Noah är här!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Noah är här!

    Idag kl 11:36 föddes vår Noah. Blev igångsatt kl 9:00, vattnet tog dom direkt och jag fick antibiotika för GBS. Värkarna satte igång direkt och kom tätare och blev ondare. 10:00 var jag öppen 4cm och vid 11:00 kom narkosläkaren för epidural. Men den hann inte börja göra verkan och jag kände 11:15 att jag ville krysta men var tvungen att vänta på min förlossningsläkare som var på sin praktik en bit bort och också barnläkaren eftersom han är född 3 veckor för tidigt och min graviditetshepatos. Det var just så att de hann in, jag krystade 2 ggr och han kom ut, lätt som en plätt, utan smärta. I morgon kommer de och tar blodprov på honom för att kolla så han e ok efter hepatosen. Nu ligger han och snusar på min arm, jag har duschat, ätit, kissat och har inte ens lite ont, oförskämt bra mår jag.
    Nu hoppas jag att ni andra får riktigt bra förlossningar, längtar efter att höra om era.

    3145g
    50,5cm
    9 på apg

    Kramar
  2. 1
    Noah är här! Idag kl 11:36 föddes vår Noah. Blev igångsatt kl 9:00, vattnet tog dom direkt och jag fick antibiotika för GBS. Värkarna satte igång direkt och kom tätare och blev ondare. 10:00 var jag öppen 4cm och vid 11:00 kom narkosläkaren för epidural. Men den hann inte börja göra verkan och jag kände 11:15 att jag ville krysta men var tvungen att vänta på min förlossningsläkare som var på sin praktik en bit bort och också barnläkaren eftersom han är född 3 veckor för tidigt och min graviditetshepatos. Det var just så att de hann in, jag krystade 2 ggr och han kom ut, lätt som en plätt, utan smärta. I morgon kommer de och tar blodprov på honom för att kolla så han e ok efter hepatosen. Nu ligger han och snusar på min arm, jag har duschat, ätit, kissat och har inte ens lite ont, oförskämt bra mår jag.
    Nu hoppas jag att ni andra får riktigt bra förlossningar, längtar efter att höra om era.

    3145g
    50,5cm
    9 på apg

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Nov 2012
    #2
    Grattis!
  4. 2
    Grattis!
  5. Medlem sedan
    Jan 2013
    #3
    Stort grattis!!
  6. 3
    Stort grattis!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Grattis!! Vad härligt att det gick så lätt ändå
  8. 4
    Grattis!! Vad härligt att det gick så lätt ändå
  9. Medlem sedan
    May 2011
    #5
    Grattis! Härligt att bebbarna börja ploppa ut nu! =)

    Låter som en jättebra förlossning trots allt!
  10. 5
    Grattis! Härligt att bebbarna börja ploppa ut nu! =)

    Låter som en jättebra förlossning trots allt!
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Grattis!
  12. 6
    Grattis!
  13. Medlem sedan
    Jul 2012
    #7
    Grattis!
  14. 7
    Grattis!
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Grattis! Skönt att det gick så fort och smidigt!
  16. 8
    Grattis! Skönt att det gick så fort och smidigt!
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Grattis!
  18. 9
    Grattis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar