Tips mot hård mage?
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Tips mot hård mage?

    Är det nån som har nåt bra knep mot förstoppning? Jag är nödig men så hård i magen att jag inte får ut nåt. :-(
  2. 1
    Tips mot hård mage? Är det nån som har nåt bra knep mot förstoppning? Jag är nödig men så hård i magen att jag inte får ut nåt. :-(
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    det vanliga brukar fungera.. Fullkornsgröt på morgonen, liten kopp kaffe så brukar det mesta lösa sig. OCH glöm inte dricka vatten under dagen. Sedan ngt som låter dumt men är jätte viktigt tro mig, ge inte upp! Sitt ett tag på toa. Läs tidningen el nått. Försök dock att inte krysta för mkt. Om det inte ger sig tror jag man kan använda laxoberal dr när man är gravid, tas på kvällen innan, dunder kick!

    Lycka till
  4. 2
    det vanliga brukar fungera.. Fullkornsgröt på morgonen, liten kopp kaffe så brukar det mesta lösa sig. OCH glöm inte dricka vatten under dagen. Sedan ngt som låter dumt men är jätte viktigt tro mig, ge inte upp! Sitt ett tag på toa. Läs tidningen el nått. Försök dock att inte krysta för mkt. Om det inte ger sig tror jag man kan använda laxoberal dr när man är gravid, tas på kvällen innan, dunder kick!

    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    Kaffe har alltid varit min räddare i nöden (hi hi) förut men nu blir jag äcklad av det. Sitta länge kan jag ju prova när jag är hemma iaf. Tack för tipsem!
  6. 3
    Kaffe har alltid varit min räddare i nöden (hi hi) förut men nu blir jag äcklad av det. Sitta länge kan jag ju prova när jag är hemma iaf. Tack för tipsem!
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Jag har precis börjar dricka lite kaffe igen. Men fullkorn av ngt slag å vatten..
  8. 4
    Jag har precis börjar dricka lite kaffe igen. Men fullkorn av ngt slag å vatten..
  9. blåelden
    #5
    Köp Inolaxol, finns på apoteket och är receptfritt. Det är inget laxermedel utan är ett slags gummigrus som hjälper till och mjukar upp avföringen.
  10. 5
    Köp Inolaxol, finns på apoteket och är receptfritt. Det är inget laxermedel utan är ett slags gummigrus som hjälper till och mjukar upp avföringen.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Käka katrinplommon, brukar funka, annars vindruvor/russin och päron i större mängder. Kanske som extra till varje mål..
  12. 6
    Käka katrinplommon, brukar funka, annars vindruvor/russin och päron i större mängder. Kanske som extra till varje mål..
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7
    Några tisps:
    -Se till att få i dig mycket vätska.
    - Päron och kiwi hjälper mot trög mage.
    - Försök välja fullkorndprodukter.
    - En tesked linfrö i fil eller youghurt/dag.
    - Promenader stimulerar magen.
    - Gå på toa när du känner att det trycker på.

    Om det blir för besvärligt, kontakta den BM, det finns hjälp att få!
  14. 7
    Några tisps:
    -Se till att få i dig mycket vätska.
    - Päron och kiwi hjälper mot trög mage.
    - Försök välja fullkorndprodukter.
    - En tesked linfrö i fil eller youghurt/dag.
    - Promenader stimulerar magen.
    - Gå på toa när du känner att det trycker på.

    Om det blir för besvärligt, kontakta den BM, det finns hjälp att få!
  15. Medlem sedan
    Apr 2013
    #8
    Tack för alla tips!
  16. 8
    Tack för alla tips!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    KIWI!!!
  18. 9
    KIWI!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar