Tankar om vagn
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Tankar om vagn

    Jag och mina vänner lyckades skaffa olika vagnar till våra första barn vilket gör att man har koll på de flesta vanliga märken (Emmaljunga, Brio, Teutonia & Kronan). Vill bara tipsa er som går i vagntankar att jag är sjukt avundsjuk på min vän som har en Kronan vagn, den är helt suverän om man vill ha en 4-hjulig vagn med massa smarta finesser. Själv började jag med en Teutonia s3 men gick över till en klassisk Emmaljunga då jag tyckte Teutonian var något ostadig och jobbig att köra i kupperad mark. Emmaljungan däremot är bra och rejäl men ganska klumpig..

    Vagnar är en djungel!
  2. 1
    Tankar om vagn Jag och mina vänner lyckades skaffa olika vagnar till våra första barn vilket gör att man har koll på de flesta vanliga märken (Emmaljunga, Brio, Teutonia & Kronan). Vill bara tipsa er som går i vagntankar att jag är sjukt avundsjuk på min vän som har en Kronan vagn, den är helt suverän om man vill ha en 4-hjulig vagn med massa smarta finesser. Själv började jag med en Teutonia s3 men gick över till en klassisk Emmaljunga då jag tyckte Teutonian var något ostadig och jobbig att köra i kupperad mark. Emmaljungan däremot är bra och rejäl men ganska klumpig..

    Vagnar är en djungel!
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    Har också en kronan och har varit jätte nöjd, både med finesser och pris. Synd att de inte gör syskonvagnar....
  4. 2
    Har också en kronan och har varit jätte nöjd, både med finesser och pris. Synd att de inte gör syskonvagnar....
  5. Medlem sedan
    Oct 2013
    #3
    Hej!

    Kronan lät ju intressant. Vi var först inne på en Teutonia eftersom deras textilier inte ska innehålla giftiga kemikalier - vilket jag tycker är viktigt och som känns bra för oss.

    Men sedan läste jag Vi föräldrars barnvagnstest här i höstas och såg att Teutonia hade klämrisk (!!) för barnet. Så nu lutar det åt en begagnad Emmaljunga istället.

    Är den begagnad tänkar jag att de flesta/mesta kemikalierna har avdunstat och Emmaljungan fick bäst i test. Min kompis ar den med svängbara hjul och hon var sjukt nöjd. Själv kommer jag leta efter en med fasta hjul eftersom jag planerar att köra den i mer terräng. Instämmer med att vagnar är en djungel!

    Samma kompis som har Emmaljungan tipsade mig också om att åka till en butik som heter Köpbarnvagn. Där får man prova att rulla barnvagn både inomhus, utomhus och att provlasta så att den verkligen går in i ens bil - och också hur tung den känns att lyfta, hur pillig den är att fälla ihop och allt sånt där som man inte vet som första gångs förälder. Jag tyckte det var ett toppen tips och vi ska absolut åka dit och prova innan vi köper vagn.
  6. 3
    Hej!

    Kronan lät ju intressant. Vi var först inne på en Teutonia eftersom deras textilier inte ska innehålla giftiga kemikalier - vilket jag tycker är viktigt och som känns bra för oss.

    Men sedan läste jag Vi föräldrars barnvagnstest här i höstas och såg att Teutonia hade klämrisk (!!) för barnet. Så nu lutar det åt en begagnad Emmaljunga istället.

    Är den begagnad tänkar jag att de flesta/mesta kemikalierna har avdunstat och Emmaljungan fick bäst i test. Min kompis ar den med svängbara hjul och hon var sjukt nöjd. Själv kommer jag leta efter en med fasta hjul eftersom jag planerar att köra den i mer terräng. Instämmer med att vagnar är en djungel!

    Samma kompis som har Emmaljungan tipsade mig också om att åka till en butik som heter Köpbarnvagn. Där får man prova att rulla barnvagn både inomhus, utomhus och att provlasta så att den verkligen går in i ens bil - och också hur tung den känns att lyfta, hur pillig den är att fälla ihop och allt sånt där som man inte vet som första gångs förälder. Jag tyckte det var ett toppen tips och vi ska absolut åka dit och prova innan vi köper vagn.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar