Personlig assistans - okänd möjlighet?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Personlig assistans - okänd möjlighet?

    Hej,
    Jag undrar om det är många här med barn med autism som har personlig assistans?
    Det krävs ju inga fysiska handikapp för att få det.
    Det är ju ett bra alternativ, särskilt om situationen gör att man t.ex. inte kan jobba (då man kan jobba som assistent också som anhörig).
    Funderade på om alla som borde känns till den möjligheten gör det.
    /Cpappa
  2. 1
    Personlig assistans - okänd möjlighet? Hej,
    Jag undrar om det är många här med barn med autism som har personlig assistans?
    Det krävs ju inga fysiska handikapp för att få det.
    Det är ju ett bra alternativ, särskilt om situationen gör att man t.ex. inte kan jobba (då man kan jobba som assistent också som anhörig).
    Funderade på om alla som borde känns till den möjligheten gör det.
    /Cpappa
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Vi har ansökt för sonen med autism men blev nekade. Det är väldigt svårt att bli beviljade assistans numera.De kräver även fysiska handikapp nu, eftersom sonen rent praktiskt klarar av att hålla en gaffel i handen så kan han klara sig själv, att han sedan inte för gaffeln till munnen spelar ingen roll
    Jag vill inte sätta hela världen i brand- bara tända en liten eld i ditt hjärta.
  4. 2
    Vi har ansökt för sonen med autism men blev nekade. Det är väldigt svårt att bli beviljade assistans numera.De kräver även fysiska handikapp nu, eftersom sonen rent praktiskt klarar av att hålla en gaffel i handen så kan han klara sig själv, att han sedan inte för gaffeln till munnen spelar ingen roll
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar