Hej tjejerna... Jag tror att jag fått ett tidigt missfall. Jag och min soon-To-be-sambo har inte riktigt börjat försöka men smygstartat med att sluta använda skydd och köra med avbrutet. Sen bestämde vi oss för att vänta eftersom han inte tyckte det kändes rätt. Vi har sedan dess mestadels använt skydd, kondom, men ibland missat den och då avbrutet. I tisdags skulle jag haft min mens och jag är väldigt regelbunden på 28-29 dagar. Ingen mens på tisdag ingen på onsdagen. Det har aldrig hänt att jag gått över 29 dagar och den har alltid kommit på morgonen eller tidig fm. Och nästan alltid så är det på 28. Jag hann kastas mellan hopp glädje förtvivlan och tvivel många gånger under dessa två dagar kan jag säga.... Å ena sidan bävade jag för att berätta för min älskling eftersom jag tror han skulle freaka ur och bli livrädd. Och å andra sidan var det ju fantastiskt eftersom min stora skräck i det här har varit att bör vi väl kommer överens om barn så kanske det skulle vara försent för mig, jag är ju 39 nu, och nu visade det ju sig att jag kanske kan bli gravid ändå. Och tänk om det bara är mensen som är sen men det har som sagt aldrig hänt sen jag var 15 utan bara när jag varit gravid. Min älskling är bortrest och jag beslutade mig att vänta med att säga nåt till honom tills han kom hem och ge mensen en vecka på sig att komma innan jag testade. Und båda dom hör dagarn hade jag lite värk i nedre delen, i mitten av magen. Och ibland lite illamående. Jag har aldrig mensvärk. Illamåendet hade jag i början av min andra sons graviditet. Men på onsdagsmorgon kom det jag trodde var mens även om jag tyckte hela grejen var väldigt konstig och inte stämde riktigt. Värken fortsatte till och från och jag blödde mycket mer än vanligt. Jag tog sonen med till badet och kände mig jättebesviken på att jag inte varit gravid. Tanken att jag förmodligen inte kan bli gravid längre gnagde i mig. Och jag kände mig riktigt ledsen. Men sen på väg hem från badet slog det mig att eftersom jag fortsatt ha värk under dagen och blött betydligt mer än vanligt att det kanske kan ha varit ett mkt tidigt missfall jag haft. Om det är så så känns det mkt bättre för då vet jag i alla fall att jag kan bli gravid fast vi inte ens ansträngt oss. Jag har inte kontaktat sjukvården eftersom jag inte blöder hysteriskt och inte har särskilt ont, mer som molande mensvärk i mitten och långt ner i magen. När jag sökte och läste på sjukvårdsupplysningen om tidigt missfall blir jag mer och mer säker på att det var det. Vad tror ni.?