Rul 1
Januaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Rul 1

    Har glömt rapportera efter mitt ultraljud förra veckan!
    Det var helt fantastiskt få se det lilla livet igen!
    Allt såg jättebra ut och fick fortfarande bf 30 januari!
    Vi fick också reda på att vi väntar en liten kille
    Han var väldigt busig och rörlig så vi fick inga fina bilder utan det fick bli skräckbilder denna gång!
    Förresten det här med trög mage....... jag blir bara tokig!!!
    Kör med laktulos varje dag men det hjälper inte! Dricker mycket vatten och rör på mig mycket!
    Har inte rena järntabletter utan äter vitaminer som heter mor och barn där det ska finnas bra dos med järn!
    Kombinerar med blutsaft!
    Någon som har ett bra tips?
  2. 1
    Rul 1 Har glömt rapportera efter mitt ultraljud förra veckan!
    Det var helt fantastiskt få se det lilla livet igen!
    Allt såg jättebra ut och fick fortfarande bf 30 januari!
    Vi fick också reda på att vi väntar en liten kille
    Han var väldigt busig och rörlig så vi fick inga fina bilder utan det fick bli skräckbilder denna gång!
    Förresten det här med trög mage....... jag blir bara tokig!!!
    Kör med laktulos varje dag men det hjälper inte! Dricker mycket vatten och rör på mig mycket!
    Har inte rena järntabletter utan äter vitaminer som heter mor och barn där det ska finnas bra dos med järn!
    Kombinerar med blutsaft!
    Någon som har ett bra tips?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Vad härligt med positivt RUL och grattis till sonen! Vad gäller trög mage så är det ju bra med mycket fullkorn (om man drycker samtidigt) och sen frukt som t.ex. kiwi, vindruvor eller päron. Hoppas det blir bättre snart! Kan också säga att min mage blev mindre hård förra grav. när jag började med järntabletter varannan dag så alla blir inte hårdare av extra järn.
  4. 2
    Vad härligt med positivt RUL och grattis till sonen! Vad gäller trög mage så är det ju bra med mycket fullkorn (om man drycker samtidigt) och sen frukt som t.ex. kiwi, vindruvor eller päron. Hoppas det blir bättre snart! Kan också säga att min mage blev mindre hård förra grav. när jag började med järntabletter varannan dag så alla blir inte hårdare av extra järn.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Vad skönt det är att höra att allt är bra med bebisen och kul att ni såg att det var en liten kille. =)
    Vi ville verkligen veta vad det var för kön på vår bebis men h*n låg med benen i kors hela tiden och vägrade flytta på dem så det får bli en överraskning. Min sambo var jättebesviken när vi gick därifrån men allt var ju bra med bebis så det var väl inte meningen att vi skulle få veta. Jag har också BF 30 jan, får se om nån av oss prickar in det datumet. =)

    Ang. trög mage, funkade katrinplommonjuice för mig, men jag har bara haft det under en kortare period.
  6. 3
    Vad skönt det är att höra att allt är bra med bebisen och kul att ni såg att det var en liten kille. =)
    Vi ville verkligen veta vad det var för kön på vår bebis men h*n låg med benen i kors hela tiden och vägrade flytta på dem så det får bli en överraskning. Min sambo var jättebesviken när vi gick därifrån men allt var ju bra med bebis så det var väl inte meningen att vi skulle få veta. Jag har också BF 30 jan, får se om nån av oss prickar in det datumet. =)

    Ang. trög mage, funkade katrinplommonjuice för mig, men jag har bara haft det under en kortare period.
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Har faktiskt prövat både katrinplommon juice och linfrökross och det funkar!
    Tack för tipset!
    Ja, vi får se om det blir en bebis i Januari eller Februari!
    Detta är min 3:a en sladdis och vad jag hört kan treorna vara lite besvärliga ;-)
    Ska bli så kul och spännande! Min yngsta blir 16 i december så detta är vekligen som att få sitt första igen :-)
  8. 4
    Har faktiskt prövat både katrinplommon juice och linfrökross och det funkar!
    Tack för tipset!
    Ja, vi får se om det blir en bebis i Januari eller Februari!
    Detta är min 3:a en sladdis och vad jag hört kan treorna vara lite besvärliga ;-)
    Ska bli så kul och spännande! Min yngsta blir 16 i december så detta är vekligen som att få sitt första igen :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Vad skönt!! Håller tummarna för att det håller i sig!
  10. 5
    Vad skönt!! Håller tummarna för att det håller i sig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar