Hormoner kvar efter MF + PMS? Hjälp!
Missfall
  1. Medlem sedan
    Sep 2013
    #1

    Hormoner kvar efter MF + PMS? Hjälp!

    Jag blev "gravid"/befruktad trots spiral i början av augusti 2013. 18-19 dagar efter samlaget fick jag ett tidigt missfall. Dvs den 21 augusti, en dag innan beräknad mens (detta sker alltid var 26e dag annars). Den 24e och 25e augusti hade jag samlag. Nu, i början på september har jag börjat få liknande graviditetssymptom som jag hade då (vid de tillfällen jag har ÄL och PMS annars). Det ska dock inte ha varit nån ägglossning i anslutning till missfallet?!! Jag skulle börja ha mina fertila dagar från ca den 30e augusti. Nu undrar jag om det kan vara hormoner som är kvar sedan missfallet, som gör att jag känner ett hormonpåslag (jag tål inte hormoner, blir sjuk i huvudet. Jag är känslig och känner detta direkt och min mor likadant). Jag känner mig för hormonell, men inte lika mkt som när jag var gravid trots att det är i samma stadium isåfall. Jag känner mig som PMS++. Min fråga är alltså, kan jag ha hormoner i grunden kvar och det blir för mkt vid PMS?
  2. 1
    Hormoner kvar efter MF + PMS? Hjälp! Jag blev "gravid"/befruktad trots spiral i början av augusti 2013. 18-19 dagar efter samlaget fick jag ett tidigt missfall. Dvs den 21 augusti, en dag innan beräknad mens (detta sker alltid var 26e dag annars). Den 24e och 25e augusti hade jag samlag. Nu, i början på september har jag börjat få liknande graviditetssymptom som jag hade då (vid de tillfällen jag har ÄL och PMS annars). Det ska dock inte ha varit nån ägglossning i anslutning till missfallet?!! Jag skulle börja ha mina fertila dagar från ca den 30e augusti. Nu undrar jag om det kan vara hormoner som är kvar sedan missfallet, som gör att jag känner ett hormonpåslag (jag tål inte hormoner, blir sjuk i huvudet. Jag är känslig och känner detta direkt och min mor likadant). Jag känner mig för hormonell, men inte lika mkt som när jag var gravid trots att det är i samma stadium isåfall. Jag känner mig som PMS++. Min fråga är alltså, kan jag ha hormoner i grunden kvar och det blir för mkt vid PMS?
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Jag hade kopparspiral, därav MF antagligen. Denna är uttagen nu.
  4. 2
    Jag hade kopparspiral, därav MF antagligen. Denna är uttagen nu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar