BF dagen
_1309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    BF dagen

    jaha då var den här... den dagen man haft i sikte sen slutet av december förra året. Men ingen bebis! hade förvärkar inatt igen, men nu tror jag direkt att det är förvärkar. Jag kommer ha svårt att tro att det är på riktigt när det väl sätter igång. På morgonen var allt som vanligt igen. Jag är så innerligt trött på det här, längtar efter en god natts sömn utan 598 kissepauser, längtar efter att sova på mage, längtar efter att äta en riktigt stor ostbricka med ett glas gott rött vin till, men framför allt så längtar jag efter bebisen nu...
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  2. 1
    BF dagen jaha då var den här... den dagen man haft i sikte sen slutet av december förra året. Men ingen bebis! hade förvärkar inatt igen, men nu tror jag direkt att det är förvärkar. Jag kommer ha svårt att tro att det är på riktigt när det väl sätter igång. På morgonen var allt som vanligt igen. Jag är så innerligt trött på det här, längtar efter en god natts sömn utan 598 kissepauser, längtar efter att sova på mage, längtar efter att äta en riktigt stor ostbricka med ett glas gott rött vin till, men framför allt så längtar jag efter bebisen nu...
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Kan bara instämma! Fast jag har några dagar kvar till BF (14/9). Hoppas det kommer igång för dig under dagen.
  4. 2
    Kan bara instämma! Fast jag har några dagar kvar till BF (14/9). Hoppas det kommer igång för dig under dagen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Grattis på bf-dagen!
    Jag tror helt klart på en plötsligt-händer-det-bebis för dig! Ikväll när du gått och lagt dig drar det säkert igång!
  6. 3
    Grattis på bf-dagen!
    Jag tror helt klart på en plötsligt-händer-det-bebis för dig! Ikväll när du gått och lagt dig drar det säkert igång!
  7. Medlem sedan
    Feb 2013
    #4
    Bf+3 för mig idag. Inga tecken alls, inga förvärkar, ingen slempropp som gått, inget!
  8. 4
    Bf+3 för mig idag. Inga tecken alls, inga förvärkar, ingen slempropp som gått, inget!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Ja, förstår precis känslorna så här i längtan och väntan. Jag har varit så inställd på att bebisen ska komma innan bf-dagen och det är fortfarande möjligt (12 dagar kvar) men träffade en mamma i dag som sa att det kan vara bra att tänka att det är minst lika troligt att få gå över tiden. Självklart logiskt men för mig är tanken nästan otänkbar :-). Önskar att jag orkade göra mer här hemma men vilar mest. I stället har jag skrivit en skulle-vilja-göra-lista och tänker att jag kommer orka mer senare i höst. Hur fördriver ni väntetiden?
  10. 5
    Ja, förstår precis känslorna så här i längtan och väntan. Jag har varit så inställd på att bebisen ska komma innan bf-dagen och det är fortfarande möjligt (12 dagar kvar) men träffade en mamma i dag som sa att det kan vara bra att tänka att det är minst lika troligt att få gå över tiden. Självklart logiskt men för mig är tanken nästan otänkbar :-). Önskar att jag orkade göra mer här hemma men vilar mest. I stället har jag skrivit en skulle-vilja-göra-lista och tänker att jag kommer orka mer senare i höst. Hur fördriver ni väntetiden?
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Ha förtröstan! Jag kände absolut ingenting om att det var på g och var helt inställd på att gå över minst en vecka. Sen helt plötsligt utan förvarning gick vattnet mitt i natten på 39+2.

    Hade ätit en hel färsk annans och en massa kanel på dagen. Har säkert inte med saken att göra men är man vidskeplig så ;-)
  12. 6
    Ha förtröstan! Jag kände absolut ingenting om att det var på g och var helt inställd på att gå över minst en vecka. Sen helt plötsligt utan förvarning gick vattnet mitt i natten på 39+2.

    Hade ätit en hel färsk annans och en massa kanel på dagen. Har säkert inte med saken att göra men är man vidskeplig så ;-)
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Snart är det dax ska du se!

    Har en vecka kvar till BF men hoppas att jag slipper vänta så länge. Med förra började det utan förvarning på nyårsnatten med att vattnet gick. Det var efter en rejäl nyårsmiddag med hummer. Kanske ska jag prova äta hummer igen och se om det funkar . Då hade jag gått över 2 dagar. Tog sedan ytterligare nästan två dagar innan bebisen var ute.
  14. 7
    Snart är det dax ska du se!

    Har en vecka kvar till BF men hoppas att jag slipper vänta så länge. Med förra började det utan förvarning på nyårsnatten med att vattnet gick. Det var efter en rejäl nyårsmiddag med hummer. Kanske ska jag prova äta hummer igen och se om det funkar . Då hade jag gått över 2 dagar. Tog sedan ytterligare nästan två dagar innan bebisen var ute.
  15. Medlem sedan
    Jun 2013
    #8
    Förstår hur du känner, har bf den 16, och känner inga tecken alls på att det skulle vara på gång, såååå segt
  16. 8
    Förstår hur du känner, har bf den 16, och känner inga tecken alls på att det skulle vara på gång, såååå segt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar