Trettonårig tjej som är så konstig
Tonåringar
  1. Anonymlärare
    #1

    Trettonårig tjej som är så konstig

    Jag jobbar på högstadiet och har haft denna elev i sexan och nu i sjuan. Hon skriver så dåligt att man inte kan läsa, är högljudd och springer runt i korridorer och tittar argt på en lärare hon inte kommer överens med. Sexan gick hon tillsammans med en pojke, dem tålde inte varandra så det blev självklart att de skulle gå i olika klasser. Vet ni om det är någon typ av diagnos ellerliknande? Hon är ofta väldigt trött, arg och gör som hon själv vill. Hon kan även bli ar och strunta i saker och vägra göra något hon inte tycker om.
  2. 1
    Trettonårig tjej som är så konstig Jag jobbar på högstadiet och har haft denna elev i sexan och nu i sjuan. Hon skriver så dåligt att man inte kan läsa, är högljudd och springer runt i korridorer och tittar argt på en lärare hon inte kommer överens med. Sexan gick hon tillsammans med en pojke, dem tålde inte varandra så det blev självklart att de skulle gå i olika klasser. Vet ni om det är någon typ av diagnos ellerliknande? Hon är ofta väldigt trött, arg och gör som hon själv vill. Hon kan även bli ar och strunta i saker och vägra göra något hon inte tycker om.
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Låter som mig

    Hej Den flickan låter som mig i 13-16 års åldern. Jag var arg sur vägrade läsa ( för jag kunde inte läsa så bra ) det värsta jag viste var när lärarna försökte få mig att göra något som jag inte vågade eller kunde, då blev jag arg, slängde saker runt mig mm. Det tog tills jag var 25 år innan dom diagnosera mig med adhd & dyslexi. ADHD kan vara svårt att diagnosera på flickor då dom oftast inte agerar utåt utan inåt. Jag agerade ut åt men inte förens jag var ca 11, 12. Men det kan vara problem hemma eller bara svårigheter att gå från barn till tonårig. Men jag tror att du ska försöka hjälpa henne hon kommer inte komma till dig frivilligt, så du måste visa henne att du går att lita på.
  4. 2
    Låter som mig Hej Den flickan låter som mig i 13-16 års åldern. Jag var arg sur vägrade läsa ( för jag kunde inte läsa så bra ) det värsta jag viste var när lärarna försökte få mig att göra något som jag inte vågade eller kunde, då blev jag arg, slängde saker runt mig mm. Det tog tills jag var 25 år innan dom diagnosera mig med adhd & dyslexi. ADHD kan vara svårt att diagnosera på flickor då dom oftast inte agerar utåt utan inåt. Jag agerade ut åt men inte förens jag var ca 11, 12. Men det kan vara problem hemma eller bara svårigheter att gå från barn till tonårig. Men jag tror att du ska försöka hjälpa henne hon kommer inte komma till dig frivilligt, så du måste visa henne att du går att lita på.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Om någon ska diagnostiseras med något så krävs utredning av kompetenta människor. Ni måste ha sådana resurser i skolan och rutiner för hur ni arbetar med elever som av någon anledning inte fungerar som man kan förvänta sig. Vänd dig till din chef med detta så får du veta hur ni ska agera.
  6. 3
    Om någon ska diagnostiseras med något så krävs utredning av kompetenta människor. Ni måste ha sådana resurser i skolan och rutiner för hur ni arbetar med elever som av någon anledning inte fungerar som man kan förvänta sig. Vänd dig till din chef med detta så får du veta hur ni ska agera.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar