Klasskompis retar mitt barn
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Klasskompis retar mitt barn

    Mitt barn (10 år) blir ofta retad av en klasskompis X. X ger sig huvudsakligen på vårt barn. Ofta hänger andra på X för hn är populär. Vi har tagit upp detta med läraren och hn har pratat med X och så blir det bättre ett tag. Dock ursäktar läraren till viss del X beteende eftersom X har det tufft hemma. Min man och jag har diskuterat situationen under sommaren och vi tycker det är helt irrelevant om X har det jobbigt hemma, detta ska inte gå ut över vårt barn.
    Ursäktar problem hemma att ett barn ger sig på andra barn?
  2. 1
    Klasskompis retar mitt barn Mitt barn (10 år) blir ofta retad av en klasskompis X. X ger sig huvudsakligen på vårt barn. Ofta hänger andra på X för hn är populär. Vi har tagit upp detta med läraren och hn har pratat med X och så blir det bättre ett tag. Dock ursäktar läraren till viss del X beteende eftersom X har det tufft hemma. Min man och jag har diskuterat situationen under sommaren och vi tycker det är helt irrelevant om X har det jobbigt hemma, detta ska inte gå ut över vårt barn.
    Ursäktar problem hemma att ett barn ger sig på andra barn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Nej det ursäktar inte. Det förklarar, men ursäktar inte.

    Jag tycker att ni ska gå vidare till skolledningen om inte läraren tar tag i det bättre. Skolan ska ha en plan för hur det ska lösas.
  4. 2
    Nej det ursäktar inte. Det förklarar, men ursäktar inte.

    Jag tycker att ni ska gå vidare till skolledningen om inte läraren tar tag i det bättre. Skolan ska ha en plan för hur det ska lösas.
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Nej det är ingen ursäkt! Om det är så illa så borde läraren se till så X får det bättre hemma.
  6. 3
    Nej det är ingen ursäkt! Om det är så illa så borde läraren se till så X får det bättre hemma.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Själklart är det ingen ursäkt. Men samtidigt kan det förklara saken delvis, och med en föklaring så kanske det är lättare att komma åt grundorsaken?
    I mina ögon är det förståligt att läraren vill föklara bakgrunden ( även om jag inte är helt säker att det är rätt, ur integritetssynpunkt , att göra så) , så länge det inge gör att hen sänker kraven på ett just beteende
  8. 4
    Själklart är det ingen ursäkt. Men samtidigt kan det förklara saken delvis, och med en föklaring så kanske det är lättare att komma åt grundorsaken?
    I mina ögon är det förståligt att läraren vill föklara bakgrunden ( även om jag inte är helt säker att det är rätt, ur integritetssynpunkt , att göra så) , så länge det inge gör att hen sänker kraven på ett just beteende
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar