Ensam i Sundsvall
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    Jul 2013
    #1

    Ensam i Sundsvall

    Jag flyttade hit till Sundsvall från Umeå för ca 1 år sedan för att börja mitt liv med min kärlek och för att jobbet var bättre här.
    Jag är gravid med första barnet, v 12, och det väntas komma i slutet av februari
    Nu har det som sagt snart gått 1 år och jag har inga vänner i den här staden som jag umgås med.
    Jag kommer att måsta "gå hem" från mitt arbete inom några veckor eftersom jag har ett väldigt riskfyllt jobb och det ger mig lite panik.
    Då kommer jag att bli helt ensam om dagarna.
    Jag och min sambo har ett underbart förhållande men det räcker ändå inte till.
    Jag saknar att ha vänner och jag finner det väldigt svårt att lära känna nya.
    När jag var yngre var det aldrig något problem för då var man ute och "rände" hela tiden, medan jag nu mest är hemma eller på jobbet.

    Finns det någon annan som känner att dom är i en liknande sist eller har varit och kanske kan komma med något tips?
    Jag vet inte om jag ska känna mig ung och osäker eller gammal och grå som har det här problemet.
    Jag är 30 år och förstår inte vad det tagit åt mig
  2. 1
    Ensam i Sundsvall Jag flyttade hit till Sundsvall från Umeå för ca 1 år sedan för att börja mitt liv med min kärlek och för att jobbet var bättre här.
    Jag är gravid med första barnet, v 12, och det väntas komma i slutet av februari
    Nu har det som sagt snart gått 1 år och jag har inga vänner i den här staden som jag umgås med.
    Jag kommer att måsta "gå hem" från mitt arbete inom några veckor eftersom jag har ett väldigt riskfyllt jobb och det ger mig lite panik.
    Då kommer jag att bli helt ensam om dagarna.
    Jag och min sambo har ett underbart förhållande men det räcker ändå inte till.
    Jag saknar att ha vänner och jag finner det väldigt svårt att lära känna nya.
    När jag var yngre var det aldrig något problem för då var man ute och "rände" hela tiden, medan jag nu mest är hemma eller på jobbet.

    Finns det någon annan som känner att dom är i en liknande sist eller har varit och kanske kan komma med något tips?
    Jag vet inte om jag ska känna mig ung och osäker eller gammal och grå som har det här problemet.
    Jag är 30 år och förstår inte vad det tagit åt mig
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Hejsan! Jag är också gravid med första barnet, och inom två veckor flyttar jag till Härnösand! Så jag förstår vad du går igenom !
    För jag känner inte heller någon där nere

    Jag är jättenervös över det !
  4. 2
    Hejsan! Jag är också gravid med första barnet, och inom två veckor flyttar jag till Härnösand! Så jag förstår vad du går igenom !
    För jag känner inte heller någon där nere

    Jag är jättenervös över det !
  5. Medlem sedan
    Jul 2013
    #3
    Jag blev vansinnigt lättad nu! Trots att jag vet att jag inte är ensam så är det skönt att få svar

    Var flyttar du ifrån och varför blir det Härnösand om jag får vara lite nyfiken?
  6. 3
    Jag blev vansinnigt lättad nu! Trots att jag vet att jag inte är ensam så är det skönt att få svar

    Var flyttar du ifrån och varför blir det Härnösand om jag får vara lite nyfiken?
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Hahaha, Ja det kan ändå vara skönt att få det svart på vitt att man inte är ensam

    Jag flyttar från Piteå, och ska bli sambo och Killen har fast jobb i Timrå, medans jag är arbetslös, så det är lättare att flytta på mig än på honom
  8. 4
    Hahaha, Ja det kan ändå vara skönt att få det svart på vitt att man inte är ensam

    Jag flyttar från Piteå, och ska bli sambo och Killen har fast jobb i Timrå, medans jag är arbetslös, så det är lättare att flytta på mig än på honom
  9. Medlem sedan
    Jul 2013
    #5
    Ja det är klart Och vad skönt att få bo tillsammans Dubbelt grattis till er!
    Hur långt gången är du?

    Jag tycker Sundsvall är en underbar stad och ångrar inte för fem öre att jag flyttade hit. Känns bara ensamt ibland. Men jag har tur som har en sambo som får mig att skratta varje dag. Annars skulle det vara ännu jobbigare.
  10. 5
    Ja det är klart Och vad skönt att få bo tillsammans Dubbelt grattis till er!
    Hur långt gången är du?

    Jag tycker Sundsvall är en underbar stad och ångrar inte för fem öre att jag flyttade hit. Känns bara ensamt ibland. Men jag har tur som har en sambo som får mig att skratta varje dag. Annars skulle det vara ännu jobbigare.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Tackar
    Jag är i vecka 5, så inte så långt gången än!

    Jag är ju inte så mycket i sundsvall, jag hamnar mest i Birsta hela tiden ;P

    Men jag har hört sundsvall är fint

    Ja men det är ju tur du har en fin sambo grattis till er bebis också
  12. 6
    Tackar
    Jag är i vecka 5, så inte så långt gången än!

    Jag är ju inte så mycket i sundsvall, jag hamnar mest i Birsta hela tiden ;P

    Men jag har hört sundsvall är fint

    Ja men det är ju tur du har en fin sambo grattis till er bebis också
  13. Medlem sedan
    Jul 2013
    #7
    En bra början

    Birsta har ju som det mesta. Innan jag flyttade hit hade jag också bara varit i Birsta och insåg sedan att jag verkligen missat en vacker stad. Älskar Sundsvall på vintern. Gamla vitklädda byggnader är magiskt på något vis.

    Haha Ja visst är det! Tack
  14. 7
    En bra början

    Birsta har ju som det mesta. Innan jag flyttade hit hade jag också bara varit i Birsta och insåg sedan att jag verkligen missat en vacker stad. Älskar Sundsvall på vintern. Gamla vitklädda byggnader är magiskt på något vis.

    Haha Ja visst är det! Tack
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Ja absolut

    Ja det kanske är så när man inte är därifrån !
    Jasså? då måste jag ju be karln ta med mig dit så jag får se
  16. 8
    Ja absolut

    Ja det kanske är så när man inte är därifrån !
    Jasså? då måste jag ju be karln ta med mig dit så jag får se
  17. Medlem sedan
    Dec 2013
    #9
    Hej!
    Jag kastar mig in i den här tråden
    Jag känner nämligen igen mig i det ni skriver.
    Jag bor också i Sundsvall sedan två år tillbaka och tycker
    det är och har varit väldigt knepigt att hitta nya vänner
    i stan. Trist!
    Flyttade hit pga jobb men jobbet är dessvärre alla äldre
    så där hittade jag ingen att umgås med. Och vart träffar
    man annars folk? Jättesvårt!

    Nu är jag mammaledig med min son som föddes i oktober.
    Det är visserligen jättemysigt att gosa hemma med
    honom men jag saknar verkligen den sociala kontakten.

    Får man fråga hur det går för er? Har ni hittat
    några bra tips på hur man träffar nya trevliga vänner?

    Mvh // S
  18. 9
    Hej!
    Jag kastar mig in i den här tråden
    Jag känner nämligen igen mig i det ni skriver.
    Jag bor också i Sundsvall sedan två år tillbaka och tycker
    det är och har varit väldigt knepigt att hitta nya vänner
    i stan. Trist!
    Flyttade hit pga jobb men jobbet är dessvärre alla äldre
    så där hittade jag ingen att umgås med. Och vart träffar
    man annars folk? Jättesvårt!

    Nu är jag mammaledig med min son som föddes i oktober.
    Det är visserligen jättemysigt att gosa hemma med
    honom men jag saknar verkligen den sociala kontakten.

    Får man fråga hur det går för er? Har ni hittat
    några bra tips på hur man träffar nya trevliga vänner?

    Mvh // S
  19. Medlem sedan
    Jul 2013
    #10
    Hej!!!

    Jag har försökt söka mig utåt lite. Har aldrig varit så förtjust i att koppla ihop privatliv och arbete.

    Det går väldigt segt kan jag säga.
    Har umgåtts lite med min sambos vänners tjejer men där har det väl inte helt klickat heller med någon. Är ju skönt om man har någon/några att dela det man går igenom just nu med förutom sin karl

    Du går inte på något babysim eller så?
    I Umeå vet jag att det finns babycafé. Borde det finnas här med tycker jag. Verkar så mysigt och roligt för barn och förälder.

    Jag började på gravidyoga för några veckor sedan men tyvärr är vi bara två tjejer som går där.

    Det är skitsvårt att träffa folk!

    Jag hoppas vi kommer att träffa några trevliga människor på föräldragruppen vi ska börja i efter årsskiftet

    Mvh Jess
  20. 10
    Hej!!!

    Jag har försökt söka mig utåt lite. Har aldrig varit så förtjust i att koppla ihop privatliv och arbete.

    Det går väldigt segt kan jag säga.
    Har umgåtts lite med min sambos vänners tjejer men där har det väl inte helt klickat heller med någon. Är ju skönt om man har någon/några att dela det man går igenom just nu med förutom sin karl

    Du går inte på något babysim eller så?
    I Umeå vet jag att det finns babycafé. Borde det finnas här med tycker jag. Verkar så mysigt och roligt för barn och förälder.

    Jag började på gravidyoga för några veckor sedan men tyvärr är vi bara två tjejer som går där.

    Det är skitsvårt att träffa folk!

    Jag hoppas vi kommer att träffa några trevliga människor på föräldragruppen vi ska börja i efter årsskiftet

    Mvh Jess
  21. Medlem sedan
    Dec 2013
    #11
    Babycafe, de lät väldigt mysigt! Har dock inte hittat nåt sånt här i
    Sundsvall. Jag har tänkt anmäla mig till babysim till våren, kan ju vara kul att testa Det började en kurs nu i januari men tänkte vänta till april kursen då lillen är lite större och kanske uppskattar
    Det mer.

    Har föräldrakursen börjat? Det kan ju absolut vara ett bra tillfälle
    att träffa andra i samma sits. Vår föräldrakurs var tyvärr
    lite stel och komprimerades ihop till två träffar bara, så man
    hann inte lära känna folket där.

    Har du fått må bra under graviditeten
    då? Inte så långt kvar nu
  22. 11
    Babycafe, de lät väldigt mysigt! Har dock inte hittat nåt sånt här i
    Sundsvall. Jag har tänkt anmäla mig till babysim till våren, kan ju vara kul att testa Det började en kurs nu i januari men tänkte vänta till april kursen då lillen är lite större och kanske uppskattar
    Det mer.

    Har föräldrakursen börjat? Det kan ju absolut vara ett bra tillfälle
    att träffa andra i samma sits. Vår föräldrakurs var tyvärr
    lite stel och komprimerades ihop till två träffar bara, så man
    hann inte lära känna folket där.

    Har du fått må bra under graviditeten
    då? Inte så långt kvar nu
  23. Medlem sedan
    Jul 2013
    #12
    Vi får hoppas att det dyker upp något babycafé i framtiden då

    Våran föräldrakurs drar igång 16/1 och jag tror det skulle vara fyra till fem träffar.
    Tänk om det bara är en massa stela torrbollar som kommer :O Får hålla tummarna på att det blir bra

    Sundsvall verkar vara en bra stad att få barn i. Det enda som riktigt saknas är väl typ babycafé tycker jag.
    Oh jag ser verkligen fram emot babysim. Måste vara underbart!

    Jag har mått fantastiskt bra under graviditeten
    Blir nästan orolig att det kommer att hända något hemskt bara för det.
    Mådde du och bebis bra under din?

    Nej nu är det mindre än två månader till BF
    Meb vi hoppas att hon ska komma lite tidigare än så. Hon får gärna komma ut i vecka 38. Liten men färdigbakad
  24. 12
    Vi får hoppas att det dyker upp något babycafé i framtiden då

    Våran föräldrakurs drar igång 16/1 och jag tror det skulle vara fyra till fem träffar.
    Tänk om det bara är en massa stela torrbollar som kommer :O Får hålla tummarna på att det blir bra

    Sundsvall verkar vara en bra stad att få barn i. Det enda som riktigt saknas är väl typ babycafé tycker jag.
    Oh jag ser verkligen fram emot babysim. Måste vara underbart!

    Jag har mått fantastiskt bra under graviditeten
    Blir nästan orolig att det kommer att hända något hemskt bara för det.
    Mådde du och bebis bra under din?

    Nej nu är det mindre än två månader till BF
    Meb vi hoppas att hon ska komma lite tidigare än så. Hon får gärna komma ut i vecka 38. Liten men färdigbakad
  25. Medlem sedan
    Dec 2013
    #13
    Ja precis, håller tummarna för att det kommer trevligt folk!
    Jo det verkar finnas en hel del trevliga saker att hitta på med bebis i stan. Fick tips att babylekis på Drakborgen är en rolig grej.
    Jag mådde också bra under hela graviditeten, så jag känner igen ditt tänk att något kommer gå på tok på slutet eftersom allt varit så bra innan. Håller tummarna för att du får fortsätta att må bra! Och att bebisen tittar ut i tid Jag gick över en vecka efter beräknat datum och blev väldigt less och rastlös sista tiden. Blandat med lite nervositet inför förlossningen. Minns att jag kände mig som en tickande bomb på slutet, man visste aldrig när eller var det skulle sätta igång.
    Hur känner du inför förlossningen?
  26. 13
    Ja precis, håller tummarna för att det kommer trevligt folk!
    Jo det verkar finnas en hel del trevliga saker att hitta på med bebis i stan. Fick tips att babylekis på Drakborgen är en rolig grej.
    Jag mådde också bra under hela graviditeten, så jag känner igen ditt tänk att något kommer gå på tok på slutet eftersom allt varit så bra innan. Håller tummarna för att du får fortsätta att må bra! Och att bebisen tittar ut i tid Jag gick över en vecka efter beräknat datum och blev väldigt less och rastlös sista tiden. Blandat med lite nervositet inför förlossningen. Minns att jag kände mig som en tickande bomb på slutet, man visste aldrig när eller var det skulle sätta igång.
    Hur känner du inför förlossningen?
  27. Medlem sedan
    Jul 2013
    #14
    Åååh vad roligt det lät! :-D Bebisar överallt! Det ska vi verkligen åka på när räkan fötts och kanske hunnit komma en bit i livet ;-)

    Ja det är så många som har svårt att bli gravida och sedan mår dåligt under graviditeten. Jag har inte haft problem med varken eller. Skattar mig verkligen lycklig!

    Det känns som att jag kommer att gå över tiden. Med minst en vecka. Hoppas jag har fel :-) Haha!
    Annars kommer jag nog att känna som du gjorde.

    Jag ser så otroligt mycket fram emot förlossningen! Tycker det ska bli jätte spännande :-D
    Att få se hur kroppen fungerar osv.

    Gick din förlossning bra?
  28. 14
    Åååh vad roligt det lät! :-D Bebisar överallt! Det ska vi verkligen åka på när räkan fötts och kanske hunnit komma en bit i livet ;-)

    Ja det är så många som har svårt att bli gravida och sedan mår dåligt under graviditeten. Jag har inte haft problem med varken eller. Skattar mig verkligen lycklig!

    Det känns som att jag kommer att gå över tiden. Med minst en vecka. Hoppas jag har fel :-) Haha!
    Annars kommer jag nog att känna som du gjorde.

    Jag ser så otroligt mycket fram emot förlossningen! Tycker det ska bli jätte spännande :-D
    Att få se hur kroppen fungerar osv.

    Gick din förlossning bra?
  29. Medlem sedan
    Dec 2013
    #15
    Vi får kanske boka in nån bebisträff när din guldklimp tittat ut

    Jodå jag tycker förlossningen gick bra, förutom att det blev lite bråttom att få ut honom på slutet. Hans hjärtljud gick ner lite på slutet. Men kände mig väldigt väl omhändertagen av personalen så med deras hjälp gick allt trots allt bra. Tycker förlossningen gick bättre än väntat. Nästan så att tiden efteråt var lite jobbigare, kroppens kändes ganska mörbultad. Men häftigt vad kroppen klarar av!
    Personligen tyckte jag att epiduralen var väldigt bra. Det tillsammans med lustgas och massage av karln gjorde att värkarna gick att stå ut med

    Jobbar du fortfarande eller är du ledig?

    Bor du/ni i stan eller utanför?
  30. 15
    Vi får kanske boka in nån bebisträff när din guldklimp tittat ut

    Jodå jag tycker förlossningen gick bra, förutom att det blev lite bråttom att få ut honom på slutet. Hans hjärtljud gick ner lite på slutet. Men kände mig väldigt väl omhändertagen av personalen så med deras hjälp gick allt trots allt bra. Tycker förlossningen gick bättre än väntat. Nästan så att tiden efteråt var lite jobbigare, kroppens kändes ganska mörbultad. Men häftigt vad kroppen klarar av!
    Personligen tyckte jag att epiduralen var väldigt bra. Det tillsammans med lustgas och massage av karln gjorde att värkarna gick att stå ut med

    Jobbar du fortfarande eller är du ledig?

    Bor du/ni i stan eller utanför?
  31. Medlem sedan
    Jul 2013
    #16
    Absolut det tycker jag låter som en utmärkt idé!

    Vad skönt med en bra förlossning trots lite stress Jag ska försöka klara mig utan epidural om jag kan. Men går det inte så går det inte

    Jag har gått på havandeskap sedan november. Har ett för riskfyllt jobb för att kunna jobba längre. När det var uppenbart synligt fick jag allt packa mitt och gå hem.

    Vi bor på Skönsmon. Perfekt läge. Nära till allt. Skog, dagis, affär, skola

    Var bor ni?
  32. 16
    Absolut det tycker jag låter som en utmärkt idé!

    Vad skönt med en bra förlossning trots lite stress Jag ska försöka klara mig utan epidural om jag kan. Men går det inte så går det inte

    Jag har gått på havandeskap sedan november. Har ett för riskfyllt jobb för att kunna jobba längre. När det var uppenbart synligt fick jag allt packa mitt och gå hem.

    Vi bor på Skönsmon. Perfekt läge. Nära till allt. Skog, dagis, affär, skola

    Var bor ni?
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Hej på er!
    Jag bor inte längre i Sundsvall, men gjorde när jag fick första barnet (han är nu 9 år) och jag var då ny i stan. Vi bodde på Östermalm när han föddes (det fanns då en öppen förskola i Skönsmon intill BVC) och flyttade sedan till Alnön. Jag fick snabbt mänga nya bekantskaper i mammagruppen (den efter han var född) och vi brukade träffas en hel del utanför de träffarna som BVC ordnade. Vi gick också på "kyrkis" (öppen förskola) där de hade babysång. Babysim i Matfors var vi också på. Numera kanske de har även på Himlabadet? Jag vet att det också fanns olika babyrytmik-grupper som man kunde anmäla sig till. Just det - och innan han var född gick jag också på gravidyoga (kan rekommenderas!).
    Sundsvall är den trevlig stad. Hoppas att ni hittar några trevliga att umgås med, för det finns många fina, varma personer där, vet jag av erfarenhet.
    Varmt lycka till!
  34. 17
    Hej på er!
    Jag bor inte längre i Sundsvall, men gjorde när jag fick första barnet (han är nu 9 år) och jag var då ny i stan. Vi bodde på Östermalm när han föddes (det fanns då en öppen förskola i Skönsmon intill BVC) och flyttade sedan till Alnön. Jag fick snabbt mänga nya bekantskaper i mammagruppen (den efter han var född) och vi brukade träffas en hel del utanför de träffarna som BVC ordnade. Vi gick också på "kyrkis" (öppen förskola) där de hade babysång. Babysim i Matfors var vi också på. Numera kanske de har även på Himlabadet? Jag vet att det också fanns olika babyrytmik-grupper som man kunde anmäla sig till. Just det - och innan han var född gick jag också på gravidyoga (kan rekommenderas!).
    Sundsvall är den trevlig stad. Hoppas att ni hittar några trevliga att umgås med, för det finns många fina, varma personer där, vet jag av erfarenhet.
    Varmt lycka till!
  35. Medlem sedan
    Dec 2013
    #18
    Daphnia: Det låter som många bra tips! Verkar finnas en hel del att göra med bebis i Sundsvall. Jo Himlabadet har också babysim har jag sett, tänkte nog testa det.

    JessHammer: Ja precis, man får nog ta förlossningen lite som det kommer. Jag tyckte iaf personalen var bra på att ge förslag och råd om olika smärtlindringsmetoder under tiden. Mitt blodtryck sköt i höjden så därför tyckte de epiduralen var bra att ta, eftersom det tydligen kan sänka blodtrycket. Man klarar man sig utan den så är ju det bra

    Okej, går det bra att vara hemma och "mammaledig" eller börjar du klättra på väggarna? Jag tyckte det var rätt skönt att vara hemma sista tiden, lite välbehövlig vila

    Åh Skönsmon! Där bodde vi också tidigare, i lägenhet. Trivdes superbra där! Nära till allt, precis som du säger. Nära stan, men ändå nära skog och naturen. Perfekt för oss som har hund. Kommer nog bli super för dig att ha bebis där. Nära till bvc och sånt. Gissar att bvc finns på vårdcentralen där i Skönsmon?

    Vi bor i Juniskär, i hus. Vår lägenhet vi hade innan var lite för liten och hade ingen tvättmaskin, ingen hiss osv så hade blivit lite krångligt för oss att bo där med liten bebis och en hund. Att bo såhär är både för- och nackdelar. Man har ju mycket mera utrymme och plats, och nära naturen. Men samtidigt kan jag sakna närheten till allt som man har i stan
  36. 18
    Daphnia: Det låter som många bra tips! Verkar finnas en hel del att göra med bebis i Sundsvall. Jo Himlabadet har också babysim har jag sett, tänkte nog testa det.

    JessHammer: Ja precis, man får nog ta förlossningen lite som det kommer. Jag tyckte iaf personalen var bra på att ge förslag och råd om olika smärtlindringsmetoder under tiden. Mitt blodtryck sköt i höjden så därför tyckte de epiduralen var bra att ta, eftersom det tydligen kan sänka blodtrycket. Man klarar man sig utan den så är ju det bra

    Okej, går det bra att vara hemma och "mammaledig" eller börjar du klättra på väggarna? Jag tyckte det var rätt skönt att vara hemma sista tiden, lite välbehövlig vila

    Åh Skönsmon! Där bodde vi också tidigare, i lägenhet. Trivdes superbra där! Nära till allt, precis som du säger. Nära stan, men ändå nära skog och naturen. Perfekt för oss som har hund. Kommer nog bli super för dig att ha bebis där. Nära till bvc och sånt. Gissar att bvc finns på vårdcentralen där i Skönsmon?

    Vi bor i Juniskär, i hus. Vår lägenhet vi hade innan var lite för liten och hade ingen tvättmaskin, ingen hiss osv så hade blivit lite krångligt för oss att bo där med liten bebis och en hund. Att bo såhär är både för- och nackdelar. Man har ju mycket mera utrymme och plats, och nära naturen. Men samtidigt kan jag sakna närheten till allt som man har i stan
  37. Medlem sedan
    Jul 2013
    #19
    Oh det var många bra tips! Tack så mycket

    Stinasa: Jag håller mig ständigt sysselsatt syr och pysslar en massa. Städar och plockar. Bakar och grejar. Har inte ro att vila trots att jag ofta behöver det. Saknar mitt jobb vansinnigt mycket.

    Imorgon ska jag åka och simma. Röra på den här gravidkroppen lite

    Bvc finns mycket riktigt här på VC Skönt men gångavstånd.

    Det är så fint ute på Juniskär! Vi var och kollade på ett hus där nyligen bara för kul. Jag har haft hus förut och är inte sugen på det just nu iaf. Men det är roligt att titta
  38. 19
    Oh det var många bra tips! Tack så mycket

    Stinasa: Jag håller mig ständigt sysselsatt syr och pysslar en massa. Städar och plockar. Bakar och grejar. Har inte ro att vila trots att jag ofta behöver det. Saknar mitt jobb vansinnigt mycket.

    Imorgon ska jag åka och simma. Röra på den här gravidkroppen lite

    Bvc finns mycket riktigt här på VC Skönt men gångavstånd.

    Det är så fint ute på Juniskär! Vi var och kollade på ett hus där nyligen bara för kul. Jag har haft hus förut och är inte sugen på det just nu iaf. Men det är roligt att titta
  39. Medlem sedan
    Dec 2013
    #20
    Skönt ändå att du har mycket att pyssla med Åh vad härligt det låter med simning! Skönt att hålla igång litegrann, jag försökte också röra på mig en del i slutet av graviditeten.
    Går du på gravidyoga nu också?

    Jo det är fint här i Juniskär, speciellt på sommaren. Vi flyttade hit i höstas så vi hann inte riktigt njuta av sommarkvällarna då, men snart är det dags igen
    Jo det är både för- och nackdelar med att ha hus, känns som att det alltid finns något man måste eller borde göra.
  40. 20
    Skönt ändå att du har mycket att pyssla med Åh vad härligt det låter med simning! Skönt att hålla igång litegrann, jag försökte också röra på mig en del i slutet av graviditeten.
    Går du på gravidyoga nu också?

    Jo det är fint här i Juniskär, speciellt på sommaren. Vi flyttade hit i höstas så vi hann inte riktigt njuta av sommarkvällarna då, men snart är det dags igen
    Jo det är både för- och nackdelar med att ha hus, känns som att det alltid finns något man måste eller borde göra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar