Bikarbonattestet
Aprilbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jul 2013
    #1

    Bikarbonattestet

    Helluuu! Nu är jag i vecka 11 och ska om några dagar göra bikarbonattestet Jag tror egentligen inte på sånt, men jag har bikarbonat hemma så varför inte? Jag bryr mig inte om könet heller och vi ska inte kolla, men det kan vara roligt i efterhand att se om det stämmer. Jag har hittat väldigt tydliga regler i en annan tråd och kan klistra in dem här i eftermiddag om någon annan vill vara med och leka. I stora drag går det iallafall ut på att tolka reaktionen av urin + bikarbonat för att räkna ut könet.
  2. 1
    Bikarbonattestet Helluuu! Nu är jag i vecka 11 och ska om några dagar göra bikarbonattestet Jag tror egentligen inte på sånt, men jag har bikarbonat hemma så varför inte? Jag bryr mig inte om könet heller och vi ska inte kolla, men det kan vara roligt i efterhand att se om det stämmer. Jag har hittat väldigt tydliga regler i en annan tråd och kan klistra in dem här i eftermiddag om någon annan vill vara med och leka. I stora drag går det iallafall ut på att tolka reaktionen av urin + bikarbonat för att räkna ut könet.
  3. t7t9m12?14
    #2
    Oj v 11 redan, gud vad fort det går Jag går in i v 10 imorgon och då är ju 1/4 av graviditeten redan avklarad. Låter som ett kul test så klistra gärna in hur man gör här Alltid kul att kolla i efterhand om man hade rätt eller inte
  4. 2
    Oj v 11 redan, gud vad fort det går Jag går in i v 10 imorgon och då är ju 1/4 av graviditeten redan avklarad. Låter som ett kul test så klistra gärna in hur man gör här Alltid kul att kolla i efterhand om man hade rätt eller inte
  5. Medlem sedan
    Sep 2013
    #3
    Gud vad kul,

    Skicka hur man gör
  6. 3
    Gud vad kul,

    Skicka hur man gör
  7. Medlem sedan
    Jul 2013
    #4

    Här kommer reglerna!

    Allt i texten nedan är kopierat från en tråd på familjeliv. Det är inte jag som är "jag"

    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i en annan mugg och häll i 1-2tsk av urinet i bikarbonatmuggen och strunta i att röra om. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.
    testet är som mest pålitligt efter V 11 (dvs v 10+).

    Bakpulver går INTE lika bra som bikarbonat, då bakpulver är blandat med mer saker än just bikarbonat.

    Om testet gör ifrån sig minsta lilla reaktion (skum, pys, bubblor el dyl) ska det enligt dom som vet vara en pojke. Även om det bara "pyser lite i början" är det en pojke.
    ENDAST om testet inte gör någon reaktion alls indikerar det på en tjej.

    Säkrast är att göra testet på morgonen för då har inte urinen blivit påverkad av något surt/basiskt som du ätit.

    Testen visar olika om du har en plastmugg, glas eller keramikmugg. Jag har hört att man ska använda plast, men jag vet inte varför just plast är bäst.
  8. 4
    Här kommer reglerna! Allt i texten nedan är kopierat från en tråd på familjeliv. Det är inte jag som är "jag"

    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i en annan mugg och häll i 1-2tsk av urinet i bikarbonatmuggen och strunta i att röra om. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

    Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.
    testet är som mest pålitligt efter V 11 (dvs v 10+).

    Bakpulver går INTE lika bra som bikarbonat, då bakpulver är blandat med mer saker än just bikarbonat.

    Om testet gör ifrån sig minsta lilla reaktion (skum, pys, bubblor el dyl) ska det enligt dom som vet vara en pojke. Även om det bara "pyser lite i början" är det en pojke.
    ENDAST om testet inte gör någon reaktion alls indikerar det på en tjej.

    Säkrast är att göra testet på morgonen för då har inte urinen blivit påverkad av något surt/basiskt som du ätit.

    Testen visar olika om du har en plastmugg, glas eller keramikmugg. Jag har hört att man ska använda plast, men jag vet inte varför just plast är bäst.
  9. Medlem sedan
    Jul 2013
    #5
    Nu har jag gjort testet Det hände ingenting i min mugg så då tyder det på flicka. Tvärtemot vad min magkänsla säger, men i enlighet vad min mamma och bästa kompis tror Spännande att se om det stämmer, 50% chans

    Glöm inte skriva i erat resultat om ni gör testet. Kom ihåg att inte röra om och att minsta lilla skum/pys räknas som en reaktion.
  10. 5
    Nu har jag gjort testet Det hände ingenting i min mugg så då tyder det på flicka. Tvärtemot vad min magkänsla säger, men i enlighet vad min mamma och bästa kompis tror Spännande att se om det stämmer, 50% chans

    Glöm inte skriva i erat resultat om ni gör testet. Kom ihåg att inte röra om och att minsta lilla skum/pys räknas som en reaktion.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Fick pyttelite skum så då blir de en tredje påg ;-)
    Gjorde det dock inte på morgonen och i en pappmugg så jag får nog göra om. Kom på det när barnen bakade ;-)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  12. 6
    Fick pyttelite skum så då blir de en tredje påg ;-)
    Gjorde det dock inte på morgonen och i en pappmugg så jag får nog göra om. Kom på det när barnen bakade ;-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar