hjälp son vill ej vara hos sin pappa
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2013
    #1

    hjälp son vill ej vara hos sin pappa

    Jag o min sambo har en liten son på 8 v o han vill inte vara hos min sambo. Min sambo tar väldigt illa vid sig av detta fastän jag försöker förklara att jag e barnets trygghet för jag har burit honom. Har ni några tips på hur sonen ska vilja vara hos honom o hur han ska känna sig mindre värdelös?
  2. 1
    hjälp son vill ej vara hos sin pappa Jag o min sambo har en liten son på 8 v o han vill inte vara hos min sambo. Min sambo tar väldigt illa vid sig av detta fastän jag försöker förklara att jag e barnets trygghet för jag har burit honom. Har ni några tips på hur sonen ska vilja vara hos honom o hur han ska känna sig mindre värdelös?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    8 veckor?

    Ge honom tid helt enkelt. En grundregel med barn är att hur det än är just nu så kommer det snart att vara annorlunda.

    Rent praktiskt annars, vem byter blöjor? Om pappan inte är den som gör det idag kunde det vara en start, att få barnet att associera känslan av att bli ren och torr igen med sin pappa.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    8 veckor? Ge honom tid helt enkelt. En grundregel med barn är att hur det än är just nu så kommer det snart att vara annorlunda.

    Rent praktiskt annars, vem byter blöjor? Om pappan inte är den som gör det idag kunde det vara en start, att få barnet att associera känslan av att bli ren och torr igen med sin pappa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2013
    #3
    Jag har sonen hela dagen så jag byter ju de flesta blöjorna. Sambon kommer hem ca 18.30 o då vill jag att han har sonen typ matar , gosar o bytar blöja tills sonen somnar 21. Men det vill inte sonen. Det går hyfsat så länge jag e i samma rum men duschar jag eller nåt så gallskriker han
  6. 3
    Jag har sonen hela dagen så jag byter ju de flesta blöjorna. Sambon kommer hem ca 18.30 o då vill jag att han har sonen typ matar , gosar o bytar blöja tills sonen somnar 21. Men det vill inte sonen. Det går hyfsat så länge jag e i samma rum men duschar jag eller nåt så gallskriker han
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Vanesak

    Om det går bra så länge du är i samma rum så prova att försvinna ett par sekunder för att sedan snabbt komma tillbaka. Håll på med det och utöka sakta den tid du är borta så kan sonen säkert vänja sig vid pappa också.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Vanesak Om det går bra så länge du är i samma rum så prova att försvinna ett par sekunder för att sedan snabbt komma tillbaka. Håll på med det och utöka sakta den tid du är borta så kan sonen säkert vänja sig vid pappa också.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Jag tror snarare att du ska lämna hemmet en stund. Så lång tid som är lämpligt vad gäller barnets mathållning. Om du finns i rummet intill är det nog svårare för er alla tre att låta pappa själv trösta barnet.
  10. 5
    Jag tror snarare att du ska lämna hemmet en stund. Så lång tid som är lämpligt vad gäller barnets mathållning. Om du finns i rummet intill är det nog svårare för er alla tre att låta pappa själv trösta barnet.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar