Medlem sedan
    Sep 2010
    #12
    Grattis!
  24. 12
    Grattis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar