Fråga om järnvärde
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Fråga om järnvärde

    Hej på er alla! När jag var på inskrivning nu fick jag veta att mitt järnvärde var 107, provet om järndepåer har jag inte fått än då de skulle till labb. BM sa inget om värdet på 107 men själv har jag börjat reflektera om detta inte var väldigt lågt? Har varit ganska trött det sista och såg i min journal från förra graviditeten att värdet var 134 samma graviditetsvecka. Vad har ni för värde och tar ni extra tillskott av järn? Eller måste man ställa värdet i relation till järndepåerna?
  2. 1
    Fråga om järnvärde Hej på er alla! När jag var på inskrivning nu fick jag veta att mitt järnvärde var 107, provet om järndepåer har jag inte fått än då de skulle till labb. BM sa inget om värdet på 107 men själv har jag börjat reflektera om detta inte var väldigt lågt? Har varit ganska trött det sista och såg i min journal från förra graviditeten att värdet var 134 samma graviditetsvecka. Vad har ni för värde och tar ni extra tillskott av järn? Eller måste man ställa värdet i relation till järndepåerna?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Tycker nog att 107 verkar vara lågt så här tidigt i graviditeten.. Jag hade också runt 130 på inskrivningen (v. 12). Kan du inte ringa din bm och höra vad hon säger alternativt prova järntabletter och se om det påverkar tröttheten?
  4. 2
    Tycker nog att 107 verkar vara lågt så här tidigt i graviditeten.. Jag hade också runt 130 på inskrivningen (v. 12). Kan du inte ringa din bm och höra vad hon säger alternativt prova järntabletter och se om det påverkar tröttheten?
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Jag skulle också ringa till BM och fråga vad hon tror.
    Själv tar jag ett kosttillskott "för gravida och ammande" som innehåller mycket järn, vilket då förstås även ger en något trögare mage :P
    Mamma till en härlig dotter på 3,5 år och har BF på tvåan i slutet av mars 2014
  6. 3
    Jag skulle också ringa till BM och fråga vad hon tror.
    Själv tar jag ett kosttillskott "för gravida och ammande" som innehåller mycket järn, vilket då förstås även ger en något trögare mage :P
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar