hinnsvepning
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    hinnsvepning

    Finns det någon med erfarenhet av hinnsvepning?
    Hur gick det för er och hur va ni "mogna" när den gjordes?

    Var på MVC kontroll idag i V. 39+0 (alltså precis gått in i sista veckan, 40).
    Då kände hon att tappen nästan var borta, liten mjuk kant kvar bara, samt hon kunde lätt få in ett finger i livmodern så antagligen öppen 1-2 cm.
    Slemproppen var borta sen länge sa hon.
    Hon kunde känna bebisens huvud som ligger fixerat långt ner, och så drog hon försiktigt runt lite med fingret, dvs en hinnsvepning fast hon var försiktig.

    Nu återstår att se om det händer något de närmsta dagarna, har ju haft mycket mer sammandragningar igår och de två senaste nätterna ha magen varit hård typ konstant så kanske är kroppen mogen redan men att hennes "pill" kankse kan få det att sätta fart

    Är omföderska kanske ska tilläggas!
  2. 1
    hinnsvepning Finns det någon med erfarenhet av hinnsvepning?
    Hur gick det för er och hur va ni "mogna" när den gjordes?

    Var på MVC kontroll idag i V. 39+0 (alltså precis gått in i sista veckan, 40).
    Då kände hon att tappen nästan var borta, liten mjuk kant kvar bara, samt hon kunde lätt få in ett finger i livmodern så antagligen öppen 1-2 cm.
    Slemproppen var borta sen länge sa hon.
    Hon kunde känna bebisens huvud som ligger fixerat långt ner, och så drog hon försiktigt runt lite med fingret, dvs en hinnsvepning fast hon var försiktig.

    Nu återstår att se om det händer något de närmsta dagarna, har ju haft mycket mer sammandragningar igår och de två senaste nätterna ha magen varit hård typ konstant så kanske är kroppen mogen redan men att hennes "pill" kankse kan få det att sätta fart

    Är omföderska kanske ska tilläggas!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Ja men det hjälpte inte på mig.
  4. 2
    Ja men det hjälpte inte på mig.
  5. Medlem sedan
    Oct 2009
    #3
    Vid mitt andra barn gjordes hinnsvepning v 38+6. Jag var inne på förlossningen på koll för jag hade en liten blödning, inga värkar eller sammandragningar. Det var runt 14-15 tiden på dagen. Jag var öppen 2cm, läkaren sa det var vanligt i och med att det var barn nr 2 men att det inte betydde att något var på gång nu. Han vispade runt lite och det var inte speciellt skönt.
    På eftremiddagen/kvällen kom sammandragningarna, värkarna på morgonen och dottern föddes kl 10 på förmiddagen.
    Tror svepningen satte igång det hela.
  6. 3
    Vid mitt andra barn gjordes hinnsvepning v 38+6. Jag var inne på förlossningen på koll för jag hade en liten blödning, inga värkar eller sammandragningar. Det var runt 14-15 tiden på dagen. Jag var öppen 2cm, läkaren sa det var vanligt i och med att det var barn nr 2 men att det inte betydde att något var på gång nu. Han vispade runt lite och det var inte speciellt skönt.
    På eftremiddagen/kvällen kom sammandragningarna, värkarna på morgonen och dottern föddes kl 10 på förmiddagen.
    Tror svepningen satte igång det hela.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar