5 dagar efter kejsarsnitt
Förlossning
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    5 dagar efter kejsarsnitt

    Väntar fjärde barnet som ska förlösas med kejsarsnitt om en dryg månad. Nu planeras det för min brorsdotters dop 5 dagar efter det planerade kejsarsnittsdatumet. Snitt på tisdagen, dop på lördagen... Rent spontant känner jag att det kanske är bäst att ställa in mig på att inte kunna komma på dopet. Men vad säger ni andra med kejsarsnitt i bagaget? Hade ni orkat med en familjetillställning så tätt inpå snitt? Dopet är i deras hem, inte långt från där vi bor, det är bara släkt och ett fåtal vänner med, jag kommer kunna bara sitta. Men ändå?
  2. 1
    5 dagar efter kejsarsnitt Väntar fjärde barnet som ska förlösas med kejsarsnitt om en dryg månad. Nu planeras det för min brorsdotters dop 5 dagar efter det planerade kejsarsnittsdatumet. Snitt på tisdagen, dop på lördagen... Rent spontant känner jag att det kanske är bäst att ställa in mig på att inte kunna komma på dopet. Men vad säger ni andra med kejsarsnitt i bagaget? Hade ni orkat med en familjetillställning så tätt inpå snitt? Dopet är i deras hem, inte långt från där vi bor, det är bara släkt och ett fåtal vänner med, jag kommer kunna bara sitta. Men ändå?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2

    hej

    Jag förlöstes med snitt i 17 juli -12, jag hade utan tvekan kunnat gå på dop fyra dagar senare, jag mådde hur bra som helst. Var på promenad samma dag som vi kom hem (dag 3), ingen lång, men det gick hur bra som helst. Visst drog det lite i såret, men i te så att jag var besvärad av det.
  4. 2
    hej Jag förlöstes med snitt i 17 juli -12, jag hade utan tvekan kunnat gå på dop fyra dagar senare, jag mådde hur bra som helst. Var på promenad samma dag som vi kom hem (dag 3), ingen lång, men det gick hur bra som helst. Visst drog det lite i såret, men i te så att jag var besvärad av det.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Tack för ditt svar! Skönt att höra att du mådde så pass bra! Det ger mig lite hopp om att kunna vara med under dopet =)

    Efter mitt första snitt (tredje barnets förlossning) vet jag inte om jag klarat av att ge mig iväg på någon tillställning, men det är så olika hur man mår och jag vill så gärna vara med under det här dopet! Hoppas på att må bättre denna gång!
  6. 3
    Tack för ditt svar! Skönt att höra att du mådde så pass bra! Det ger mig lite hopp om att kunna vara med under dopet =)

    Efter mitt första snitt (tredje barnets förlossning) vet jag inte om jag klarat av att ge mig iväg på någon tillställning, men det är så olika hur man mår och jag vill så gärna vara med under det här dopet! Hoppas på att må bättre denna gång!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    En liten stund orkar du säkert :-) Berätta gärna hur det gick med ditt snitt. Jag ska också snittas för fjärde gången, fast i februari.
  8. 4
    En liten stund orkar du säkert :-) Berätta gärna hur det gick med ditt snitt. Jag ska också snittas för fjärde gången, fast i februari.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Läste ditt inlägg lite mer noga nu. Förstår att det är ditt andra snitt. Hoppas det går bra!
  10. 5
    Läste ditt inlägg lite mer noga nu. Förstår att det är ditt andra snitt. Hoppas det går bra!
  11. Anonym
    #6
    efter 5 dagar låg jag fortfarande kvar på sjukhuset och skulle skrivas ut och fick inte gå eller anstränga mig så mkt så de är så olika hur kroppen tar de.
    men du får väl känna efter
  12. 6
    efter 5 dagar låg jag fortfarande kvar på sjukhuset och skulle skrivas ut och fick inte gå eller anstränga mig så mkt så de är så olika hur kroppen tar de.
    men du får väl känna efter
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar