Små blödningar :-/
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Små blödningar :-/

    Hej allihopa!!

    Lite orolig är jag då jag under 2 dagar haft ljusa blödningar, inte så mycket så det kommit i underkläderna men när man gått på toaletten så kommer det på pappret. Vet inte riktigt hur jag jag ska reagera, annars är allt som vanligt, inte ont i magen eller annat. Vet att det finns "tysta" missfall där man knappt märker något men vill inte bli hysterisk eller orolig om det skulle vara så att det är normalt.

    Någon som vet eller kan ge råd i detta??

    Mvh

    Sandra
  2. 1
    Små blödningar :-/ Hej allihopa!!

    Lite orolig är jag då jag under 2 dagar haft ljusa blödningar, inte så mycket så det kommit i underkläderna men när man gått på toaletten så kommer det på pappret. Vet inte riktigt hur jag jag ska reagera, annars är allt som vanligt, inte ont i magen eller annat. Vet att det finns "tysta" missfall där man knappt märker något men vill inte bli hysterisk eller orolig om det skulle vara så att det är normalt.

    Någon som vet eller kan ge råd i detta??

    Mvh

    Sandra
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Små ofarliga blödningar är inte ovanligt i under graviditeten. Det måste inte vara ett tecken på begynnande mf. Om ni har haft sex kan det vara slemhinnorna som är sköra och blöder lite.

    Kontakta din BM och prata av dig lite, det kan hjälpa oron. Kram!
  4. 2
    Små ofarliga blödningar är inte ovanligt i under graviditeten. Det måste inte vara ett tecken på begynnande mf. Om ni har haft sex kan det vara slemhinnorna som är sköra och blöder lite.

    Kontakta din BM och prata av dig lite, det kan hjälpa oron. Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Jag hade små blödningar till och från fram till v12 i min första graviditet. Var bara små ljusa strimmor, men de kom 1-2ggr i veckan. Jag var jätte orolig så fick ett extrainsatt ultraljud. Men det var inget som var fel utan fick förklaringen att mina slemhinnor var kanske sköra. Sen slutade det helt plötsligt. Hoppas att jag slipper det den här gången.

    En vän till mig fick ett missfall som började med en liten blödning. Men hon satt hon hade slutat känna sig gravid när det hände, brösten hade slutat ömma osv...

    Hoppas att det slutar i ditt fall!
  6. 3
    Jag hade små blödningar till och från fram till v12 i min första graviditet. Var bara små ljusa strimmor, men de kom 1-2ggr i veckan. Jag var jätte orolig så fick ett extrainsatt ultraljud. Men det var inget som var fel utan fick förklaringen att mina slemhinnor var kanske sköra. Sen slutade det helt plötsligt. Hoppas att jag slipper det den här gången.

    En vän till mig fick ett missfall som började med en liten blödning. Men hon satt hon hade slutat känna sig gravid när det hände, brösten hade slutat ömma osv...

    Hoppas att det slutar i ditt fall!
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Tack snälla för svaret!
  8. 4
    Tack snälla för svaret!
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Tack, jag har varit utomlands men ska ringa imorgon och se vad Bm säger.
    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Tack, jag har varit utomlands men ska ringa imorgon och se vad Bm säger.
    Tack för ditt svar!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar