Bikarbonat-testad 😊
Januaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Bikarbonat-testad 😊

    Så här skrev ju Trean2014:

    Man ska ta ca. 2 tsk bikarbonat och blanda med lika delar urin (helst morgonurin).


    Om testet:
    Bubblar och fräser, det blir alltså en reaktion=kille
    Om inget händer= tjej


    Testet ska göras efter vecka 10 (tror jag det var).

    jag gjorde det nu på ,orgonen...
    jag fick.... Ingen reaktion what so ever.... Inte ens lite fzz eller skum....
    helt dött...
    alltså är det enligt detta test en tjej till...
    jaha då flyttar väl sambon snart ha ha ha
    annars hade jag börjat få en känsla av att det kanske var en liten kille, baserat på de många olikheterna från de andra två graviditeterna
    ska bli spännande att se i januari 😊❤😁
    flera som gjort det?
    Alexandra 20081211 o Josephine 20100613
    Våra små O-djur - http://smaodjur.blogspot.com/

    FB; Kristina Kicki Karlsen
  2. 1
    Bikarbonat-testad 😊 Så här skrev ju Trean2014:

    Man ska ta ca. 2 tsk bikarbonat och blanda med lika delar urin (helst morgonurin).


    Om testet:
    Bubblar och fräser, det blir alltså en reaktion=kille
    Om inget händer= tjej


    Testet ska göras efter vecka 10 (tror jag det var).

    jag gjorde det nu på ,orgonen...
    jag fick.... Ingen reaktion what so ever.... Inte ens lite fzz eller skum....
    helt dött...
    alltså är det enligt detta test en tjej till...
    jaha då flyttar väl sambon snart ha ha ha
    annars hade jag börjat få en känsla av att det kanske var en liten kille, baserat på de många olikheterna från de andra två graviditeterna
    ska bli spännande att se i januari 😊❤😁
    flera som gjort det?
  3. Trean 2014
    #2
    Kul att du testade! Jag tror ju inte att man ska förlita sig för mycket på resultatet. Jag fick ju inte heller någon reaktion, vilket skulle indikera flicka, men har ju två pojkar sedan innan, och har på något sätt svårt att tro att vi kan få flickor i våran familj... Men vi får se. Har fortfarande inte bestämt om vi ska tjuvkika på RUL den 15 augusti eller om vi väntar till januari då den lill* tittar ut.
    Hur tycker du förresten att symtomen skiljer sig denna gång från då du väntade ettan och tvåan? För mig skiljer det sig inte speciellt mycket, eventuellt har jag mått lite mer illa, men det är maginellt. Tuttarna är också mycket ömmare denna gång .
  4. 2
    Kul att du testade! Jag tror ju inte att man ska förlita sig för mycket på resultatet. Jag fick ju inte heller någon reaktion, vilket skulle indikera flicka, men har ju två pojkar sedan innan, och har på något sätt svårt att tro att vi kan få flickor i våran familj... Men vi får se. Har fortfarande inte bestämt om vi ska tjuvkika på RUL den 15 augusti eller om vi väntar till januari då den lill* tittar ut.
    Hur tycker du förresten att symtomen skiljer sig denna gång från då du väntade ettan och tvåan? För mig skiljer det sig inte speciellt mycket, eventuellt har jag mått lite mer illa, men det är maginellt. Tuttarna är också mycket ömmare denna gång .
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Denna grav tål jag inte socker knappt, mår mest illa om jag tar en godisbit, men med tjejerna åt jag gelegodis o choklad+ cola jämt :-/
    Tuttarna är detsamma som med de två andra... Gigantiska o ömma som blåmärken...
    Med de två andra var jag inte ett dugg sugen på sex, men nu är det helt tvårt om... Märkligt 😊
    Lukter o smaker som skiljer sig
    Lite av de saker som är olika...
    Å så är det ju roligt att spekulera 😊
  6. 3
    Denna grav tål jag inte socker knappt, mår mest illa om jag tar en godisbit, men med tjejerna åt jag gelegodis o choklad+ cola jämt :-/
    Tuttarna är detsamma som med de två andra... Gigantiska o ömma som blåmärken...
    Med de två andra var jag inte ett dugg sugen på sex, men nu är det helt tvårt om... Märkligt 😊
    Lukter o smaker som skiljer sig
    Lite av de saker som är olika...
    Å så är det ju roligt att spekulera 😊
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar