Lörd. 20:e juli kom lillasyster!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Lörd. 20:e juli kom lillasyster!

    Hade sagt det hela tiden att hon skulle komma på lördagen och det gjorde hon minsann!
    Vecka 39+4. Började få småvärkar vid 3-tiden natten mellan fredag och lördag. Kl. 5 satte det igång med regelbundna värkar på ca 3-4 min mellanrum.
    Väckte mannen som höll mig sällskap en stund innan vi ringde BB. Ringde hem barnvakten till storasyster och åkte in till BB 1 timme senare.
    Blev inskriven kl.7.00 och 1 h och 10 min senare var det dags att krysta. 11 min senare, 08.21 föddes världens finaste lillasyster! 3765 g tung var hon och 51 cm lång. Ingen smärtlindring alls, satt på min yogaboll ända tills krystvärkarna kom.
    Stannade kvar på BB över natten och åkte hem dagen efter. Känner mig oförskämt pigg och njuter för fulla muggar!
    Amningen är redan igång till min stora lättnad då mjölken rann till redan på kvällen dagen efter. Hon har dock ännu ej fått ngt namn.. Jättesvårt att bestämma!

    Grattis till alla er andra!
    "Mors stolthet, Fars glädje" (Walter Scott)
  2. 1
    Lörd. 20:e juli kom lillasyster! Hade sagt det hela tiden att hon skulle komma på lördagen och det gjorde hon minsann!
    Vecka 39+4. Började få småvärkar vid 3-tiden natten mellan fredag och lördag. Kl. 5 satte det igång med regelbundna värkar på ca 3-4 min mellanrum.
    Väckte mannen som höll mig sällskap en stund innan vi ringde BB. Ringde hem barnvakten till storasyster och åkte in till BB 1 timme senare.
    Blev inskriven kl.7.00 och 1 h och 10 min senare var det dags att krysta. 11 min senare, 08.21 föddes världens finaste lillasyster! 3765 g tung var hon och 51 cm lång. Ingen smärtlindring alls, satt på min yogaboll ända tills krystvärkarna kom.
    Stannade kvar på BB över natten och åkte hem dagen efter. Känner mig oförskämt pigg och njuter för fulla muggar!
    Amningen är redan igång till min stora lättnad då mjölken rann till redan på kvällen dagen efter. Hon har dock ännu ej fått ngt namn.. Jättesvårt att bestämma!

    Grattis till alla er andra!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Grattis!!
  4. 2
    Grattis!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Grattis!
  6. 3
    Grattis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar