minskat SF mått
_1309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    minskat SF mått

    Var hos bm igår (V.33+0) och mitt SF mått hade bara ökat med 1cm på 4 veckor (låg nu på 30.5cm)...hon tror det beror på att bebis sjunkit ner, trots att det e lite tidigt egentligen för omföderska, detsamma med huvudet som hon tyckte var fixerat redan!? Men vi får se till nästa koll om två veckor, hade de inte ökat lite tills dess tyckte hon vi skulle på TUL....

    Hur ser era kurvor ut?
    Någon mer som redan nu verkar ha en bebis som sjunkit ner?

    Förra graviditeten var SF måttet ca 33cm dvs samma cm som veckan vid alla mätningar typ.
  2. 1
    minskat SF mått Var hos bm igår (V.33+0) och mitt SF mått hade bara ökat med 1cm på 4 veckor (låg nu på 30.5cm)...hon tror det beror på att bebis sjunkit ner, trots att det e lite tidigt egentligen för omföderska, detsamma med huvudet som hon tyckte var fixerat redan!? Men vi får se till nästa koll om två veckor, hade de inte ökat lite tills dess tyckte hon vi skulle på TUL....

    Hur ser era kurvor ut?
    Någon mer som redan nu verkar ha en bebis som sjunkit ner?

    Förra graviditeten var SF måttet ca 33cm dvs samma cm som veckan vid alla mätningar typ.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Mitt SF mått låg helt stilla mellan 2 mätningar men till nästa hade det tagit ett skutt uppåt igen. Nu ligger det på ungefär samma som veckan. Men innan uppehållet låg det något över.

    Min bebis har lagt sig med huvudet ner men inte fixerat sig än. Är i vecka 34 nu så det dröjer nog några veckor till för min del.
  4. 2
    Mitt SF mått låg helt stilla mellan 2 mätningar men till nästa hade det tagit ett skutt uppåt igen. Nu ligger det på ungefär samma som veckan. Men innan uppehållet låg det något över.

    Min bebis har lagt sig med huvudet ner men inte fixerat sig än. Är i vecka 34 nu så det dröjer nog några veckor till för min del.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Är i vecka 35 nu 5 veckor kvar. Så han är fixerat och måttet blev inte mycket större. Men har legat under hela tiden. Mycket större förra gången. Så tror inte du ska vara orolig.
  6. 3
    Är i vecka 35 nu 5 veckor kvar. Så han är fixerat och måttet blev inte mycket större. Men har legat under hela tiden. Mycket större förra gången. Så tror inte du ska vara orolig.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag har ingen kurva än, min mage mättes första gången i v28 och låg då på nedersta kurvan, egentligen borde jag gå till BM nu, dvs i v34/35, men hon är så upptagen att jag inte har tid förrän 5/8. Lite irriterande. Jag har tänkt att så länge allt känns ok får det funka att vänta tills dess, men dyker det upp något innan ringer jag min läkare och ber att få komma på en snabb koll där emellan.
  8. 4
    Jag har ingen kurva än, min mage mättes första gången i v28 och låg då på nedersta kurvan, egentligen borde jag gå till BM nu, dvs i v34/35, men hon är så upptagen att jag inte har tid förrän 5/8. Lite irriterande. Jag har tänkt att så länge allt känns ok får det funka att vänta tills dess, men dyker det upp något innan ringer jag min läkare och ber att få komma på en snabb koll där emellan.
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Va så länge? Jag går dit varannan vecka och har gjort det sen v 29. Är i vecka 35 nu. Men sen är jag förstföderska också, det kanske inte du är Frk M?
  10. 5
    Va så länge? Jag går dit varannan vecka och har gjort det sen v 29. Är i vecka 35 nu. Men sen är jag förstföderska också, det kanske inte du är Frk M?
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Här går vi, 25,29,33 sen varannan vecka, 35,37,39,41
    Som omföderska då tror att som förstföderska e de en eller två träffar till...
  12. 6
    Här går vi, 25,29,33 sen varannan vecka, 35,37,39,41
    Som omföderska då tror att som förstföderska e de en eller två träffar till...
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Visst är det lång tid, jag har hela tiden legat någon vecka efter planen och nu är förskjutningen så stor att en gång försvinner. Rätt irriterande. Jag ska dock ringa till min läkare idag och be att få komma in och kolla bt, urin, hjärtljud och fosterposition. Det är mitt tredje barn så jag förstår att jag inte prioriteras högst och jag behöver inte så mycket förlossnings- eller amningsprat, men det vore ju trevligt att ha koll på att det medicinska ser ut som det ska.
  14. 7
    Visst är det lång tid, jag har hela tiden legat någon vecka efter planen och nu är förskjutningen så stor att en gång försvinner. Rätt irriterande. Jag ska dock ringa till min läkare idag och be att få komma in och kolla bt, urin, hjärtljud och fosterposition. Det är mitt tredje barn så jag förstår att jag inte prioriteras högst och jag behöver inte så mycket förlossnings- eller amningsprat, men det vore ju trevligt att ha koll på att det medicinska ser ut som det ska.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar