Snabb fråga.
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Snabb fråga.

    Har nämnt detta några ggr här i andra inlägg gällande att min sambo och hans son som har ADHD inte vill att mina barn ska få vetskap om det. Har fått rätt starka reaktioner och har en klump i magen av detta själv så därför vill jag be om respons från er.

    Det oroar mig, jag vill ju att alla i familjen ska veta vad som gäller och kunna känna sig trygga med det. Min son och sambons umgås väldigt mkt och trivs med det, men ibland händer det ju saker kring bonusen som har med hans diagnos att göra. JAg är ju av uppfattningen att min son skulle må bra av att veta varför det händer och kanske kunna hjälpa bonusen att undvika vissa saker där hans impulskontroll brister....

    Min sambo och hans son vill inte berätta mot bakgrund att barn kan vara grymma mot varann och de tror att min son kanske ska komma att utnyttja sin vetskap om bonusens diagnos i ett pressat läge.

    Min son är väldigt fäst vid sin plastbror och jag litar på att han skulle förvalta den vetskapen bra.
    Finns det andra familjer där man undanhåller sån här viktig info?
  2. 1
    Snabb fråga. Har nämnt detta några ggr här i andra inlägg gällande att min sambo och hans son som har ADHD inte vill att mina barn ska få vetskap om det. Har fått rätt starka reaktioner och har en klump i magen av detta själv så därför vill jag be om respons från er.

    Det oroar mig, jag vill ju att alla i familjen ska veta vad som gäller och kunna känna sig trygga med det. Min son och sambons umgås väldigt mkt och trivs med det, men ibland händer det ju saker kring bonusen som har med hans diagnos att göra. JAg är ju av uppfattningen att min son skulle må bra av att veta varför det händer och kanske kunna hjälpa bonusen att undvika vissa saker där hans impulskontroll brister....

    Min sambo och hans son vill inte berätta mot bakgrund att barn kan vara grymma mot varann och de tror att min son kanske ska komma att utnyttja sin vetskap om bonusens diagnos i ett pressat läge.

    Min son är väldigt fäst vid sin plastbror och jag litar på att han skulle förvalta den vetskapen bra.
    Finns det andra familjer där man undanhåller sån här viktig info?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nej det skulle aldrig falla oss in att hemlighålla det inom familjen. Vi är ju inte en styvfamilj så våra andra barn har ju liksom varit med hela tiden, och vetat om utredningar och sånt.
    Vi har hållt det hemligt (fast det har läckt ut ändå efter ett tag) för klasskompisar, men inte för familj, släkt eller lärare.
  4. 2
    Nej det skulle aldrig falla oss in att hemlighålla det inom familjen. Vi är ju inte en styvfamilj så våra andra barn har ju liksom varit med hela tiden, och vetat om utredningar och sånt.
    Vi har hållt det hemligt (fast det har läckt ut ändå efter ett tag) för klasskompisar, men inte för familj, släkt eller lärare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar