Äntligen är Linnéa här!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Äntligen är Linnéa här!

    Igår kl. 14:08 föddes äntligen våran tredje dotter Linnéa.
    Efter över en vecka lång latensfas och 24 timmar oeffektiva men regelbunda värkar sattes jag igång enom att ta hål hinnorna och dropp. Hon föddes efter 1 timme av ordentliga värkar (från 4cm till 10cm).
    Hann inte få någon smärtlindring denna gång heller då det gick så fort. Det tog 2 krystvärkar att få ut henne.
    hon vägde 3210g, var 49cm lång och så lika sina stor systrar.
    Vi fick komma hemma idag då det inte fanns någon läkare igår kväll för att kunna gå hem tidigt.
  2. 1
    Äntligen är Linnéa här! Igår kl. 14:08 föddes äntligen våran tredje dotter Linnéa.
    Efter över en vecka lång latensfas och 24 timmar oeffektiva men regelbunda värkar sattes jag igång enom att ta hål hinnorna och dropp. Hon föddes efter 1 timme av ordentliga värkar (från 4cm till 10cm).
    Hann inte få någon smärtlindring denna gång heller då det gick så fort. Det tog 2 krystvärkar att få ut henne.
    hon vägde 3210g, var 49cm lång och så lika sina stor systrar.
    Vi fick komma hemma idag då det inte fanns någon läkare igår kväll för att kunna gå hem tidigt.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Grattis!!
  4. 2
    Grattis!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2013
    #3
    Grattis
  6. 3
    Grattis
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Skönt att hon äntligen kom ut tillslut!! inte kul med så långdraget som du har haft det!! Njut å ha det bra
  8. 4
    Skönt att hon äntligen kom ut tillslut!! inte kul med så långdraget som du har haft det!! Njut å ha det bra
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5
    Grattis! Namnet är en favorit. Låter jobbigt med så långt förarbete utan resultat. Känner igen mig på dropp och resten av det intensiva.. Skönt att få åka hem så snart efter.
  10. 5
    Grattis! Namnet är en favorit. Låter jobbigt med så långt förarbete utan resultat. Känner igen mig på dropp och resten av det intensiva.. Skönt att få åka hem så snart efter.
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Grattis! Linnéa är ett av mina favoritnamn! Skönt att det gick så fort trots igångsättning!
  12. 6
    Grattis! Linnéa är ett av mina favoritnamn! Skönt att det gick så fort trots igångsättning!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar